شاه مار صحرا (Lampropeltis splendida)، همانطور که از نامش پیداست، این مار دارای زیستگاه بیابانی است. در بخش جنوبی ایالات متحده از جمله تگزاس و نیومکزیکو زندگی می‌کند و قلمرو آن تا مکزیک گسترش می‌یابد. این گونه خجالتی است و در هنگام مواجهه با یک انسان خودش را به موش مردگی می‌زند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
غلامحسین ملک عراقی، قدیمی‌ترین عکاس ایران بود که لحظه‌های تاریخی بسیاری را جاودانه کرد.
عصر تاریخ عکسی از محمدعلی شاه و همسرش ملکه جهان در تبعید را منتشر کرد.
بر خلاف دیگر مار‌ها که معمولا یک شیوه برای شکار طعمه دارند و بار‌ها تکرارش می‌کنند، شاه کبری برای طعمه‌های گوناگون شیوه‌های حمله متفاوتی دارد.
شاه کبرا طولانی‌ترین مار سمی دنیاست! آن‌ها نام ترسناک خود را به این دلیل گرفتند که به خوردن مار‌های دیگر از جمله پیتون‌ها معروف هستند! به عنوان مار‌های سمی، آن‌ها می‌توانند از دندان نیش خود برای سوراخ کردن طعمه خود استفاده کنند و سمی را آزاد کنند که طعمه آن‌ها را فلج می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد طعمه را به طور کامل ببلعند.
ناصرالدین شاه قاجار روز پنج‌شنبه ١١ اردیبهشت ١٢٧۵. ش به هنگام زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) توسط میرزا رضا کرمانی ترور شد و درگذشت.
مظفرالدین شاه قاجار به سال ۱۲۸۴ به سفیر انگلیس پیغام داده است: «جزایر ابوموسی و تنب ملک مطلق ایران است و ما به هیچ وجه از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.»
عباس سلیمی‌نمین استاد و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در برنامه حضور در حسینیه جماران گفت: عده‌ای در جمهوری اسلامی معتقد بودند که این‌ها منافق هستند و قطعاً نباید فرصتی به این‌ها داد. اما نگرش امام یک مقدار متفاوت است. امام معتقد بود درست است سردمداران این جریان دارای نفاق جدی هستند، اما کسانی را که این‌ها جذب کرده‌اند باید حتماً به آن‌ها فرصت داده شود تا بتوانند تشخیص درستی داشته باشند. نگاه بسیار انسانی که امام به قضیه دارد، باید از سال ۶۰ رصد شود.
عکس یادگاری ناصرالدین شاه و دربارش با مجسمه باشکوه شاه قاجاری توسط آنتوان سوریوگین به ثبت رسیده است. اما تاریخ و مکان ثبت تصویر مشخص نیست.
اردوی ناصرالدین‌شاه در دشت لار، کوه دماوند در تصویر مشخص است.این عکس از آنتوان سوریوگین گرفته شده است./چندثانیه
عکسی که در زیر ملاحظه می‌کنید، صحنه‌ای از مراسم سوگواری برای ناصرالدین‌شاه در تکیه دولت تهران را به تصویر کشیده است.
این دستمال در سال ۱۳۸۷ در نگارخانه کاخ گلستان تحت عنوان بهترین آثار کاخ گلستان به نمایش درآمد.
بیشتر خواجگان در عصر قاجار بردگان سیاهپوست بودند که از آفریقا آورده شده بودند. البته گاهی هم مجرمان و کسانی که مرتکب جرایم خاصی شده بودند را به عنوان مجازات اخته می‌کردند و اگر آن‌ها زنده از این مجازات بیرون می‌آمدند احتمالا می‌توانستند در یکی از حرمسرا‌ها زندگی و خدمت کنند.
این «سلفی» قاجاری، یکی از هنرمندانه‌ترین عکس‌هایی است که آنتوان سوروگین از ناصرالدین‌شاه گرفته است. عکاس محل قرار دادن دوربین را طوری طراحی کرده که خودش و دوربینش هم در عکس حضور داشته باشند، بدون اینکه حالت عادی سوژۀ عکس به هم خورده باشد.
در ادامه چهار عکس کمتر دیده شده از کامران میرزا پسر ناصر الدین شاه، حاکم تهران را به همراه برادرش مظفرالدین شاه و پدرش مشاهده می‌کنید.
علیرضا بیرانوند یک استوری کنایه آمیز در فضای مجازی منتشر کرد
عکسی از کامران میرزا و مظفرالدین میرزا پسران ناصرالدین شاه را مشاهده می‌کنید؛ اولی حاکم تهران شد و دومی شاه! کامران میرزا با به چوب بستن بازرگانان، باعث آغاز مشروطه شد را منتشر کرد.
در سریال «جیران» رعنا آزادی‌ور نقش تاج‌الدوله یکی از همسران ناصرالدین‌شاه را بازی کرده است.
تصویری تاریخی و کمتر دیده شده از ناصرالدین شاه و جمع زنان اندرونی را مشاهده می‌کنید.
جواد نکونام به عنوان " شاه ماهی نقل و انتقالاتی" از سوی فتح الله زاده معرفی شد و دربی‌های جذابی را هم پشت سر گذاشته است.
مستندساز و تاریخ‌پژوه نوشت: ساواک پیشنهاد داده در کنار مراسم ماه محرم و جهت «ترغیب به شاه‌دوستی» نذری داده شده و «با تهیه نوار و فیلم و عکس از طریق وسایل ارتباط جمعی تبلیغات شایسته بعمل آید»، ولی شاه ضمن موافقت با «اطعام مساکین» برخلاف نظر تبلیغاتی ساواک خواسته «بی سروصدا اقدام شود»
۵ سال از شاهکاری که تلویزیون درباره باشگاه رم رقم زد می‌گذرد.
رضا شکاری در مصاف با نفت مسجد سلیمان موفق به ثبت یک گل و ارسال دو پاس گل شد.
نخستین تشکیلات بهداشت و درمان عمومی در ایران کی بنیان نهاده شد؟ خیلی‌ها نمی‌دانند که در عهد ناصری بود و اسمش «مجلس حفظ‌الصحه» بود و حدود ۴۰ سال حتی بودجه هم نداشت!
در این خبر عکسی از یک بقال گیلانی عصر ناصرالدین شاه قاجار را می‌بینید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ