دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعلام کردند که ممنوعیت نطق نماینده تبریز در مجلس خلاف قانون اساسی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ثبت رجیستری گوشی همراه مسافر ورودی از تاریخ ۲۴ مرداد ماه لغایت ۲۶ شهریور ماه از مرزهای عراق به صورت موقت ممنوع شد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه قرارگاه مشترک بین مسوولان استان ایلام و مسوولان عراقی برای تسهیل در تردد زوار اربعین، در مرز زرباطیه ایجاد شده است، گفت: تردد کامیون‌های تجاری از سوم تا ۱۸ شهریورماه در مرز مهران ممنوع است.
زمان و نحوه پیش فروش بلیت بازی تراکتور و پرسپولیس اعلام شد.
نقل و انتقالات لیگ برتر بسکتبال در حالی پیگیری می‌شود که سازمان لیگ به ۶ تیم مجوز لازم برای ثبت قراردادهای منعقد شده آنها را نداده است.
اهواز- سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: برای حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان، صید ماهی شیر به مدت ۶۰ روز همزمان با سایر استان‌های کشور در خوزستان ممنوع اعلام می‌شود.
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به روس‌ها اجازه حضور در مسابقات جهانی 2023 را نداد.
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به روس‌ها اجازه حضور در مسابقات جهانی 2023 را نداد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: محدودیت اعمال شده برای هواپیما‌های MD درصورتی که شرکت‌های هواپیمایی روش کنترلی مناسب برای ایام گرم را به سازمان ارائه دهند حذف می‌شود.
کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور ضمن اعلام اینکه تردد از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است از ترافیک سنگین درتمامی مسیرهای منتهی به شمال کشور خبر داد.
مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی گفت: پذیرش درخواست صدور «گواهی مستثنیات» از این پس، فقط از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین امکان‌پذیر است.
پابلو توره که اخیرا قرضی راهی خیرونا شده، به دلیل بند ترس مقابل بارسا بازی نخواهد کرد.
روز گذشته هیچ یک از داوران اجازه مصاحبه با خبرنگاران را پیدا نکردند.
مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان شیلات ایران گفت: از سال ۲۰۱۰ که صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر ممنوع شد مزرعه پرورش انها از شمال تا جنوب کشور توسعه پیدا کرد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: ترخیص برنج از ابتدای فصل برداشت یعنی اول مرداد تا پایان فصل برداشت یعنی پایان آبان‌ ممنوع است.
رودسر - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج به کشور پایدار خواهد بود، گفت: با حفظ سرانه مصرف کشور تا تأمین منافع کشاورزان و مصرف کنندگان، ممنوعیت اعمال شده برداشته نخواهد شد.
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه نادرست ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد، چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است!
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه ناصحیح ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی بر روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است
هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حق ممنوعیت نماینده از نطق و در واقع تعلیق اصل ۸۴ قانون اساسی را از کجا آورده است؟ این نکته بسیار بدیهی بر رییس مجلس و هیات رییسه و مشاوران حقوقی مجلس مکتوم مانده است که بازداشتن نماینده از نطق خلاف نص صریح قانون اساسی است؟! از سویی مجلس حق تفسیر قانون اساسی را ندارد، نمی‌توانند بگویند تفسیر ما از اصل ۸۴ قانون اساسی، ممنوعیت از نطق نماینده است.
نوری قزلجه بیان کرد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود در این حوزه فراتر رفته و تصمیم این هیئت مبنی بر ممنوعیت ارائه نطق از سوی علیرضابیگی برخلاف اصول قانون اساسی است. این تصمیم اجحاف در حق ملت و به ویژه مردم تبریز است که نماینده آنان اجازه نطق ندارد.
دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعلام کردند که ممنوعیت نطق نماینده تبریز در مجلس خلاف قانون اساسی است.
فضای خاص حاکم بر مجلس، نشان می‌دهد این موضوع بیشتر ناشی از هراسی است که نمایندگان درخصوص افشای ابعاد تازه‌ای از پرونده «شاسی بلند گیت» را دارند. پرونده‌ای که نه تنها پای قالیباف و ۷۵ نماینده را به موضوع باز کرد، بلکه باعث افشای دریافت خودرو خارج از چارچوب‌های قانونی توسط نهاد‌های دولتی، صدا و سیما و بسیاری از ارگان‌های دیگر شد.
حمید رسایی: منع نمایندگان از نطق یک دیکتاتوری پارلمانی است که حتی در دوره ریاست لاریجانی هم سابقه نداشته است!
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مساله «ممنوعیت نطق» برای وی از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: این مساله خلاف قانون است، در حوزه اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حتی هیات رئیسه مجلس یک چنین اختیاری منظور نشده است و این تحدید حقوق ملت است.
در پی اعلام ممنوعیت نطق نماینده تبریز توسط رئیس مجلس از سوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، احمد علیرضا بیگی در واکنش به این موضوع واکنش نشان داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ