لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه‌های فصل تابستان و زمستان است، اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات انجام‌شده در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که رژیم مدیترانه‌ای در کاهش چربی کبد حتی بدون کاهش وزن مؤثر است و از دیابت نوع۲، کلسترول و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.
استفاده از دم‌کرده برگ کاسنی، علی‌رغم اثرات مثبت آن در بهبود آنزیم‌های کبدی، عوارض غیر منتظره‌ای دارد و استفاده درمانی آن مورد بحث است.
داشتن وزن مناسب و ورزش کردن از جمله عواملی هستند که به درمان کبد چرب کمک می‌کنند.
آووکادو حاوی مواد شیمیایی موثری است که می‌تواند آسیب کبدی را کاهش دهد، این میوه سرشار از گلوتاتیون است؛ ترکیبی که کبد برای پاکسازی سموم مضر به آن نیاز دارد. برای چند ماه، هر هفته ۱ یا ۲ آووکادو بخورید، تا به رفع آسیب‌های کبدی کمک کنید.
یکی از خاصیت‌های مهم سماق این است که می‌تواند به درمان کبد چرب کمک کند. سماق حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی می‌باشد که این آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند باعث سم زدایی کبد شوند که در نتیجه به درمان بیماری شایع کبد چرب کمک می‌کنند.
اثرات مصرف جوانه گندم برای پیشگیری یا کمک به درمان برخی از بیماری‌ها و کمبود‌های تغذیه‌ای روز به روز بیشتر مورد توجه پژوهشگران واقع شده است.
بهترین کار برای مهار کبد چرب در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب برای پاکسازی کبد است.
کبدچرب درمان دارویی قطعی ندارد. تغییر در شیوه زندگی، درمان اصلی و پیشگیرانه این بیماری است. فردی که به چاقی مبتلاست، با کمی کاهش وزن بهبود می‌یابد. مطالعه‌های مختلف نشان داده‌اند اگر این افراد ۵ تا ۱۰ درصد وزن‌شان را کاهش دهند، آنزیم‌های کبدی به حد طبیعی باز می‌گردد.
هرچند هنوز درمان قطعی برای برطرف کردن کبد چرب پیدا نشده است، می‌توان با تغییر در سبک زندگی از شدت یافتن این بیماری جلوگیری کرد یا حتی باعث کاهش آن شد.
آیا با نخوردن شام و جایگزینی میوه به جای وعده غذایی می توانیم لاغرتر شویم؟ آیا حذف کامل مواد کربوهیدرات می تواند موجب درمان کبد چرب شود؟
آیا با نخوردن شام و جایگزینی میوه به جای وعده غذایی می‌توانیم لاغرتر شویم؟ آیا حذف کامل مواد کربوهیدرات می‌تواند موجب درمان کبد چرب شود؟
بیماری کبد چرب غیرالکلی تقریباً ۳۰ درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما یک تحلیل جدید نشان می‌دهد که تنها ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته می‌تواند به کاهش چربی‌های خطرناک اطراف این بافت حیاتی بدن کمک کند.
برای بسیاری از افراد، بیماری کبد چرب هیچ علامتی ایجاد نمی کند. آنها حتی ممکن است از داشتن آن آگاه نباشند. اما برای برخی دیگر، می تواند باعث ضعف، خستگی و درد شکم شود و کیفیت زندگی را کاهش دهد که متاسفانه هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.
محققان از نانوذرات لیپیدی برای رهایش عناصر درمانی به منظور رفع مشکل فیبروز کبدی استفاده کردند. این روش روی موش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.
آبگوشت از گوشت گوسفند تهیه می شود که طبیعت بسیار گرمی دارد. نخود سرشار از کلسیم و فسفر و پتاسیم است. زردچوبه ادویه به کار رفته در آبگوشت است که قدیم ها در آن می ریختند و در درمان کبد چرب و تنظیم آنزیم های کبد به کار می رفت.
برای درمان کبد چرب راهکار‌های گوناگونی وجود دارد که یکی از راحت‌ترین آن‌ها خوردن برخی میوه‌های مفید برای کبد چرب است که خیلی فوری آن را رفع می‌کنند./ منبع: خبرآنلاین
پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به دستیابی به روشی شدند که با استفاده از یک پپتید نوترکیب به درمان هدفمند سلول‌های سرطانی کبد کمک می‌کند.
لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.
بهترین میوه‌ها و خوراکی‌های طبیعی برای درمان و کنترل کبد چرب درمان فوری کبد چرب با روش‌های طبیعی و استفاده از میوه‌ها مزایایی نسبت به مصرف دارو‌ها دارد که اصلی‌ترین آن‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت‌ها قرار می‌گیرد.
این متخصص طب سنتی افزود: مصرف روزانه دو الی سه عدد سیب کامل صبح‌ها قبل‌از صبحانه و آخر شب می‌تواند در درمان این بیماری استفاده شود.
اولین گام در پیشگیری و درمان کبد چرب چیست؟
معمولا تجمع بیش از حد چربی در کبد با سایر بیماری‌های جدی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری کلیوی همراهی دارد. اگر از قبل دیابت داشته باشید، دچار بودن به کبد چرب غیر الکلی احتمال بروز بیماری قلبی را در شما افزایش می‌دهد.
در حال حاضر، هیچ درمان مؤثری برای بیماری کبدچرب غیرالکلی وجود ندارد، اما یک مطالعه جدید نشان داد که ویتامین B ۱۲ و فولات می‌توانند به کاهش التهاب و زخم در افراد انسانی و مدل‌های حیوانی کمک کنند.
پاپریکا یک ادویه همه کاره است (برای اضافه کردن طعم و رنگ به غذا استفاده می‌شود) به همین دلیل می‌توان آن را برای تهیه انواع سوپ، خورش، سالاد، پلو، خوراک لوبیا، خوراک عدس و خوراک سبزیجات استفاده کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ