معاون اول رئیس جمهور پیشرفت‌های هسته‌ای کشور را از عوامل اقتدار کشور برشمرد و گفت: تاکید رهبر انقلاب بر پیشرفت‌های هسته‌ای کشور با هدف افزایش اقتدار و سرعت بخشیدن به روند توسعه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایرنا نوشت: «باربارا وودوارد» سفیر انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک، به مناسبت ریاست دوره‌ای کشورش در ماه جاری میلادی بر شورای امنیت در پاسخ به سوالی درباره نگرانی لندن از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و ادعای نزدیک شدن به سلاح هسته‌ای با تکرار ادعا‌های غرب افزود: ما نگران این اقدامات ایران هستیم. این کشور سه برابر بیشتر از حداقل مقدار مورد نیاز اورانیوم غنی شده برای ساخت یک سلاح هسته‌ای، اورانیوم ذخیره کرده است
شاید مقامات ما نیز به این نتیجه رسیده اند که احیای برجام دیگر ممکن نیست. برخی از دلایل فنی نیز وجود دارد که می‌تواند حاکی از عدم امکان احیای برجام باشد. از جمله این موارد می‌توان به زمان گریز هسته‌ای که مبنای استراتژی برجامی آمریکا در ۲۰۱۵ بود، اشاره کرد. با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، گویا آمریکا دیگر احیای چنان زمان گریزی را ممکن نمی‌داند. نه تنها ایالات متحده به دلایلی که اشاره شد سعی در اجتناب از تنش دارد، بلکه شرایط اقتصادی در ایران نیز به سمتی رفته که خود را عملا ناچار از تلاش برای تخفیف تنش و برقراری آرامش می‌بیند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: پیشرفت‌های هسته‌ای کشور وزن سیاسی و بین‌المللی ایران را در عرصه جهانی افزایش داد و ما اکنون جزو کشورهای پیشرفته در حوزه‌های هسته‌ای، نظامی، دفاعی، فناوری و صنعتی هستیم.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اروپا توان هسته‌ای ایران را پذیرفته است، گفت: آژانس در گزارش اخیر خود اعلام کرد که ایران در چارچوب قوانین آژانس به پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.
رهبر انقلاب در دیدار با دانشمندان هسته‌ای کشور فرمودند: دشمنان بیست سال است برای ما چالش هسته‌ای درست کرده‌اند چون میدانند که حرکت در صنعت هسته‌ای در حکم کلید برای پیشرفت‌های علمی کشور است.
مدیرکل آژانس همچنین تاکید کرد که پیشرفت‌هایی درخصوص تاسیسات هسته‌ای ایران حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها تنها بخشی از خواسته‌های ما را محقق می‌کند.
ادعای میلر درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای و موشکی ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران با تاکید بر حق ملت ایران از برخورداری از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، گفته‌اند که برنامه هسته‌ای ایران علیرغم پیشرفت‌هایی که داشته است، صرفا اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی آن ندارد.
گزارش‌های تأیید نشده رسانه‌های ایران از این حکایت دارد که احتمالاً اولین گروه از جنگنده‌های سوخو 35 (نوع E) طی هفته‌های آتی از طرف روسیه به ایران تحویل داده خواهد شد. اگر جنگنده‌های سوخو۳۵ به همراه سامانه هوایی پیشرفته‌ای مانند اس-400 به ایران تحویل داده شود می‌تواند کار را برای اسرائیل و آمریکا در حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران دشوار کند.
دزفول- نماینده دزفول در مجلس با اشاره به پیشرفت چشمگیر ایران در حوزه درمان گفت: افراد زیادی از کشورهای اروپایی برای دریافت خدمات درمانی به ایران می آیند.
مرتضی شاه میرزایی گفت: صنعت نفت و به‌ویژه صنعت پتروشیمی ایران در جایگاهی از نظر پیشرفت وتوسعه قرارد داردکه هیچ‌کس نمی‌تواند جلوپیشرفت را بگیرد ومانع صادرات محصولات پتروشیمی کشور به خارج شود.
معاون وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با یک رسانه عربی تاکید کرد که ابرقدرت‌ها می‌خواهند که پیشرفت‌های هسته ای ایران را تهدید جلوه دهند درحالی که فعالیت‌های هسته ای ایران در چارچوب معاهدات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران پیشرفت علمی، فنی و تکنولوژیک خود در زمینه هسته‌ای را متوقف نکرده است.
فرمانده بخش فضایی ارتش آمریکا می‌گوید چین در سال‌های اخیر در این عرصه پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی داشته و این مسئله برتری آمریکا در عرصه فضا را در خطر جدی قرار می‌دهد.
رئیس جمهور در جمع مردم اسلامشهر گفت: با پیشرفت‌های خوبی که در صنایع هسته‌ای و دفاعی، علم و تکنولوژی و نانو داشتیم، افتخارات بسیاری در عرصه‌های علمی جهان کسب کردیم، تصور دشمن این بود که با تهدید و تحریم، تولید در کشور دچار وقفه شود که انجام نشد
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساخت سامانه موشکی هایپرسونیک گفت: پیشرفت‌ها و دستاوردهای عظیمی که از سوی جوانان دانشمند حاصل شده هراسی بزرگ بر پیکره دشمنان انقلاب وارد کرده است.
امام جمعه موقت اصفهان به پیشرفت‌های نظام در عرصه‌های گوناگون از جمله افزایش حدود ۲۰ برابری تعداد استادان دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشکده رویان، بیوشیمی، ساخت رُبات‌های انسان نما اشاره کرد و گفت: مهمترین پیشرفت در سال‌های اخیر در دستاورد‌های ارزشمند در صنعت هسته‌ای است که کارآیی زیادی در عرصه‌های مختلف دارد.
امیرعبداللهیان در خصوص گفتگو‌های رفع تحریم‌ها اظهار داشت: پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات انجام شده و ما معتقدیم که توافق دست یافتنی است اگر طرف آمریکایی واقع بینانه برخورد کند.
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) گفت: پیشرفت‌های نیروی زمینی ارتش مایه مباهات نیروهای مسلح است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس تلاش می‌کنیم و این تاکید را داریم که دستاوردها و پیشرفت‌های اساسی صنایع دفاعی به بخش مردمی و کشوری نیز انتقال یابد.
محسنی اژه‌ای گفت: پیشرفت‌های نظام و کشور در حوزه صنایع دفاعی بواسطه تلاش‌ها و مجاهدت‌های فعالان این حوزه در بخش‌های مختلف از جمله وزارت دفاع، نه تنها با چهار دهه پیش که حتی با چهار سال پیش هم قابل مقایسه نیست و این امر بیانگر توسعه روزافزون صنایع دفاعی کشور است.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: مطلع هستید که تیم مذاکره کننده برای رسیدن به توافقی پایدار و خوب شرکت کردند تا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران لغو شود.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: موضوع حائز اهمیت این است که پیشرفت‌های علمی و فناوری بتواند در خدمت جامعه، اقتصاد کشور و توسعه اجتماعی قرار گیرد.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه بنده معتقدم مذاکرات هسته‌ای به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران گره خورده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران به تازگی گازدهی به سانتریفیورژ‌های های IR۶ را آغاز کرده است، این موضوع توان تولید هسته‌ای ایران را نسبت به سقفی که در برجام وجود داشت را چندین برابر کرده است، ایران سیاستش این است که در برابر مواضع و اقدامات سخت آمریکا واکنش تندی از خود نشان دهد و همین افزایش اقدامات هسته‌ای نیز در این راستا بوده است.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه بنده معتقدم مذاکرات هسته‌ای به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران گره خورده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران به تازگی گازدهی به سانتریفیورژ‌های های IR۶ را آغاز کرده است، این موضوع توان تولید هسته‌ای ایران را نسبت به سقفی که در برجام وجود داشت را چندین برابر کرده است، ایران سیاستش این است که در برابر مواضع و اقدامات سخت آمریکا واکنش تندی از خود نشان دهد و همین افزایش اقدامات هسته‌ای نیز در این راستا بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ