خطیب مسجدالاقصی با تاکید بر اینکه شهر بیت المقدس اشغالی و مسجدالاقصی شرایط بسیار دشواری را پشت سر می گذرانند، گفت: شعله های آتش در این مسجد هنوز خاموش نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای تعرضات سازمان‌یافته شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مسجدالاقصی را در راستای تغییر وضعیت تاریخی قدس و تحمیل سیاست تقسیم زمانی و مکانی توصیف کرد.
ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست، تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، امروز نیز به مسجدالاقصی، فلسطینیان و دارایی‌های آن‌ها تعرض کردند.
هیئت اسلامی-مسیحی حمایت از قدس و مقدسات، نسبت به اقدامات بی‌سابقه صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی هشدار داد.
ناصر کنعانی تاکید کرد: قدس شریف پایتخت یکپارچه و ابدی فلسطین بوده و باقی خواهد ماند و تعرضات پی‌درپی اشغالگران صهیونیست نسبت به این شهر و مقدسات اسلامی آن، تغییری در واقعیت و وضعیت تاریخی آن ایجاد نخواهد کرد.
عضو کادر رهبری جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج تاکید کرد: رخدادهای قدس و مسجد الاقصی بسیار خطرناک است و بیت المقدس به عنوان یک شهر عربی و اسلامی باقی خواهد ماند.
هیئت اسلامی- مسیحی حمایت از قدس و مقدسات در بیانیه ای عموم فلسطینیان را به حضور گسترده در مسجد الاقصی و مقابله با توطئه های دشمن صهیونیستی فرا خواند.
بیش از ۲۵۰ هزار فلسطینی نماز جمعه را در جای جای مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند. فلسطینیان ساکن قدس و اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری از نخستین ساعات بامداد جمعه خود را به مسجد مبارک الاقصی رسانده و نماز جمعه را در شکوهی هر چه تمامتر به جا آوردند. فلسطینیان پس از اقامه نماز با حمل پرچم‌های فلسطین و بیرق‌های حماس و گردان‌های قسام و پارچه نوشته‌هایی در حمایت از مقاومت و روز جهانی قدس در محوطه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی تظاهرات گسترده‌ای به راه انداختند.
راهپیمایان تهرانی تاکید کردند: هرگونه حماقتی درباره مسجدالاقصی، بهای سنگینی برای صهیونیست‌ها دارد و اگر جنگی شعله‌ور شود فروپاشی و نابودی رژیم نژادپرست و غاصب را تسریع خواهد کرد.
با نزدیک شدن برپایی مراسم روز جهانی قدس در سرتاسر دنیا، رسانه‌های خبری از افزایش تحرکات رژیم صهیونیستی در حرم ابراهیم خبر می‌دهند؛ صهیونیست‌ها برق و اینترنت مسجد الاقصی را قطع کردند.
در آستانه روز جهانی قدس، مسئول جنبش جهاد اسلامی در سوریه اعلام کرد مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی اجازه دست‌درازی و تعدی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی را نخواهد داد.
پارلمان مصر با انتشار بیانیه‌ای تند، یورش نظامیان اشغالگر قدس به مسجد الاقصی و تحریک احساسا ت مسلمانان را محکوم کرد.
صد‌ها تن از حامیان فلسطین در میدان تایمز شهر نیویورک آمریکا در اعتراض به حملات اسرائیل به مسجد الاقصی و فلسطینیان تجمع کردند. در تظاهرات سازمان‌دهی شده توسط سازمان‌های غیردولتی مسلمان در آمریکا، پرچم‌های فلسطین با عکس‌های مسجد الاقصی به اهتزاز درآمد. تظاهرکنندگان بنر‌هایی مانند «فلسطین را آزاد خواهیم کرد»، «قدس پایتخت فلسطین»، «فورا اسرائیل را خلع سلاح کنید»، «دست از مسجد الاقصی بردارید» و «اشغال را متوقف کنید» در دست داشتند. بسیاری از تظاهرکنندگان در میدان تایمز نیویورک تجمع کردند و شعار‌های "زنده باد فلسطین" و "فلسطین را آزاد کنید" سر دادند.
سازمان همکاری اسلامی در پی حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست علیه نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در مسجدالاقصی، بیانیه‌ای صادر کرد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نسبت به پیامدهای تجاوزات دشمن صهیونیستی در کرانه باختری و قدس و تعرض اشغالگران به مسجد الاقصی هشدار داد.
مفتی قدس از شدت گرفتن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی از پایداری اهالی قدس در دفاع از سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی تمجید به عمل آورد.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: در صورتی که تمام طرف ها به مسئولیت های خود جهت توقف جنایات کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی عمل نکنند در آستانه رویارویی گسترده قرار داریم.
سازمان ملل بر اهمیت حفظ وضع تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مسجد الاقصی و نقش اردن در نظارت بر وضعیت قدس و مقدسات اسلامی آن تاکید کرد.
پارلمان قطر تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس اشغالی و مسجدالاقصی را نقض آشکار حقوق اساسی ملت فلسطین دانست.
هزاران نفر از مردم مغرب در حمایت از ملت فلسطین، قدس و مسجد الاقصی دست به تظاهرات زدند.
منابع فلسطینی از یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و درگیری مسلحانه رزمندگان مقاومت با نظامیان اشغالگر در قدس اشغالی خبر دادند.
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی در قدس اشغالی تاکید کرد که نظامیان صهیونیست امروز با شدت هر چه تمام تر فلسطینی ها را در داخل مسجدالاقصی سرکوب کرده اند.
از صبح امروز دوشنبه همزمان با آغاز اعیاد یهودی یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تشدید شده و تدابیر شدید نظامی در قدس اشغالی برقرار شده است.
منابع فلسطینی از یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و همزمان با آن حملات موشکی سرایا القدس به قدس اشغالی خبر می دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ