تال لیو رام، افسر سابق صهیونیست و تحلیلگر مسائل نظامی در یادداشتی به پنج چالش اصلی که رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با آنها روبرست، اشاره کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان از حضور ۵ هزار دختر دهه‌هشتادی محجبه در اجتماع بزرگ فردا در گذر فرهنگی چهار باغ خبرداد.
در فاصله ۶ روز مانده تا جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، در گزارشی به معرفی تیم‌های گروه E این رقابت‌ها پرداخته‌ایم.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
مرگ یکی از معدود موارد قطعی زندگی است؛ با این حال افرادی هستند که آن را تجربه کرده و بازگشته‌اند. در این مطلب روایت آنها از تجربه ای که از سر گذرانده‌اند می‌خوانیم.
در خصوص تغذیه لازم برای تقویت مغز هم باید گفت غذایی جادویی‌ای وجود ندارد که یک‌شبه کودک را به یک نابغه تبدیل کند، اما غذا‌هایی وجود دارند که مصرف منظم آنها، به رشد مغز و تقویت توانایی‌های شناختی در کودکان کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در غذا‌ها منبع سوختی برای مغز هستند.
وی او دی‌ها به سراغ محتوا‌های ارزان‌تر رفته‌اند که مخاطب نسبت به آن اقبال نسبی نشان می‌دهد، نظیر ناتو، مافیا، پدرخوانده، ضد که عمدتاً با بازیگران ارزان و درجه دو تولید شده و برنامه‌هایی چون آوای جادویی، صداتو، آن ساید، نیمه شب و وقت خواب که برای دفع الوقت نیز کارآمدی ندارند. افت کیفیت سریال‌ها و پخش سریال‌هایی چون سیاه چاله، حیثیت گمشده، عقرب عاشق و پدر گواردیولا نیز تلاش برای تولیدات ارزان‌تر با تکیه بر عوامل مقابل دوربین ارزان‌تر و بازیگران گرانقیمت و مطرح کمتر است.
غار Movile یک محیط ماورایی را ارائه می‌دهد که درک ما از مرز‌های زندگی را به چالش می‌کشد. در اعماق آن، دانشمندان با مجموعه متنوعی از ارگانیسم‌های تخصصی مواجه شده اند که با شرایط منحصر به فرد غار سازگار شده اند. این‌ها شامل گونه‌های منحصربه‌فردی از باکتری‌ها، قارچ‌ها، بی‌مهرگان و حتی حیوانات بی‌چشم و بی‌رنگ است که با غیاب کامل نور سازگار شده‌اند.
زمان حل چالش را در قسمت نظرات برایمان بنویسید...
وزیر اقتصاد گفت: در سال ۱۴۰۱ هماهنگی با بازیگران مهم صورت گرفت و از رشد سرمایه گذاری منفی ۵ به رشد ۷.۷ درصد سال گذشته رسیدیم. بر این اساس از سیاه چاله رشد منفی سرمایه گذاری خارج شدیم.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره ۵ چالش بزرگ محیط زیستی در کشور گفت: توجه به راهبردهای توسعه پایدار در اجرای فعالیت‌ها حائز اهمیت است.
در پیش نویس لایحه برنامه «هفتم توسعه»، دولت ابراهیم رئیسی به ایجاد یک میلیون شغل در سال تاکید کرده است. اما با استناد به آمارهای مرکز آمار ایران، این بخش هم یک چالش بزرگ خواهد بود، زیرا وعده ایجاد یک میلیون شغل در پایان هر سال از دولت سیزدهم در حالی محقق نشد که در پایان سال ۱۴۰۱ نیز بیش از۲/۵ میلیون نفر به خیل بیکاران ایران اضافه شده و «می‌توان گفت که رکورد سه ساله نرخ بیکاری شکسته شده است.»
کمتر کسی می‌توانید آرنج خود را زبان بزند. کتاب رکوردهای جهانی گینس می‌گوید به طور میانگین روزانه ۵ نفر تنها به دلیل داشتن توانایی زبان زدن آرنج خود، مدعی ویژه بودن‌شان می‌شوند.
دنی می‌گوید که بزرگترین چالش او برای رسیدن به این رکورد این بود که این کلاه‌گیس قابلیت استفاده داشته باشد. اگر این کلاه‌گیس قابل مصرف نبود و صرفاً جنبه هنری داشت، دنی این رکورد جهانی را ثبت نمی‌کرد. برای ثبت این رکورد، بودجه‌ای معادل ۴۰۰۰ دلار و زمانی حدود دو ماه صرف شده است.
تعیین حداکثر سرعت برای یک ماهی در طبیعت چالش برانگیز است، زیرا هم ماهی و هم آب گاهی با هم و گاهی در جهت مخالف هم حرکت می‌کنند.
کارشناسان تعدادی معمای تصویری طراحی کرده اند و می‌گویند اغلب کودکان ۱۰ ساله این آزمون استدلال غیر زبانی را به راحتی پشت سر می‌گذارند، اما آدم بزرگ‌ها از حل آن بازمی مانند.
نشست ۲۰۲۳ مجمع جهانی اقتصاد در حالی برگزار می‌شود که یک هفته پیش، کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول در اظهاراتی عنوان کرد که «سال ۲۰۲۳ «سال سختی» برای اقتصاد جهان خواهد بود.» او همچنین در ابتدای ژانویه هشدار داده بود که «در سال ۲۰۲۳ میلادی یک سوم از اقتصاد جهانی وارد رکود خواهند شد.» اقتصاد دنیا امروز با چالش‌های بزرگی روبروست.
مدیر مرکز راهبری گاز کشور گفت: اگر میزان مصرف به همین روال ادامه داشته باشد استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، گلستان و مازندران با چالش مواجه خواهند شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت:در برنامه چهارم توسعه شهری درباره ۵ موضوع اصلی شهر جمع بندی‌هایی را انجام داده‌ایم.
در این مطلب پنج معمای تصویری ذهن شما را به چالش می‌کشد.
در این مطلب پنج معمای تصویری ذهن شما را به چالش می‌کشد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز ایران بر اساس نظریه هنری کیسینجر جز 5 قدرت برتر دنیا است و جمهوری اسلامی در کنار روسیه و چین جز چالش های اصلی ایالات متحده در سطح کلان هستند.
رئیس سازمان ثبت اسناد با اشاره به شناسایی ۵ کانون جرم‌زا و چالشی گفت:طی برنامه مدون یک ساله، تمامی فرآیندهای حاکم بر این کانون‌ها را بازبینی خواهیم کرد.
تورم در کنار تاثیرگذاری بر مسکن، خودرو و … جامعه افراد دارای معلولیت را هم هدف قرار داده. تورمی که همه‌ساله تجهیزات توانبخشی را تحت‌تاثیر قرار داد تا گرانی این تجهیزات مشکل دیگری برای افراد دارای معلولیت شود.
در این مطلب پنج معمای تصویری ذهن شما را به چالش می‌کشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ