حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع نشر کتاب در کشور را به‌رغم برخی زمینه‌های نامساعد، رو به پیشرفت خواندند و خاطرنشان کردند: عمده زمینه‌های نامساعد در زمینه نشر مربوط به گرانی کاغذ و در برخی موارد، نامرغوب بودن کاغذ است، البته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر‌های خوبی درباره آغاز مقدمات تولید کاغذ مرغوب دادند
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وحید کاظمی معتقد است باید برای باشگاه‌ها فرهنگ‌سازی شود تا هجمه کمتری به داوران وارد شود.
عشرتی گفت: در حال حاضر با شرایط غیر عادی یا طغیانی از بیماری وبا در کشور مواجه نیستیم. موارد ابتلا به وبا که تا این مقطع زمانی از سال جاری به ما گزارش شده کمتر از ۱۰ مورد بوده است، اما همواره باید مراقبت باشیم و این فرهنگسازی را انجام دهیم که افراد خود را در معرض عوامل بیماری‌زای وبا قرار ندهند. البته هنوز تنها یک ماه از فصل تابستان گذشته است. همچنین در تجمعات مراسم‌ها باید مراقب باشیم و بخشی از نگرانی ما در خصوص شیوع این بیماری معطوف به استان‌های مرزی است.
رئیس قوه قضائیه به اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: مقوله فرهنگ‌سازی پیرامون اهمیت شوراها را جدی بگیرید.
استاندار تهران توجه هر چه بیشتر به موضوع محیط زیست را مهم دانست و گفت: فرهنگسازی در حوزه محیط زیست یک ضرورت انکار ناپذیر است.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مسائل اقتصادی مهمترین دلیل ترس جوانان از ازدواج است، گفت: در زمینه فرهنگ‌سازی ازدواج تاکنون کم کاری شده است.
جلسه ستاد بودجه برگزار شد که در این جلسه بر فرهنگ‌سازی برخی از تبصره‌های قانون جهت توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل تأکید شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه افزایش جمعیت نیازمند حل مشکلات معیشتی و فرهنگی است، گفت: درخصوص فرهنگ‌سازی در جامعه و نیروهای مسلح برای فرزندآوری، گام‌های بزرگی برداشته شده است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور ریشه فرهنگی دارد و روحیه مجاهدت و فعالیت اقتصادی نیاز به فرهنگ‌سازی و تلاش قشر فرهنگی دارد.
رهبر انقلاب فرمودند: باید در زمینه مفاهیم اصلی و بنیادین حج، فرهنگ‌سازی انجام شود.
ایشان یکرنگی و یکسانی همه زائران با هر نژاد و تاریخ و فرهنگ را از اسرار حج برشمردند و افزودند: مسئولان و موثران در حج باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنند که کلمه «حج» در ذهن همه به خصوص جوان امروزی، تداعی‌کننده مفاهیم اساسی همچون تمدن‌سازی، اتحاد در مقابل ظالمان، نگاه فرامرزی و رفع تمایزات جاری در جوامع بشری باشد
ایشان یکرنگی و یکسانی همه زائران با هر نژاد و تاریخ و فرهنگ را از اسرار حج برشمردند و افزودند: مسئولان و موثران در حج باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنند که کلمه «حج» در ذهن همه به خصوص جوان امروزی، تداعی‌کننده مفاهیم اساسی همچون تمدن‌سازی، اتحاد در مقابل ظالمان، نگاه فرامرزی و رفع تمایزات جاری در جوامع بشری باشد
رهبر انقلاب در مصاحبه با خبرنگار صداوسیما، در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب خاطرنشان کردند: فرهنگ‌سازی کشور نیازمند کتاب است و به‌رغم گسترش فضای مجازی، کتاب همچنان در جایگاه والای خود قرار دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: باید مسئولان و فعالان اقتصادی و فعالان مردمی و فرهنگی و همچنین صداوسیما که وظیفه فرهنگ‌سازی را برعهده دارد، همه همت خود را بر این دوموضوع قرار دهند تا در درجه اول تورم مهار شود و کاهش یابد و در درجه بعد زمینه افزایش تولید فراهم گردد.
وجود خلاءهای قانونی برای حفظ جنگل‌ها، لزوم فرهنگ‌سازی کاشت درخت و توجه به خاک و فرسایش خاک از جمله محورهایی است که طی سال‌های اخیر در روز درختکاری مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
علم الهدی گفت: حجاب، اقتضای حیا و اصالت فرهنگ ایرانی است به‌گونه‌ای که حتی وقتی در این کشور اسلام فراگیر نبود، ایرانی‌ها بازهم باحجاب بودند. علاوه بر این، حجاب واجب شرعی است و در نص صریح چندین آیه قرآن، تأکید شده که باید حجاب در کشور و نظام اسلامی برقرار باشد. به‌موازات این، حجاب از سال ۱۳۸۵ هم به‌صورت قانون رسمی درآمده و دستگاه‌ها موظف به تثبیت و فرهنگ‌سازی پیرامون آن هستند. از سوی دیگر، از آن‌جا که بی‌حجابی باعث بروز جرم در جامعه می‌شود، دستگاه‌های قضایی هم مأموریت دارند تا با ترویج آن مقابله کنند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جایزه ملی محیط زیست رکن مهم فرهنگسازی و گامی در راستای اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: یکی از فرهنگ‌های عمومی و غلط در کشور ، پایین بودن کیفیت و جایگاه فنی‌وحرفه‌ای است.
نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک تجارت در پنل تخصصی «تحول دیجیتال و نگرش اکوسیستمی به اقتصاد دیجیتالی و کسب‌وکار دانش بنیان» بر اهمیت فرهنگ‌سازی در تحول دیجیتال تاکید کرد.
عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: اقتصاد کشاورزی پویا و قوی، قوانین پیشرو و فرهنگ‌سازی سه رکن اصلی توسعه بیمه هستند.
دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: یک سال از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌گذرد، اما هنوز ما تبلیغات لازم را نمی‌بینیم و فرهنگ‌سازی برای افزایش جمعیت مورد غفلت قرار گرفته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده و فضای مجازی گفت: معتقدیم که فناوری اطلاعات یک فناوری راهبردی است و می تواند همه جنبه های زندگی جامعه را متحول کند
دبیر ستاد ملی جمعیت جایزه ملی جمعیت را اقدام ویژه‌ای در جهت اجرای شایسته‌تر و جامع قانون ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت معرفی کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مساجد ظرفیت‌های بزرگی در بحث فرهنگ‌سازی در امر صلح و سازش دارند اما می‌بینیم که از آنها استفاده نمی‌شود.
میثم مرادی فعال محیط زیستی ساکن اندیمشک چندسالی است که با دوستانش در محرم و صفر فعالیت‌های جالب توجهی درباره محیط زیست دارند. از نذر نهال و کتاب بگیرید، تا فرهنگ‌سازی درباره پسماند و...

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ