معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: واگذاری خودرو ارتباطی با دولت، وزارت صمت و مجلس ندارد و صرفاً یک بخش خصوصی در زیرمجموعه خودروسازی ارتباطات خاصی آن هم در سال ۱۴۰۰ و دولت قبل برقرار کرده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه نادرست ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد، چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است!
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه ناصحیح ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی بر روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است
گروه صنعتی ایران خودرو از واگذاری زودتر از موعد ۱۳ هزار دستگاه خودرو از تعهدات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد و اعلام کرد: به جز محصول ۲۰۷ با موتور TU3 که در انتظار قیمت گذاری است و بخشی از تعهدات پارس، پیامک فراخوان تکمیل وجه برای تمامی محصولات اولویت تابستان ارسال شده است.
سخنگوی شورای نگهبان به بحث واگذاری بی‌ضابطه خودرو به برخی نمایندگان واکنش نشان داد.
ستایشی سخنگوی قوه قضائیه گفت: موضوع ادعای علیرضا بیگی درباره واگذاری خودرو در حال رسیدگی است؛ نیاز است استعلاماتی از مراجع ذیربط گرفته شود پس از این کار پرونده تکمیل شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری خودرو در بسیاری دستگاه‌ها رویه جاری است، اما از طریق ساختار مجلس اجازه این اقدام داده نشد
درویشیان همچنین مجددا تاکید کرد: واگذاری خودرو به نمایندگان در ارتباط با استیضاح وزیر وقت صمت نیز صحت نداشته و نسبت ناروایی در این خصوص به مجلس و دولت داده شده است.
درویشیان همچنین مجددا تاکید کرد: واگذاری خودرو به نمایندگان در ارتباط با استیضاح وزیر وقت صمت نیز صحت نداشته و نسبت ناروایی در این خصوص به مجلس و دولت داده شده است.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد تصریح کرد: در گزارشی محرمانه، دستگاه‌ها و افراد متخلف را به رئیس‌جمهور معرفی کردیم و در همان بدو امر مدیرعامل ایران خودرو نیز در همین رابطه برکنار شد.
رئیس مجلس: در پیگیری این موضوع لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم و با هر تخلفی برخورد می‌شود. اجازه نمی‌دهم کسی با آبروی مجلس بازی کند.
دادستانی کل کشور اعلام کرد: با توجه به اظهارات نماینده تبریز در مجلس در خصوص واگذاری تعدادی خودرو به برخی از نمایندگان توسط وزارت صمت به منظور انصراف از پیگیری استیضاح، این نماینده به دادستانی فراخوانده شده است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در پی ادعای یک نماینده مبنی بر واگذاری ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صمت، این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفت و کذب بودن آن مشخص شد.
وزیر صمت با ارسال نامه‌ای از دادستان کل کشور خواست، به خبر نادرست واگذاری خودرو به نمایندگان در جریان استیضاح وی که در رسانه‌ها منتشر شده، در اسرع وقت رسیدگی شود.
وزیر اقتصاد شرط واگذاری خودروسازان را ارائه یک برنامه بلندمدت اصلاحی برای صنعت خودرو از سوی وزارت صمت اعلام کرد و گفت که نمی توانیم برای همیشه خودروها را در بورس عرضه کنیم.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در ماه آتی مزایده‌های دیگری خواهیم داشت که موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس از همه آنها مهمتر بوده که بلوک مدیریتی این دو باشگاه در دی ماه انجام خواهد شد.
وزیر امور اقتصاد گفت: مسأله واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا که از درخواست‌های جدی رییس‌جمهور بود در حال پیگیری است.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه دولت قصد جابه‌جایی وزیر صمت را دارد، گفت: شاید به دلیل جابه‌جایی وزیر صمت واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا به تعویق بیفتد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: وزیر صمت از برنامه دولت برای واگذاری سهام خود در ایران خودرو و سایپا خبر داد که آگهی این واگذاری داده شده است.
امیرمحمد گَلَوانی کارشناس بازار سرمایه گفت: تولید خودرو تاثیر گذارترین صنعت در کشور است، زیرا بیشترین تولید صنعت را تشکیل می‌دهد که ۲۵ درصد کل GDP کشور به حساب می‌آید.
وزیر خارجه دولت دموکرات بایدن اعلام کرد: «پس از مرگ الظواهری، جهان مکان امن‌تری است و ایالات متحده به اقدامات قاطعانه علیه کسانی که کشور، مردم ما یا متحدان و شرکای ما را تهدید می‌کنند، ادامه خواهد داد».
مطالعات نشان داده‌اند که برخی از گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند سطح فشار خون را کاهش دهد، بنابراین ممکن است بخواهید این موارد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. توجه کنید که قبل از مصرف هر یک از این گیاهان ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.
یک تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به تصمیمات اخیر دولت برای این بازار و تاکید بر اینکه فعالان این بازار انتظار دارند ثبات به بازار برگردد، اظهار کرد: اگر این صحبت ها اجرایی شوند، بازار سرمایه تغییرات جدی را تجربه خواهد کرد، در غیر اینصورت احتمال وقوع طوفان وجود دارد.
شاخص کل بورس روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در نهایت با افزایش ۱۷۶۲۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۱۹ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ را بخوانید.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۹ میلیون و ۶۶۱ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۶۹۳ تن از ایشان وخیم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ