نخستین مدرک سرطان مربوط به یکی از خویشاوندان اولیه انسان است که حدود ۱.۷ میلیون سال پیش می‌زیسته است. این فرد از گونه‌ی Paranthropus robustus یا Homo ergaster، در استخوان انگشت پای چپ خود یک تومور بدخیم داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سال ۱۳۴۰ دو سیخ کباب، نان و گوجه و ریحان ۲ ریال بود و تا مدت‌ها که قیمت گوشت ثابت بود، قیمت کباب هم تغییری نمی‌کرد. اما از چند سال گذشته کباب از سیخی ۳۰۰ تومان به ۵۰۰ تومان، هزار و ۲۰۰ تومان، ۲ هزار تومان و ۳ هزار تومان افزایش یافته است.
بشکه و سطلی که روی گاری بستنی‌فروش قرار دارند محل نگه داری یخ و مایۀ بستنی بوده‌اند. خامه، زعفران و شیر از جمله مواد اصلی تهیۀ مایۀ بستنی بوده‌اند.
بخشی از محوطه شهداد در استان کرمان، در قالب طرح پژوهشی در پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.
قبر متوتو در غار «Panga ya Saidi» یافت شده است. این غار از سال ۲۰۱۰ توسط گروهی به سرپرستی موزه ملی کنیا در نایروبی و موسسه «ماکس پلانک» در شهر ینا آلمان مورد کاوش و بررسی قرار گرفت.
محققان امیدوارند ارائه تصویر این مرد باستانی بتواند درک بهتری برای باستان‌شناسان درباره نحوه تکامل انسان در طول زمان ایجاد کند.
براساس یک مطالعه جداگانه در سال ۲۰۱۶ در مجله عملی آفریقای جنوبی، یک تومور خوش‌خیم حتی قدیمی‌تر، در یکی از خویشاوندان انسان ۱.۹ میلیون ساله به نام «آسترالوپیتکوس سدیبا» در آفریقای جنوبی یافت شد.
گربه‌ها فقط به راه رفتن روی سفال اکتفا نمی‌کنند. مورد جالب‌تری که از ردپای گربه پیدا شد به سال ۲۰۱۳ و کشور کرواسی برمی‌گردد. در این سال یک کتاب قرون وسطایی مربوط به قرن پانزدهم میلادی در این کشور کشف شد که اثر راه رفتن یک گربه روی آن به جا مانده بود.
کافه نادری نخستین کافه رستورانی بود که غذا‌ها و نوشیدنی‌های فرنگی را وارد ایران کرده و برای نخستین بار پایتخت نشینان طعم کافه گلاسه، قهوه ترک، قهوه فرانسه، یونانی را چشیدند. علاوه بر آن نخستین غذا‌های فرنگی مانند: بیف استراگانوف، بیفتک و شاتوبریان و ... در این کافه به مشتریان ارائه شد. از سال‌های ۱۳۱۵ و ۱۳۲۰ به بعد کافه نادری معتبرترین پاتوق روشنفکران معاصر شد و افرادی مانند:صادق هدایت، سیمین دانشور، احمد فردید، نیما یوشیج، جلال آل‌احمد، نصرت رحمانی، احمد شاملو و... پای ثابت این کافه شدند.
قدیمی‌ترین عکس از «چرخ و فلک» در ایران منتشر شده است. با توجه به تاریخی که در آلبوم وزارت فرهنگ و هنر ذکر شده، این عکس به ۱۱۷ سال قبل یعنی آخرین سال سلطنت مظفرالدین شاه قاجار مربوط است.
تلسکوپ جیمز وب قدیمی‌ترین کهکشان‌های رصدشده را در فاصله ۱۳ میلیارد سال نوری کشف کرد.
این چهار کهکشان با نام‌های JADES-GS-z۱۲-۰، JADES-GS-z۱۱-۰، JADES-GS-z۱۰-۰ و JADES-GS-z۱۳-۰ شناخته شده‌اند. دانشمندان می‌گویند قدمت این کهکشان‌های کشف‌شده بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون سال پس از مه‌بانگ در بیش از ۱۳ میلیارد سال پیش است؛ یعنی زمانی که جهان تنها دو درصد از سن کنونی خود را داشت.
مسجد مشیرالسلطنه هنوز پابرجاست و اهالی محل برای نماز و انجام مراسم مذهبی به آنجا مراجعه می‌کنند، اما دیگر خبری از مدرسه نیست و حجره‌های این مسجد قدیمی تبدیل به انباری‌هایی پر از وسایل بدون کاربرد و مستعمل شده‌اند. لازم به ذکر است، واقف این مسجد و مدرسهٔ علمیه آن را مسجدالاقصی نامیده است. البته در زبان عموم مردم و همچنین رسانه‌ها اغلب آن را با نام واقفش، مسجد مشیرالسلطنه، می‌شناسند. همچنین به دلیل وجود ساعت قدیمی مسجد بالای ستون کنار خیابان، مردم ساکن محله‌های اطراف، آن را مسجد ساعت نیز می‌خوانند.
باستان‌شناسان پیشتر صومعه‌ای باستانی متعلق به مسیحیان را در جزیره سینیه کشف کرده بودند که قدمت آن به پیش از هزار و ۴۰۰ سال قبل و سال‌های پیش از اسلام برمی‌گردد. شهر مروارید دقیقاً در جنوب این صومعه قدیمی قرار دارد و وسعت آن حدود ۱۲ هکتار برآورد شده است.
ساختمان هتل در طی قرن‌ها و به خصوص در دهه‌های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته، اما هنوز حال و هوا و سبک معماری سنتی‌اش را حفظ کرده است. موسسۀ رکورد‌های گینس در سال ۲۰۱۱ این مکان را به عنوان قدیمی‌ترین هتل جهان ثبت کرد.
شواهد نشان می‌دهد مردم شرق آسیا اولین کسانی هستند که توانسته‌اند یک عمل قطع عضو موفقیت آمیز انجام دهند. تا قبل از این، قدیمی‌ترین قطع عضو تایید شده مربوط به ۷۰۰۰ سال پیش در کشور فرانسه بود که بازوی یک مرد، درست از زیر شانه قطع شده بود.
گفته می‌شود که بزرگترین مومیایی کشف شده در این محوطه متعلق به مردی به نام «خنومجِدِف» - یک موبد، بازرس و سرپرست اشراف - است.
«ارباب کیخسرو» در یادداشت‌های خود درباره دلیل ساخت این آتشکده نوشته است: «به آن اندیشه افتادم که برای جماعت عبادتگاهی لازم است، زیرا در تهران برای جماعت نزدیک به ۵۰۰ تن که بیشتر پیشه بازرگانی و کشاورزی داشتند، هیچ عبادتگاهی وجود ندارد.»
صخره ماهی‌ها از خانواده قدیمی‌ترین مهره‌داران زنده نیستند (کوسه ۳۹۲ ساله گرینلند این عنوان را در سال ۲۰۱۶ از آن خود کرد)، و بنابراین یک مدل شاخص حیوانی برای مطالعه در مورد پیری نیستند. با اینکه بی مهرگانی نظیر مگس میوه و کرم‌های لوله‌ای نمونه‌های بهتری برای مطالعه تغییرات طول عمر هستند.
گیاه لوفا یکی از طبیعی‌ترین ماساژور‌های پوست محسوب می‌شود که علاوه‌بر اینکه برای مراقبت از پوست کاربرد دارد برای شست و شوی ظروف مختلف نیز مناسب است.
این عکس‌ها قدیمی‌ترین تصاویر از حرم امام رضا (ع) هستند.
منابع فلسطینی از آزادی یکی از قدیمی ترین اسرای فلسطینی در چند روز آینده خبر داده اند.
تحقیقات باستان شناسی جدید نشان می‌دهند که آبجویی حاوی مواد توهم زا ممکن است به حاکمان یک امپراتوری باستانی و پیش از اینکا‌ها در آمریکای جنوبی کمک کرده باشد تا حدود ۴۰۰ سال قدرت را حفظ کنند.
شهردار منطقه ۲۲ تهران از موافقت کمیسیون ماده ۵ شهرداری جهت رفع بافت ناپایدار شهرک پیکان شهر خبر داد و گفت: قرار است این شهرک قدیمی غرب تهران مورد نوسازی قرار گیرد.
دانشمندان در کشفی جالب توجه قدیمی‌ترین مورد ثبت شده از ابتلا به بیماری ژنتیکی سندرم Klinefelter را در یک اسکلت هزار ساله شناسایی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ