وزیر امور خارجه لبنان گفت که کشورش از همان ابتدا با تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب مخالف بوده است، چرا که این اتحادیه را بدون حضور سوریه ناقص می داند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور مهاجران دولت پیشبرد امور لبنان، مصوبه پارلمان اروپا در خصوص لزوم تداوم حضور آوارگان سوری در لبنان را به منزله دخالت در امور لبنان دانست.
۳ منبع آگاه در ماه مه به رویترز اعلام کردند که لبنان به علت اقدامات ناکافی در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، احتمالا در لیست خاکستری FATF قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور سابق لبنان به سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه سوریه واکنش نشان داد.
عضو فراکسیون وفاء به مقاومت لبنان وابسته به حزب الله بر ضرورت آغاز گفتگوهای ملی و انتخاب رئیس جمهور این کشور در سریع ترین زمان ممکن تاکید کرد.
رئیس دولت پیشبرد امور لبنان خواستار فشار سازمان ملل متحد بر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به نقض مکرر حاکمیت لبنان از سوی این رژیم شد.
لبنان برای افزایش تولید برق دنبال بالابردن واردات نفت از عراق است.
وزرای خارجه اتحادیه عرب، در نشست مقدماتی این اتحادیه در شهر جده عربستان، ضمن استقبال از بازگشت سوریه، اوضاع کنونی در فلسطین، سودان و لبنان را بررسی کردند.
منابع روس به نقل از یک تحلیلگر لبنانی از افزایش احتمال سفر بشار اسد به ریاض باتوجه به تصمیم اتحادیه عرب برای بازگشت دمشق به آغوش جهان عرب خبر دادند.
تصمیم اتحادیه عرب به بازگشت سوریه به این سازمان، شامل تعهد به تلاش برای استمرار گفتگو‌های عربی-عربی برای رسیدن به یک راهکار سیاسی مبتنی بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صلح در سوریه می‌شود. بر اساس تصمیمی که در جلسه دیروز گرفته شد یک کمیته از کشور‌های عربی همسایه سوریه، یعنی لبنان، اردن و عراق به اضافه عربستان سعودی تشکیل خواهد شد تا برای پیشبرد فرآیند گفتگو‌ها برای راه‌حل سیاسی در سوریه تلاش کند.
تقریباً روشن است که سفر امیرعبداللهیان به بیروت، با هدفِ کمک به انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان با درنظر داشتنِ علایق و منافع سعودی‌ها صورت گرفته است، اما وضعیت لبنان چنان پیچیده است که توافق در مورد آن کاری زمان‌بر و طاقت‌فرسا به نظر می‌آید.
وزارت خارجه لبنان از بازپس گیری حق رای این کشور در سازمان ملل خبر داد.
مفتی جعفری لبنان به شدت درباره وخامت اوضاع لبنان هشدار داد و خواستار اعلام وضعیت اضطراری ملی در این کشور شد.
حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای از اقدام اتحادیه آفریقا مبنی بر اخراج هیئت رژیم صهیونیستی از نشست اخیر این اتحادیه در کشور اتیوپی تمجید کرد.
جدال تیم‌های صدرنشین کنفرانس شرق لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا به سود بوستون سلتیکس به پایان رسید.
معاون دبیر کل اتحادیه عرب به موضع گیری درباره تحولات یمن، سوریه و لبنان پرداخت.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حضور ما در دولت لبنان با هدف تسهیل در رفع نیازهای مردم بوده است و ما می خواهیم شریک کامل و یکپارچه در حقوق و وظایف باشیم، نه کمتر نه بیشتر.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که حضور ما در دولت لبنان با هدف تسهیل در رفع نیازهای مردم لبنان بوده است و می خواهیم شریک کامل و یکپارچه در حقوق و وظایف باشیم، نه کمتر نه بیشتر.
نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان تأکید کرد که اراده سیاسی برای انتخاب رئیس جمهوری در این کشور وجود ندارد.
دبیر کل اتحادیه عرب در دیدار با نخست وزیر پیشبرد امور لبنان بر ضرورت تعجیل در انتخاب رئیس جمهور این کشور تاکید کرد.
اتحادیه بانک‌ها در لبنان اعلام کرد که به دلیل افزایش ناامنی، خدمات رسانی بانک‌ها در سراسر کشور به مدت یک روز متوقف می‌شود.
بنابر تصمیم اتحادیه بانک های لبنان، بانک های این کشور از فردا دوشنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲، فعالیت خود را از سرخواهند کرد.
رئیس اتحادیه جهانی مقاومت و دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت دیدار و درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه رایزنی کردند.
بانکها در کل لبنان در راستای تصمیم اتخاذ شده از سوی اتحادیه بانکها درباره تعطیلی سه روزه به دنبال هجوم سپرده گذاران، بسته هستند.
اتحادیه بانک‌ها در لبنان (تشکل غیردولتی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: بانک‌ها در اعتراض به "دعاوی مغرضانه برخی سپرده گذاران علیه آنها و صدور احکام خودسرانه و عوام‌گرایانه از سوی مراجع از پیش تعیین شده با اهداف خاص و مشخص " روز دوشنبه دست به اعتصاب زده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ