شرکت گلکتیک انرژی (Galactic Energy) امیدوار است بتواند موشک پالاس ۱ (Pallas ۱) خود را راه‌اندازی کند. این استارت‌آپ چینی به سوی پرتاب موشک کوچک مشابه فالکون۹ گام بر می‌دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیشرفت توان موشکی و پهپادی نیروی دریایی ایران در صدر خبری رسانه‌های عربی؛ رزمایش دریایی ایران حامل پیام‌هایی برای اسرائیل و آمریکاست.مجهز بودن ناوگان دریایی ایران به پهپاد و موشک‌های پیشرفته است./ایرانیک
شمار قانونگذاران آلمانی که خواهان ارسال تسلیحات نظامی پیشرفته به اوکراین هستند، رو به افزایش است.
سامانه‌ها و تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های موشکی، پهپادی و جنگ الکترونیک رونمایی و به توانمندی های این نیرو الحاق شد.
یک نشریه انگلیسی به نقل از منابع آگاه نوشت که تحویل موشک پیشرفته از لندن به کی‌یف به‌دلیل اعتصاب کارگران یکی از کارخانه‌های نظامی اصلی انگلیس، تحت‌الشعاع قرار گرفته است.
یک نشریه انگلیسی به نقل از منابع آگاه نوشت که تحویل موشک پیشرفته از لندن به کی‌یف به‌دلیل اعتصاب کارگران یکی از کارخانه‌های نظامی اصلی انگلیس، تحت‌الشعاع قرار گرفته است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از تجهیز یگان‌های عملیاتی نیروی پدافند هوایی به سامانه‌های موشکی و راداری بومی پیشرفته خبر داد.
برخی کاربران می‌گویند موشک رونمایی شده همان موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته هست که قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد.
گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار ارسال سامانه موشکی پیشرفته ارتش این کشور به اوکراین شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه به ابزار نگرانی دولت‌های غربی خاصه آمریکا و فرانسه از پیشرفت و ‎اقتدار دفاعی ایران واکنش نشان داد.
یک پایگاه خبری عرب زبان از اصابت موشک‌های پیشرفته نیروهای مقاومت به مناطقی از جنوب تل‌آویو خبر داد.
روزنامه‌های مطرح عربی در صفحات نخست خود به این نکته اشاره کرده‌اند که شکست «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی در جنگ موشکی با مقاومت فلسطین به دلیل گسترش توان نظامی این گروه‌ها به وقوع پیوسته است.
کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی صبح روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) یک موشک بالستیک از نزدیکی پیونگ‌یانگ به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. این موشک بالستیک پس از طی مسافتی هزار کیلومتری در آب‌های دریای ژاپن فرود آمد. به گفته یک مقام ارتش کره جنوبی، موشک پرتاب‌شده احتمالا «نوع جدیدی» از موشک‌های بالستیک بوده که از سوخت جامد پیشرفته استفاده می‌کنند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک موشک بالستیک پیشرفته قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است.
با توجه به سرمایه گذاری وسیع و هدفمند و توسعه و آزمایش‌های مختلفی که چین انجام می‌دهد این کشور به شدت در زمینه توسعه فناوری موشک‌های معمولی و هایپرسونیک هسته‌ای خود پیشرفت کرده است.
منابع آگاه می گویند دولت ژاپن سعی دارد تا با خرید موشک های پیشرفته از آمریکا، توان نظامی خود را تقویت کند.
پاسخ کوتاه این است که هیچ کس در خارج از روسیه عددی دقیق و حتی تخمینی از زرادخانه موشکی و نرخ تولید موشک‌های روسیه ندارد. اوکراین اعداد و ارقامی در این زمینه منتشر کرده، اما این آمار‌ها به طور مستقل تایید نشده اند. برآورد‌هایی نیز از جانب تحلیلگران غربی بر اساس سرنخ‌های قابل مشاهده صورت گرفته است.
شرکت «بلو اوریجین» قصد دارد طی سال آینده، یک ماموریت کاملا زنانه را در فضای زیر مداری به انجام برساند.
توسعه سریع نیروی دریایی چین، از ناوهای هواپیمابر گرفته تا زیردریایی ها تا موشک های ضد کشتی، و ارتباط آن با استراتژی چین برای گسترش حضور دریایی خود در صحنه جهانی باعث نگرانی آمریکا شده است.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم، گفت: خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که در مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم گفته شد و قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد متعلق به خیلی وقت پیش است.
نماینده مردم بابل در مجلس گفت: امروز ایران مقتدر در ابعاد مختلف به تحولات عظیمی رسیده است و ما شاهد پیشرفت همه‌جانبه هستیم به طور مثال موشک قاره‌پیمای هایپرسونیک را تولید کرده‌ایم.
اظهارات فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره دستیابی ایران به موشک های بالستیک «هایپرسونیک» پیشرفته بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن محکوم کردن حملات موشکی روسیه علیه کی‌یف، آن را "بی‌منطق" خواند.
ارتش آمریکا ۳۱۱ میلیون دلار موشک جاولین در اختیار دو کشور اردن و لیتوانی قرار خواهد داد.
متحدان کی‌یف تسلیحات پیشرفته اما محدودی مانند سامانه موشکی هیمارس و هویتزر در اختیار اوکراین قرار داده اند، اما برای عدم تحریک بیشتر روسیه همچنان مایل نیستند که تسلیحات قویتر به کی‌یف بدهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ