مسجد مشیرالسلطنه هنوز پابرجاست و اهالی محل برای نماز و انجام مراسم مذهبی به آنجا مراجعه می‌کنند، اما دیگر خبری از مدرسه نیست و حجره‌های این مسجد قدیمی تبدیل به انباری‌هایی پر از وسایل بدون کاربرد و مستعمل شده‌اند. لازم به ذکر است، واقف این مسجد و مدرسهٔ علمیه آن را مسجدالاقصی نامیده است. البته در زبان عموم مردم و همچنین رسانه‌ها اغلب آن را با نام واقفش، مسجد مشیرالسلطنه، می‌شناسند. همچنین به دلیل وجود ساعت قدیمی مسجد بالای ستون کنار خیابان، مردم ساکن محله‌های اطراف، آن را مسجد ساعت نیز می‌خوانند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بشکه و سطلی که روی گاری بستنی‌فروش قرار دارند محل نگه داری یخ و مایۀ بستنی بوده‌اند. خامه، زعفران و شیر از جمله مواد اصلی تهیۀ مایۀ بستنی بوده‌اند.
جالب است بدانید جاده چالوس تا سال ۱۳۱۰ هجری شمسی همچنان مالرو و خاکی بود. اما در همان سال ساخت جاده کنونی شروع می شود و در آذر ماه سال ۱۳۱۲ به پایان می رسد.
نخستین مدرک سرطان مربوط به یکی از خویشاوندان اولیه انسان است که حدود ۱.۷ میلیون سال پیش می‌زیسته است. این فرد از گونه‌ی Paranthropus robustus یا Homo ergaster، در استخوان انگشت پای چپ خود یک تومور بدخیم داشته است.
کافه نادری نخستین کافه رستورانی بود که غذا‌ها و نوشیدنی‌های فرنگی را وارد ایران کرده و برای نخستین بار پایتخت نشینان طعم کافه گلاسه، قهوه ترک، قهوه فرانسه، یونانی را چشیدند. علاوه بر آن نخستین غذا‌های فرنگی مانند: بیف استراگانوف، بیفتک و شاتوبریان و ... در این کافه به مشتریان ارائه شد. از سال‌های ۱۳۱۵ و ۱۳۲۰ به بعد کافه نادری معتبرترین پاتوق روشنفکران معاصر شد و افرادی مانند:صادق هدایت، سیمین دانشور، احمد فردید، نیما یوشیج، جلال آل‌احمد، نصرت رحمانی، احمد شاملو و... پای ثابت این کافه شدند.
قدیمی‌ترین عکس از «چرخ و فلک» در ایران منتشر شده است. با توجه به تاریخی که در آلبوم وزارت فرهنگ و هنر ذکر شده، این عکس به ۱۱۷ سال قبل یعنی آخرین سال سلطنت مظفرالدین شاه قاجار مربوط است.
تلسکوپ جیمز وب قدیمی‌ترین کهکشان‌های رصدشده را در فاصله ۱۳ میلیارد سال نوری کشف کرد.
این چهار کهکشان با نام‌های JADES-GS-z۱۲-۰، JADES-GS-z۱۱-۰، JADES-GS-z۱۰-۰ و JADES-GS-z۱۳-۰ شناخته شده‌اند. دانشمندان می‌گویند قدمت این کهکشان‌های کشف‌شده بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون سال پس از مه‌بانگ در بیش از ۱۳ میلیارد سال پیش است؛ یعنی زمانی که جهان تنها دو درصد از سن کنونی خود را داشت.
مسجد مشیرالسلطنه هنوز پابرجاست و اهالی محل برای نماز و انجام مراسم مذهبی به آنجا مراجعه می‌کنند، اما دیگر خبری از مدرسه نیست و حجره‌های این مسجد قدیمی تبدیل به انباری‌هایی پر از وسایل بدون کاربرد و مستعمل شده‌اند.
باستان‌شناسان پیشتر صومعه‌ای باستانی متعلق به مسیحیان را در جزیره سینیه کشف کرده بودند که قدمت آن به پیش از هزار و ۴۰۰ سال قبل و سال‌های پیش از اسلام برمی‌گردد. شهر مروارید دقیقاً در جنوب این صومعه قدیمی قرار دارد و وسعت آن حدود ۱۲ هکتار برآورد شده است.
سیستم‌عامل یک نرم‌افزارعظیم و پرپیچ و خم است، اما با گذشت سال‌ها، فایل‌ها و برنامه‌ها روی هم انباشته می‌شوند، سخت‌افزار پیر می‌شود و در نتیجه اغلب می‌بینید که کامپیوتر قدیمی‌تر ویندوزی کند می‌شود.
این مجسمۀ مرموز باستانی که به خوبی از پوسیدگی حفظ شده، یکی از قدیمی‌ترین مصنوعات کشف‌شده در سایت باستان‌شناسی چان‌چان است.
مسجد چاپ سه بعدی شده با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع قرار است در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های امارات به نام بر دبی (Bur Dubai) ساخته شود و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ میزبان ۶۰۰ نمازگزار باشد.
«ارباب کیخسرو» در یادداشت‌های خود درباره دلیل ساخت این آتشکده نوشته است: «به آن اندیشه افتادم که برای جماعت عبادتگاهی لازم است، زیرا در تهران برای جماعت نزدیک به ۵۰۰ تن که بیشتر پیشه بازرگانی و کشاورزی داشتند، هیچ عبادتگاهی وجود ندارد.»
در ژاپن از هر ۲۰خودرو تنها یک‌خودرو جدید است و خودرو‌های قدیمی‌تر اکثرا موتور بنزینی یا دیزلی دارند. تویوتا اعلام کرده است در ساخت خودرو‌های الکتریکی بیش از ۷۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و هدفش این است که در سال ۲۰۳۰ فروش خودرو‌های الکتریکی اش دست کم ۳میلیون و ۵۰۰‌هزار دستگاه باشد.
با توجه به ارزشگذاری سایت ترانسفر مارکت روبرتو تورس با قسمتی حدود دو میلیون یورو گران قیمت‌ترین بازیکن شاغل در لیک برتر ایران شد.
کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند جهت عملکرد بهتر و استفاده از سرویس‌ها، از ساعت ۲۰ امشب نسخه جدید شاد را از آدرس SHAD.IR به‌روزرسانی کنند.
گیاه لوفا یکی از طبیعی‌ترین ماساژور‌های پوست محسوب می‌شود که علاوه‌بر اینکه برای مراقبت از پوست کاربرد دارد برای شست و شوی ظروف مختلف نیز مناسب است.
میدان حسن آباد از قدیمی‌ترین میدان‌های تهران است. سال ۱۳۰۹ ساخت بنا‌های دور میدان با گنبدهایشان به پایان می‌رسد و به همین مناسبت میدان هشت گنبد نام می‌گیرد. هشت گنبد، مدتی ملک‌المتکلمین نام گرفت، پس از پیروزی انقلاب میدان سی و یک شهریور نامیده شد و در نهایت نام آن به همان حسن آباد برگشت./ منبع: کجارو
۱۱۲ شماره اضطراری در تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین سایر کشورهای اروپایی است. افراد در معرض خطر می توانند با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند تا به آتش نشانی، کمک های پزشکی و پلیس دسترسی پیدا کنند.
از مسجد پیرزن به عنوان گمنام‌ترین، کوچک‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد تهران در بازار یاد می‌شود و «بهزاد یعقوبی» پژوهشگر تاریخ تهران و نویسنده کتاب «مساجد دارالخلافه»، درباره بازسازی مجدد مسجد می‌گوید: «در پژوهش‌هایم برای نوشتن کتاب «مساجد دارالخلافه»، به نام تکیه و مسجد پیرزن رسیدم. وقتی سراغ مسجد رفتم، دیدم به مخروبه تبدیل شده و فقط ۱۲ متر از آن باقی مانده است. با کمک کسبه بازار همین فضای کم را بازسازی کرده و سروسامان دادیم و کلیدش را هم دست یکی از کسبه قدیمی سپردیم که آن را یک ساعت قبل از نمازظهر باز می‌کند و عصر در آنجا را می‌بندد.»
زن جوان گفت: از تماس شکوفه در آن ساعت روز فهمیدم که باز هم با یک مشکل حاد خانوادگی روبه رو شده است و مرا آخرین امید خود می‌داند تا مانند همیشه تاروپود از هم گسسته زندگی او را به یکدیگر گره بزنم، اما من با پاسخ‌هایی کوتاه صحبت درباره زندگی اش را به فرصت دیگری موکول کردم و با قطع شدن تلفن صدای شکستن قلب او را نیز شنیدم و به همین دلیل استیکری با مفهوم شرمندگی و ناراحتی برایش فرستادم تا بدین گونه از قدیمی‌ترین دوستم عذرخواهی کرده باشم.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ