این چهار کهکشان با نام‌های JADES-GS-z۱۲-۰، JADES-GS-z۱۱-۰، JADES-GS-z۱۰-۰ و JADES-GS-z۱۳-۰ شناخته شده‌اند. دانشمندان می‌گویند قدمت این کهکشان‌های کشف‌شده بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون سال پس از مه‌بانگ در بیش از ۱۳ میلیارد سال پیش است؛ یعنی زمانی که جهان تنها دو درصد از سن کنونی خود را داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بشکه و سطلی که روی گاری بستنی‌فروش قرار دارند محل نگه داری یخ و مایۀ بستنی بوده‌اند. خامه، زعفران و شیر از جمله مواد اصلی تهیۀ مایۀ بستنی بوده‌اند.
به گفته کارشناسان، این کشف اهمیت این اشیاء را برای افرادی که با آن‌ها دفن شده‌اند و همچنین توجه به جزئیات در ظاهر مردمی را که هزاران سال پیش در جنوب ولز زندگی می‌کردند به نمایش گذاشته است.
این استخوان‌ها، نخستین شواهد تأیید شده از دوقلوزایی در حدود هشت هزار سال قبل را نشان می‌دهند؛ مادر احتمالا زایمان بسیار سختی داشته است و جان خود را در هنگام زایمان از دست داده است. یکی از قل‌ها در رحم مادر باقی مانده و نوزاد دیگر نیز مرده بدنیا آمده است.
خانه‌های دراز نوعی از خانه‌های تاریخی در شمال اروپا هستند که از یک اتاق طولانی تشکیل می‌شده‌اند؛ اتاقی که طول آن گاهی به بیش از سی متر می‌رسیده است.
یک مطالعه جدید گزارش می‌دهد که ستاره شناسان قدیمی‌ترین نمونه‌های شناخته شده مولکول‌های آلی پیچیده را در جهان کشف کرده اند.
تلسکوپ فضایی جیمز وب به تازگی ساختار ستاره‌ای یکی از قدیمی‌ترین کهکشان‌های شناخته‌ شده در کیهان را با جزئیاتی که حتی در آن می‌توان چرخش دیسک اولیه مارپیچی را دید، نمایان کرد.
نخستین مدرک سرطان مربوط به یکی از خویشاوندان اولیه انسان است که حدود ۱.۷ میلیون سال پیش می‌زیسته است. این فرد از گونه‌ی Paranthropus robustus یا Homo ergaster، در استخوان انگشت پای چپ خود یک تومور بدخیم داشته است.
کافه نادری نخستین کافه رستورانی بود که غذا‌ها و نوشیدنی‌های فرنگی را وارد ایران کرده و برای نخستین بار پایتخت نشینان طعم کافه گلاسه، قهوه ترک، قهوه فرانسه، یونانی را چشیدند. علاوه بر آن نخستین غذا‌های فرنگی مانند: بیف استراگانوف، بیفتک و شاتوبریان و ... در این کافه به مشتریان ارائه شد. از سال‌های ۱۳۱۵ و ۱۳۲۰ به بعد کافه نادری معتبرترین پاتوق روشنفکران معاصر شد و افرادی مانند:صادق هدایت، سیمین دانشور، احمد فردید، نیما یوشیج، جلال آل‌احمد، نصرت رحمانی، احمد شاملو و... پای ثابت این کافه شدند.
قدیمی‌ترین عکس از «چرخ و فلک» در ایران منتشر شده است. با توجه به تاریخی که در آلبوم وزارت فرهنگ و هنر ذکر شده، این عکس به ۱۱۷ سال قبل یعنی آخرین سال سلطنت مظفرالدین شاه قاجار مربوط است.
تلسکوپ جیمز وب قدیمی‌ترین کهکشان‌های رصدشده را در فاصله ۱۳ میلیارد سال نوری کشف کرد.
مسجد مشیرالسلطنه هنوز پابرجاست و اهالی محل برای نماز و انجام مراسم مذهبی به آنجا مراجعه می‌کنند، اما دیگر خبری از مدرسه نیست و حجره‌های این مسجد قدیمی تبدیل به انباری‌هایی پر از وسایل بدون کاربرد و مستعمل شده‌اند. لازم به ذکر است، واقف این مسجد و مدرسهٔ علمیه آن را مسجدالاقصی نامیده است. البته در زبان عموم مردم و همچنین رسانه‌ها اغلب آن را با نام واقفش، مسجد مشیرالسلطنه، می‌شناسند. همچنین به دلیل وجود ساعت قدیمی مسجد بالای ستون کنار خیابان، مردم ساکن محله‌های اطراف، آن را مسجد ساعت نیز می‌خوانند.
باستان‌شناسان پیشتر صومعه‌ای باستانی متعلق به مسیحیان را در جزیره سینیه کشف کرده بودند که قدمت آن به پیش از هزار و ۴۰۰ سال قبل و سال‌های پیش از اسلام برمی‌گردد. شهر مروارید دقیقاً در جنوب این صومعه قدیمی قرار دارد و وسعت آن حدود ۱۲ هکتار برآورد شده است.
«ارباب کیخسرو» در یادداشت‌های خود درباره دلیل ساخت این آتشکده نوشته است: «به آن اندیشه افتادم که برای جماعت عبادتگاهی لازم است، زیرا در تهران برای جماعت نزدیک به ۵۰۰ تن که بیشتر پیشه بازرگانی و کشاورزی داشتند، هیچ عبادتگاهی وجود ندارد.»
گیاه لوفا یکی از طبیعی‌ترین ماساژور‌های پوست محسوب می‌شود که علاوه‌بر اینکه برای مراقبت از پوست کاربرد دارد برای شست و شوی ظروف مختلف نیز مناسب است.
این عکس‌ها قدیمی‌ترین تصاویر از حرم امام رضا (ع) هستند.
منابع فلسطینی از آزادی یکی از قدیمی ترین اسرای فلسطینی در چند روز آینده خبر داده اند.
۱۱۲ شماره اضطراری در تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین سایر کشورهای اروپایی است. افراد در معرض خطر می توانند با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند تا به آتش نشانی، کمک های پزشکی و پلیس دسترسی پیدا کنند.
سرکه‌های پرکاربرد، رایج و البته پرخاصیت تعدادی محدود دارند. هنگامی که سرکه به درستی استفاده شود، یک عنصر بسیار مفید و کاربردی است.
وزارت امور خارجه پاکستان از آزادی و بازگشت قدیمی‌ترین زندانی گوانتانامو به این کشور، خبر داد.
نوه حاج علی‌اکبر، «عباس کلباسی» که الان قنادی پدربزرگ را در خیابان بهار اداره می‌کند می‌گوید: «پادرازی‌های این قنادی مشتریان زیادی داشت. بسیاری از رجال قاجار که بعد از انقراض سلسله قاجاریه در حوالی این خیابان زندگی می‌کردند مشتری پرو پاقرص ما بودند. از پدرم شنیدم که سفیر ایتالیا شیرینی پادرازی را برای نخست وزیر وقت کشورش از اینجا می‌خرید و او آنقدر از طعم این شیرینی خوشش می‌آمد که نخستین صادرات صنعت شیرینی همان زمان از قنادی بهار شروع شد.»
مدیر کاخ گلستان از برپایی نمایشگاه خورشید شب خبر داد و گفت:در این نمایشگاه ۶۰ اثر آئینی و مذهبی به نمایش در می‌آید که یکی از قدیمی‌ترین عَلم‌های عزاداری مربوط به دوره صفوی نیز جزو آنهاست.
ورش قیمه را بر دو نوع خورش قیمه سیب زمینی و خورش قیمه بادنجان طبخ می‌کنند. لغت‌نامه‌ی دهخدا قیمه را که یک کلمه‌ی ترکی است به گوشت ریز ریز شده یا چرخ کرده تعبیر می‌کند و خورشت قیمه را خورشتی می‌نامد که با این نوع گوشت تهیه شده باشد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ