نماینده تبریز باز هم تاکید دارد که با تایید اصل واگذاری اتومبیل توسط دولت، حالا دیگر اقدام او نیز خلاف مسئولیت نمایندگی نبوده زیرا تنها سوال پرسیده که چه ارتباطی بین واگذاری شاسی‌بلند با توقف استیضاح در پاییز پارسال وجود داشته:«هیات رییسه بیایند جواب بدهند که هیچ ارتباطی وجود نداشته.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها در پاسخ به این سوال که اینکه امروز مجلس در مقابل عده‌ای از متدینین که روبروی مجلس تحصن کرده اند، چه تدبیری دارد؟ گفت: امروز حتی متدینین هم نسبت به این لایحه شاکی بودند. البته پیام‌هایی که برای ما می‌آمد هم از جانب جامعه متدینین کشور بود و هم نقطه‌ی مقابل آنان بود و هر دو طیف نسبت به این موضوع و نوع مواجه‌ای که با آن صورت می‌گیرد مسأله داشتند و یک کمیسیون این ظرفیت را نخواهد داشت که بتواند جواب قانع کننده‌ای به این طیف گسترده داشته باشد.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درخصوص حکم صادر شده برای علیرضابیگی به گفت: ما اظهارات آقای علیرضابیگی را در راستای وظایف نمایندگی ندانستیم. ایشان گفته‌اند که به نمایندگان در قبال انصراف از استیضاح وزیر صمت ماشین داده‌اند، این دروغ بود.
علیرضا بیگی که پیش از این خبرداده بود اولین جلسه دادگاهش به دلیل نقص در پرونده و عدم ثبت شکایت توسط شاکی از سوی رئیس دادگاه به بازپرسی برگشته است، امروز به «شرق» گفت که رأی دادگاه بدوی او مبنی بر صدور یک سال حبس صادر شده است.
ذوالنوری در پایان تصریح کرد: در اولین جلسه هیأت در اجلاسیه چهارم مجلس موضوع بررسی و مقرر شد که محدودیت چند روزه‌ای که پیش آمده بود رفع و نطق‌های ایشان طبق روال عادی انجام شود و هیچ منع و محدودیتی در انجام نطق‌های ایشان وجود ندارد.
با تصمیم هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محدودیت نطق احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس رفع شد.
"سؤال" لزوما به معنای "افشاگری" نیست؛ چراکه افشاگری یعنی طرح قطعیِ یک "مدعا"؛ اما سؤال یعنی درخواست "توضیح". به هر حال او در افکار عمومی به عنوان افشاگر داستان "خودروهای شاسی‌بلندِ نمایندگان مجلس" شناخته می‌شود.
دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعلام کردند که ممنوعیت نطق نماینده تبریز در مجلس خلاف قانون اساسی است.
دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعلام کردند که ممنوعیت نطق نماینده تبریز در مجلس خلاف قانون اساسی است.
قالیباف گفت: شورای نظارت بر رفتار نمایندگان نامه‌ای را به هیات رئیسه نوشته و در آنجا بحثی داشته و بر این اساس است که آقای علیرضابیگی اجازه نطق ندارند. این تصمیم در هیات رئیسه گرفته نشده بلکه تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است.
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مساله «ممنوعیت نطق» برای وی از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: این مساله خلاف قانون است، در حوزه اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حتی هیات رئیسه مجلس یک چنین اختیاری منظور نشده است و این تحدید حقوق ملت است.
در پی اعلام ممنوعیت نطق نماینده تبریز توسط رئیس مجلس از سوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، احمد علیرضا بیگی در واکنش به این موضوع واکنش نشان داد.
علیرضابیگی درباره برخورد هیات رییسه مجلس پیش از رسانه‌ای شدن موضوع گفت: آقای نیکزاد به من می‌گفتند ما با این تخلف برخورد کردیم و شما از این موضوع بگذر، من متوجه نمی‌شوم با کنار گذاشتن معاون اجرایی چه برخوردی با این مساله صورت گرفته و برخورد ادعا شده از طرف هیات رییسه مجلس چه آثاری داشته که منجر به تکرار این تخلف نشود و یا با این نمایندگان چه برخوردی شده است.
«احمد علیرضا بیگی»، نماینده مجلس در دادسرا تفهیم اتهام و آخرین دفاعیات از وی اخذ و قرار تامین کیفری از آن صادر شده است.
احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس تفهیم اتهام آخرین دفاعیات از وی اخذ و قرار تامین کیفری در این خصوص صادر شد
منتظری گفت: بر اساس گزارش هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ادعای آقای احمد علیرضا بیگی فاقد اسناد و مدارک مثبته است.
دادستان کل کشور گفت: بر اساس گزارش هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ادعای آقای احمد علیرضا بیگی فاقد اسناد و مدارک مثبته است.
دادستان تهران از احضار احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی به دادستانی تهران خبر داد.
علیرضابیگی، نماینده تبریز: شرکتی که کار واگذاری خودرو به نمایندگان را انجام داد صوری بود، منابع انسانی معاونت اجرایی مجلس ۵۷ نماینده را برای دریافت خودرو معرفی کرد. با شرکت ثبت شده برای واگذاری خودرو تماس گرفتم، صدای مرغ و خروس می‌آمد! / خبرگزاری دانشجو
علیرضابیگی یادآوری می‌کند که نه تنها هیئت نظارت بر رفتار نماینده که تا پیش از تایید اصل موضوع توسط دولت: «حتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس و رییس کمیسیون اصل 90 رسما اعلام کرده که کذب محض است! آقای خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفته علیرضابیگی دروغ می‌گوید و این موضوع کذب محض است و نه این پرونده و حتی مشابه این پرونده هم در کمیسیون اصل نود وجود ندارد!»
دولت بهار به نقل از علیرضابیگی لیست نمایندگانی که خودرو شاسی بلند دریافت کرده‌‌اند منتشر کرده است.
علیرضا بیگی: آقای دکتر نیکزاد در تاریخ ۱۴.۲.۲.۶ طی تماسی تلفنی، به بنده اظهار نمودند که شما اطلاع داشتید که این موضوع را پیگیری نمودیم و متوقف کردیم، چرا مجددا آن را مطرح نمودید؟! لازم به ذکر است ایشان عنوان نمودند که آقای غفاری (معاون اجرایی مجلس) بخاطر همین زد و بند با آقای حسینیان (رابط پارلمانی بهمن خودرو) عزل شده و از من خواستند که در خصوص مطالب اظهار شده پیرامون مسئولیت هیئت رئیسه، تکذیبیه صادر کنم که مورد قبول بنده قرار نگرفت.
موسی غضنفرآبادی با اشاره به تشکیل جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان برای رسیدگی به اظهارات احمد علیرضابیگی گفت: در این جلسه ایشان تصریح کرد که نگفته است تحویل ادعایی خودروها برای پس گرفتن امضای استیضاح بوده است.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: اظهارات علیرضابیگی کذب تشخیص داده شد.
نماینده مردم تبریز گفت: به واسطه آن نامه‌ای که توسط ۲۲۷ نفر امضا شد، آنها قادر به درک شرایط موجود کشور نیستند. چه بسا تعدادی از آن‌ها برداشت‌شان این است که نسل بعد هم باید مثل نسل فعلی یا قبلی باشد. ما حتما باید واقعیت تغییر نسل‌ها و عقاید را بپذیریم. اتفاقاتی در جامعه در حال رخ دادن است که در واقع انرژی این اتفاقات را اشتباهات و خطاها تعیین می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ