ایران یکی از کشور‌های دارای آمار بالای بیماران ثبت شده تالاسمی در جهان است. اضافه شدن سالانه ۳۰۰ بیمار جدید تالاسمی به چرخه بیماری حاکی از آن است که هنوز خیلی از افرادی که قصد ازدواج دارند به آزمایش‌های پیش از ازدواج اعتقادی ندارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سهمیه‌بندی و قطع چند ساعته آب، به خانه براهویی‌نژاد هم رسیده و خانواده‌اش، مثل باقی ساکنان شمال شهر زاهدان، این روز‌ها گرفتار قطع چند ساعته آب هستند؛ آبی که شور است و قابل شرب نیست و نمکش، دستگاه‌های خانگی تصفیه آب را از کار می‌اندازد و در کولر‌ها رسوب می‌کند و حتی به درد استحمام نمی‌خورد.
طبق تحقیقات iSeeCars در کل بازار سه ساله خودرو‌های دست دوم، یک وسیله نقلیه کارکرده با رنگ زرد دارای نرخ استهلاک ۱۳.۵ درصدی است که از بین همه رنگ‌ها بهترین است. پس از زرد، رنگ‌های بژ (۱۷.۸ درصد) و نارنجی (۱۸.۴) قرار دارند.
این کانی مونوکلینیک است، به این معنی که سیستم کریستالی آن به شکل یک منشور متوازی الاضلاع است. دارای رگه سفید است. این بدان معناست که وقتی آن را روی یک کاشی بدون لعاب می‌تراشید، رگه‌ای که پشت سر می‌گذارد سفید است. گوهرشناسان از رگه یک کانی برای کمک به شناسایی آن استفاده می‌کنند، زیرا یک کانی می‌تواند رنگ‌های زیادی مانند یاقوت کبود داشته باشد، اما رنگ رگه آن ثابت می‌ماند.
به گفته محققان این مار با رنگ‌های تند آبی و قرمز بدن یکی از ترسناک‌ترین مار‌های سمی جهان است که از بزرگترین غده سمی نیز برخوردار است، غده‌ای که یک چهارم طول بدنش را تشکیل می‌دهد. این مار‌ها معمولا تا ۱.۸ متر طول دارند و در تمامی دوران زندگی شان باریک و نازک باقی می‌مانند. طی یک قرن گذشته سم این مار جان دو انسان را گرفته‌است و درحال حاضر هیج پادزهری برای آن‌ها وجود ندارد، اما خوشبختانه این مار‌ها به صورت طبیعی از انسان‌ها دوری می‌جویند.
اگر بخواهیم رنگ خاکستری را که به طور سنتی زیرمجموعه رنگ آبی قرار می‌گیرد را در یک دسته جدا قرار دهیم، این رنگ در صدر فهرست نادرترین رنگ‌های چشم قرار می‌گیرد.
در مسئله پوشش از نگاه‌های افراطی و تفریطی باید دوری کنیم. اگر یک دختر دانش‌آموز جوراب سفید می‌پوشید از مدرسه اخراج می‌شد. تأکید می‌شد که مانتوها هم از رنگ‌های تیره باشد. ما دچار فقدان شادی در جامعه هستیم.
در توضیح این نمایشگاه آمده است: «خشونت‌طلبان، جهان را با کلمه‌ی جنگ آراسته‌ تا در هر نقطه‌ای از جهان، سایه‌ی ویرانی، مرگ و جراحات ماندگار فرصت زندگی مردم را مبدل به رنج‌های همیشگی کند…. هدف ما ثبت این وقایع دردناک بوده که نباید تکرار شوند. تصاویری که به عنوان اسناد تاریخی، تمام قد در برابر فراموشی می‌ایستند…»
رئیس جمهور عراق خواستار ارائه نتایج ملموس از سوی سازمان ملل متحد در خصوص پرونده آوارگان عراقی و پایان دادن به رنج‌های آنان شد.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین کشورمان نوشت: تلاش سه دهه‌ای برای ایجاد یک نظم هژمونیک تک‌قطبی از طریق «جنگ‌های بی‌پایان»، «امنیتی‌سازی» و «اجبار اقتصادی» موفق نبوده است، در حالی که رنج‌های سنگین، زیان‌های انسانی نابخشودنی و اتلاف گسترده منابع بشر را بر جای گذاشته است.
شیائومی ممکن است گزینه‌های رنگی جدید را به طور انحصاری در چین به شیوه‌ای مشابه با گزینه‌های رنگی انحصاری آنلاین شیائومی ۱۳، قرمز، زرد، سبز و آبی عرضه کند.
در حال حاضر برای تولید رنگ‌هایی که مبتنی بر رنگدانه‌ها هستند، به مولکو‌های خاصی نیاز است و معمولا در رنگ‌های مدرن، این رنگدانه‌ها به صورت مصنوعی ایجاد می‌شوند. خواص الکترونیکی هر مولکول، میزان جذب نور را تعیین کرده و در نتیجه، رنگ‌های مختلف در طیف‌های متنوع تولید می‌شوند. این بدان معناست که برای هر رنگ جدید، به رنگدانه جدیدی نیاز است.
اگر واقعاً در دست‌یابی به اهداف خود جدی هستیم، به نظر می‌رسد باید با یک سؤال بسیار متفاوت شروع کنیم. به جای این‌که فکر کنیم چه نوع موفقیتی را می‌خواهیم، بهتر است بپرسیم: «برای دست‌یابی به این هدف چه زحمات و رنج‌هایی را باید تحمل کنیم؟»
سیستم ایمنی بدن انسان عموما برای مبارزه با عوامل باکتریایی و دفع آن از ترشحاتی مانند خلط برای بیرون راندن این عوامل از سیستم تنفسی استفاده می‌کند.
یکی از رسم و رسومات عجیب مردم ترکیه، این است که مردان برای تسکین درد‌ها و رنج‌های خود می‌بایست خاکستر را میل کنند.
فریدمان فروند، استاد فیزیک دانشگاه ایالتی سن خوزه و محقق ارشد مرکز تحقیقات ایمز در ناسا در مصاحبه‌ای با نشنال جغرافی در سال ۲۰۱۴ گفت: که این نور‌ها می‌توانند اشکال، فرم‌ها و رنگ‌های مختلفی داشته باشند. او و همکارانش ۶۵ مورد از مشاهده چنین نور‌هایی را از سال ۱۶۰۰ میلادی مورد مطالعه قرار دادند و یافته‌های خود را در «نامه‌های تحقیقات زلزله‌نگاری» در سال ۲۰۱۴ منتشر کردند.
کشیدن چند خط روی هم به جای یک خط چشم، راهی سریع برای رسیدن به ظاهری متفاوت است. اگر جزو آن دسته افرادی به شمار می‌روید که هیچ وقت نتوانسته‌اند یک خط چشم سیاه به نازکی تار مو پشت پلک خود بکشند، خبر خوبی برای شما داریم: خط چشم‌های ضخیم رنگی، جاذبه اصلی آرایش چشم امسال خواهند بود.
دادستان کل کشور کشف حجاب را از رنج‌های کنونی یاد کرده و گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی در حال کار و مطالعه روی مسئله حجاب هستند که نتایج آن تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد؛ این تصمیم‌سازی‌ها باید براساس تدبیر صورت بگیرد.
دادستان کل کشور در ادامه کشف حجاب را از رنج‌های کنونی یادکرد و گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی در حال کار و مطالعه بر روی مساله حجاب هستند که نتایج آن تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد؛ این تصمیم‌سازی‌ها باید بر اساس تدبیر صورت بگیرد.
سنگ اُپال یک سیلیس آبدار است که میزان آب آن تا ۲۰ درصد هم می‌رسد. این سنگ ممکن است بی‌رنگ باشد، اما در رنگ‌های سفید، آبی شیری، خاکستری، سرخ، زرد، سبز، قهوه‌ای و سیاه یافت می‌شود.
نشریه "ال پائیس" به منشاء برخی از بحث برانگیزترین رنگدانه‌ها از "وانتابلک" (یک ماده ساخته شده از نانو لوله کربنی و سیاه‌ترین ماده شناخته شده است که تنها ۰/۰۰۰۰۳۵ درصد از نور مرئی را باز می‌تاباند) تا "پنتون ۴۴۸ سی" که زشت‌ترین رنگ در جهان در نظر گرفته می‌شود نگاهی انداخته است.
رهبر انقلاب اسلامی، عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را یکی از بزرگترین خیانت‌ها خواندند و گفتند: ممکن است برخی بگویند، تحقق وحدت در اوضاع کنونی، با وجود برخی رؤسای کشورهای اسلامی امکان‌پذیر نیست؛ اما روشنفکران، علما، فرزانگان و نخبگان دنیای اسلامی می‌توانند فضا را متفاوت از خواست دشمن کنند که در این صورت امکان تحقق وحدت، آسان‌تر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی، عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را یکی از بزرگترین خیانت‌ها خواندند و گفتند: ممکن است برخی بگویند تحقق وحدت در شرایط فعلی با وجود برخی رؤسای کشورهای اسلامی امکان‌پذیر نیست اما روشنفکران، علما، فرزانگان و نخبگان دنیای اسلامی می‌توانند فضا را متفاوت از خواست دشمن کنند که در این صورت امکان تحقق وحدت، آسان‌تر خواهد شد.
وزیر خارجه آفریقای جنوبی امروز در حضور همتای آمریکایی خود، با انتقاد از تبعیض موجود در عرصه بین‌المللی تأکید کرد که درد و رنج‌های مردم فلسطین نادیده گرفته می‌شود.
حضرت صدیقه طاهره (س) همچنان به تبلیغات خود ادامه داد. او از هر فرصت برای بازگرداندن امامت و ولایت به جایگاه اصلی و واقعی آن تلاش کرد تا اینکه بر اثر درد‌ها و رنج‌های جسمی و روحی که بر او وارد آمده بود، بیمار شد و در بستر افتاد و در عین حال دست از مبارزه برنداشت. وقتی خبر بیماری حضرت زهرا (س) به گوش زنان مدینه رسید، به عیادت آن حضرت آمدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ