سال گذشته بود که دیوان عالی کشور اعلام کرد درخواست اعاده دادرسی، ولی الله سیف، احمد عراقچی و سایر متهمان پرونده بانک مرکزی که به اتهام برخی تخلفات مجرم و مقصر شناخته شده بودند، در شعبه اول دیوان عالی کشور پذیرفته و پرونده جهت بررسی مجدد به شعبه هم‌عرض ارجاع شده است. پس از ارجاع این پرونده به شعبه هم عرض، محتویات آن مجددا در هفت نوبت جلسه رسیدگی دادگاه، مورد بررسی قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور از صدور رای و حکم قطعی برای تعدادی از مدیران سابق بانک مرکزی خبر داد.
بنا به اطلاع‌رسانی شرکت تپسی در کدال بورس، هیات تجدید نظر در رای قطعی خود، رویه ضدرقابتی اسنپ را تائید کرد.
شماری از داوطلبان شبهه‌دار کنکور که رای قطعی محکومیت در هیات‌های رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری و محکومیت در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری داشتند، با توجه به استفساریه یاد شده، به دیوان عدالت اداری مراجعه و در آنجا طرح شکایت کردند و شعبه ۲۸ دیوان هم دستور موقت بازگشت به تحصیل تعدادی از این افراد را صادر کرد؛ رایی که، چون اجرا نشد، شکایت تازه‌ای در پی داشت...
مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان درباره آخرین وضعیت رفع تعلیق رییس پیشین فدراسیون جودو گفت: پرونده وی در حال بررسی است و منتظر رای و تصمیم قطعی از سوی حوزه معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان هستیم.
تا این جای کار، حتی افرادی که پایگاه اجتماعی و رای بالای قطعی هم دارند، انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات در خود نمی‌بینند. حتی به شکل ظاهری نیز تلاشی برای جذب مشارکت کاندیدا‌ها و مردم دیده نمی‌شود. فضای انتخابات نه تنها سرد است، بلکه در حال سردتر شدن است. اگرچه گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها گاهی درباره انتخابات حرف می‌زنند، اما کف خیابان‌ها و نزد اقشار مختلف جامعه اصلا حرفی از انتخابات نیست.
از روز گذشته تصویر رای قطعی یکی از شعب دادگاه کیفری دو در فضای مجازی بازنشر شده که بر اساس آن، یک زن متهم به عدم رعایت حجاب شرعی به ۲ ماه حبس محکوم شده و سپس به عنوان مجازات جایگزین حبس، انجام ۲۷۰ ساعت خدمات عمومی رایگان (نظافتچی اماکن) برای او تعیین شده است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز باید تعطیل باشد جای بحث دارد. کمیسیون اجتماعی به تعطیلی شنبه رای داده، اما ممکن است در صحن مجلس این تعطیلی به پنجشنبه تغییر کند.
باشگاه استقلال بار دیگر اعلام کرد رای قطعی برای کسب مجوز حرفه‌ای صادر نشده است.
اصفهان- معاون شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۲۰ هزار پرونده راکد تخریب ساختمان‌های غیرمجاز، گفت: بند ت تبصره ۶ قانون بودجه فرصتی برای مالکان این ساختمان‌ها برای رفع تخلف است.
تحلیلگران معتقدند که به‌رغم حمایت اوغان از اردوغان، رسیدن همه آرای او به اردوغان قطعی نیست و ممکن است عده‌ای از رای‌دهندگان به او در انتخابات هفته آینده به قلیچدار اوغلو رای بدهند یا اساسا از رای دادن در دور دوم منصرف شوند.
باشگاه یوونتوس در تلاش است تا بار دیگر رای کسر امتیاز علیه خود را شکسته و به جمع 4 تیم برتر سری A برگردد.
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کاراته توضیحاتی را پیرامون آرای صادره در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی آقایان ارائه کرد.
رای نهایی پرونده مدیران اسبق بانک مرکزی از سوی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی صادر شد.
دیوان عدالت اداری در خصوص دادنامه صادر شده از سوی شعبه در مورد انفصال از خدمت وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی را به جهت روشنگری افکار عمومی ارائه کرد.
وقتی در انتخابات ۱۳۹۸ معلوم شد که دیگر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای از اولویت‌های حکومت نیست و پایان دادن به حاکمیت دوگانه و یکدست شدن حکومت به عنوان خط‌مشی و نقشه‌راه آینده، قطعی شده است، کاملا می‌شد نتایج و پیامد‌های آن را پیش‌بینی کرد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: رای قطعی است و قطعیت یافته است. متهم ردیف دوم نیز به ۴۵ ماه حبس تعزیری از باب معاونت در قتل عمدی محکوم شده است. متهمان در زندان هستند.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: رای قطعی است و قطعیت یافته است. متهم ردیف دوم نیز به ۴۵ ماه حبس تعزیری از باب معاونت در قتل عمدی محکوم شده است. متهمان در زندان هستند.
در شرایطی که رای بدوی در خصوص ابطال نتیجه انتخابات مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ فدراسیون سوارکاری از سوی شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری صادر شده است اما رای قطعی در انتظار صدور رای شعبه تجدیدنظر است. انتخاباتی که منجر به ابقای خلیلی در ریاست این فدراسیون شده بود.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به صدور رای قطعی پرونده کثیرالشاکی فروش خودرو با ۶۷۰ شاکی در ساوجبلاغ گفت: «حسین سامانی پور» متهم اصلی در این پرونده ضمن سوءاستفاده از اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار، با ادعای غیرواقعی تهیه و تحویل خودرو به قیمت کارخانه، وجوهی را از مردم اخذ و با وعده تحویل چند ماهه، با وجوه اخذ شده فعالیت‌های دیگر اقتصادی انجام می‌داد.
سرپرست بانک آینده گفت: خوشبختانه رسیدگی منطبق با موازین قانونی دیوان عدالت اداری در 16/۶/1401 باعث تعیین تکلیف شد.
رئیس سازمان خصوصی سازی مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی را حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فرایند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می شود و تا قبل از پایان سود همه دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.
ارزش سهام اریسکون به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از احتمال سنگین تر شدن جریمه این شرکت مخابراتی در پی گشایش تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره رسوایی فساد این شرکت در عراق، ریزش کرد.
پرسپولیس با این نتیجه ۵۷ امتیازی شد تا با توجه به شکست سپاهان مقابل فولاد، در صورتی که کمیته انضباطی رای به پیروزی پرسپولیس در دیدار نیمه‌کاره مقابل تراکتور بدهد، عنوان نایب قهرمانی سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ بیست و یکم قطعی شده باشد.
در ماده هشتاد همین دستوالعمل آمده است رسانه ها در صورتی مجازند از اشخاص تاثیرگذار در تبلیغات استفاده کنند که ممنوع الکار نباشند. این ماده مغایر حق نخستین کار و فعالیت اشخاص است. بر اساس قانون، ممنوعیت اشتغال یا ایجاد محدودیت از حقوق اجتماعی فقط به موجب قانون یا رای قطعی دادگاه صالح امکان پذیر است. اینکه صدا و سیما مایل است رفتار غیر قانونی خودش را در قبال فعالان این رسانه به پلتفرم های بخش خصوصی هم تسری دهد از ایرادات حقوقی این دستورالعمل است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ