مشهد ـ مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: طرح تفصیلی ویژه منطقه تاریخی توس سختگیرانه تهیه شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان، از اجرای طرح تحولی «فهم قرآن» در ۱۳۰ مدرسه ابتدایی سراسر استان همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.
سمنان- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان، از اجرای طرح تحولی فهم قرآن در ۱۳۰ مدرسه ابتدایی سراسر استان همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.
اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۴ شهر استان دارای طرح تفصیلی مصوب است، گفت: ۴۴ شهر دیگر استان دارای قرارداد طرح تفصیلی بوده و فرآیند تهیه آنها در جریان است.
ما در مناطق ۱۹ (کوره پز خانه‌ها و اراضی باز)، ۱۸، ۲۱، ۲۲، ۱۶، ۵ و... فضا‌های بکر فراوانی داریم که شهرداری می‌خواهد با تصویب لایحه جدید ساخت و ساز در باغ ها، در آن‌ها اجازه بارگذاری - مطابق با بارگذاری طرح تفصیلی را صادر کند؛ و این یعنی فروش ته مانده ظرفیت اکولوژیکی شهر! در برنامه توسعه هفتم، دولت فعلی پیشنهاد الحاق کمیسیون ماده ۵ را مطرح کرده است، ولی این یک اشتباه استراتژیک است چرا که جابجایی دبیرخانه‌ها راهکار حل مسئله نیست.
مساله اصلی در کلان شهری مانند تهران مدل شهرسازی و توسعه عمودی است موضوعی که امروز مشکلات حادی از جمله تراکم بالا و فشردگی جمعیت را به دنبال داشته و در نهایت موجب کاهش کیفیت زندگی شده است.
مشاور طرح حصارک از تصویب طرح تفصیلی حصارک بعد از دوسال خبر داد.
مشهد ـ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: طرح تفصیلی ویژه منطقه تاریخی توس سختگیرانه تهیه شده است.
یک نماینده مجلس در رابطه با دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از یک میلیون نفر دانش آموز از تحصیل باز مانده‌اند.
اصفهان- معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ۱۱۴ شهر این استان ۱۰۲ شهر دارای طرح جامع یا طرح تفصیلی مصوب است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در طرح جدید شروع سال تحصیلی، زمان آموزش بر اساس ساعات مناطق مختلف تنظیم می شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در این طرح زمان آموزش و سال تحصیلی بر اساس ساعات مناطق مختلف تنظیم شود و دیگر محدودیت مهر تا شهریور را نداشته باشیم و در اقلیم‌های متفاوت زمان سال تحصیلی متفاوت باشد.
طرح «سامانه برپا» جهت بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان رونمایی شد. سامانه برپا به دانش آموزان کمک خواهد کرد تا مهارت هایشان را افزایش دهد و سریع‌تر به اهدافشان برسند.
روز شنبه یکم بهمن ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه کودکستان‌ها تعطیل و تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است. همچنین آزمون‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در روز شنبه یکم بهمن ماه طبق برنامه برگزار خواهند شد.
روز شنبه یکم بهمن ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه کودکستان‌ها تعطیل و تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم تزریق توان نخبگانی در صنعت، گفت: طرح بورسیه تحصیلی نخبگان در صنعت که برای اولین بار در یزد اجرا شد، از سال آینده در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی خبر داد.
عضو شورای شهر تهران گفت: رعایت قانون، ضوابط، مقررات و طرح تفصیلی یکی از مهم ترین موضوعات و خط قرمز شهرداری است.
طرح رصدخانه ملی ایران از سال ۱۳۸۱ با آغاز مطالعات مکان‌یابی آغاز شد و از سال ۱۳۸۸ در مسیر طراحی قرار گرفت. این طرح با پشت سر گذاشتن موفق طراحی تفصیلی در سال ۱۳۹۶ وارد مرحله ساخت شد و با وجود دشواری‌های اقتصادی، مسیر اجرای آن ادامه یافت و با وجود همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ ساخت و نصب محفظه تلسکوپ در سال ۱۳۹۹ و نصب و راه اندازی سازۀ تلسکوپ در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به انجام رسید.
با شروع فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی مدارس میزان ترافیک شهر تهران چند برابر میشود که برای حل این چالش افزایش ساعت طرح ترافیک و برنامه ریزی هایی مدون شده است.
شورای عالی شهرسازی و معماری شهرداری تهران را مکلف کرد که هر چه سریعتر طرح تفصیلی بافت پیرامونی دانشگاه تهران را تهیه کند؛ در غیر این صورت شورای عالی شهرسازی رأسا اقدام خواهد کرد.
مشهد ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در قالب طرح مهر تحصیلی و از محل نیات واقفین خیر اندیش حدود ۴ هزار بسته تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفته است و امیدواریم طبق پیش‌بینی‌ها ۸۰ هزار مدرسه تا پایان سال تحصیلی تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری طرح ملی بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اول مهر روز جمعه است، روز شنبه دوم مهر را به عنوان روز ملی بازگشایی مدارس خواهیم داشت.
کرمان - وزیر آموزش و پرورش از برگزاری حضوری سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: اقدامات لازم در این زمینه در مدارس انجام شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ