سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در آیین انعقاد تفاهم‌نامه وآغاز پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری، کاهش شکاف دیجیتالی را گام مهمی برای اجرای عدالت آموزشی دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اجرای پروژه فیبر نوری سرعت خوبی گرفته و به جای یک دهه قرار است این کار در ۳ سال انجام شود.
یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با وجود دمای بیش از ۶۰ درجه هوا مسیر فیبر نوری ایلام به مهران با موفقیت جابجا شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحت پوشش قرار گرفتن فیبر نوری استان گلستان تا پاییز سال جاری خبر داد.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم تا هفته دولت، شاهد پوشش صد درصدی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در همه شهرهای استان گلستان و ارائه سرویس در شهرستان گرگان باشیم.
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: پروژه فیبرنوری برای ارتقای کیفیت ارتباطات در روستاها و شهرها تسریع پیدا می کند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیبر نوری در تمام مسیر تا داخل منزل جایگزین کابل مسی می‌شود.
سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت توسط رئیس‌جمهوری رسماً افتتاح شد.
سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، امروز توسط رئیس‌جمهوری رسماً افتتاح شد. ششصدمین سایت 5G ایران و توسعه دسترسی اینترنت پرسرعت در ۳۳۶ روستا، دیگر پروژه‌های ایرانسل بودند که امروز به صورت آنلاین توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شدند.
با امضای تفاهم نامه بین وزیر ارتباطات و سرپرست وزارت آموزش و پرورش تا ۲ سال آینده تمام مدارس شهری کشور به شبکه فیبرنوری متصل می‌شوند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه شریان فیبر به تمامی شهرها نفوذ می کند، گفت: به صورت روزانه پیگیر مگاپروژه فیبرنوری هستم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بسیج کشورهای اروپایی برای پوشش پروژه فیبر نوری خبر داد.
توضیحات عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در خصوص راه اندازی فیبر نوری در شهرها را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: پروژه نهضت توسعه فیبر نوری خانگی یک پروژه ملی بوده و الزامات اجرایی دارد و باید در اسرع وقت موانع رفع و وارد مرحله اجرا شود.
رئیس کانون هماهنگی فاوا، تاکید کرد: در شبکه‌های دسترسی FTTH (Fiber To The Home) که از فناوری GPON، یعنی شبکه نوری غیرفعال گیگابیتی استفاده می‌کنند، با کمک اسپلیتر‌های نوری که سیگنال از یک فیبرنوری به کاربران زیادی توزیع می‌کند. در این ارتباط هیچ دستگاهی بین مرکز و مشترک وجود ندارد که نیاز به منبع تغذیه داشته باشد. از این رو، منبع تابش الکترومغناطیسی نیز وجود ندارد. به همین منظور شبکه فیبرنوری نه تنها در برابر تداخل الکترومغناطیسی مقاوم است، بلکه خود نیز اشعه‌ای را ساطع نمی‌کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۸ کیلومتر فیبرنوری در استان گیلان اجرا شده است، گفت: ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.
یکی از سریع‌ترین فناوری‌هایی که به دست آمده است و انواع زیادی دارد. فیبر‌های نوری برای انتقال داده‌ها با سرعت زیاد و به مناطق دور استفاده می‌شوند.
حوالی ساعت ۱۸ روزگذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اینترنت در شبکه ارتباطی ۴ شهر مازندران که به دلیل عملیات خفاری قطع شده بود، به مدار بازگشته است. این درحالی ست که همواره گمانه‌هایی مبنی بر تخریب در اثر حفاری منتشر شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد سایت های همراه قطع شده مناطق زلزله زده به مدار فعالیت بازگشتند، گفت: قطعی در شبکه ثابت و فیبرنوری نداریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اجرای با سرعت پروژه فیبر نوری گفت: تنظیم مقررات خدمات و سکوهای فضای مجازی سرلوحه اقدامات رگولاتوری قرار بگیرد.
وزیر ارتباطات در دیدار تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به اهمیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها اشاره کرد و از آغاز پروژه توسط ده اپراتور در ۱۰ مرکز استان و ۶۵ شهر خبر داد.
وزیر ارتباطات در همایش توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و نگاه دانش بنیان با بیان اینکه پیگیر اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها هستیم گفت:فناوری اطلاعات سفر را تسهیل می‌کند.
بیمارانی که برای مدت طولانی در رختخواب می‌مانند ممکن است دچار زخم‌های مزمن پوستی شوند و یک حسگر جدید می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: منابع مالی فراهم شده تا فیبرنوری را به درب منزل مردم برسانیم تا چندصد برابر سرعت اینترنت افزایش پیدا کند.
تحقیقات نشان می‌دهد که جاسوسان می‌توانند از کابل‌های فیبر نوری برای استراق سمع افراد با فاصله بیش از نیم مایل (حدود یک کیلومتر) خود استفاده کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ