سازمان هواشناسی درباره احتمال بارش رگبار، وقوع رعد و برق و خیزش گرد و خاک در مناطق شمال شرق کشور هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در ۲۰ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۲ استان هشدار داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش نسبی دما و رگبار باران در برخی استان‌ها و افزایش باد و خیزش گرد و خاک در بعضی استان‌ها خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی پنج روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس رشد ابر‌های همرفتی گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی نسبت به خیزش گرد و خاک در ۱۳ استان و رگبار و رعد و برق در ۱۵ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از شنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۷ تیر) خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی سه روز آینده در نوار غربی کشور افزایش سرعت باد، نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در سه استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق و مناطق مرکزی کشور خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار زردنگ درخصوص رگبار باران و رعد و برق و همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک در استان‌های مختلف کشور از امروز تا یکشنبه آینده هشدار داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه یکشنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و ارتفاعات گیلان، دوشنبه در سواحل دریای خزر این وضعیت ادامه خواهد داشت، افزود: طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی، جنوب غرب و سواحل جنوبی کشور به ویژه استان‌های بوشهر، خوزستان و ایلام، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.
در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان و کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیرش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار، رعد و برق و آبگرفتگی معابر در ۱۴ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۸ استان هشدار داد.
طی چند روز آینده به تناوب در برخی نقاط به‌ویژه نواحی شمالی و ارتفاعات بارش‌های پراکنده رگباری گاهی رعدوبرق و در مناطق جنوبی استان وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
برای امروز در سطح استان وزش باد شدید که در پاره‌ای از نقاط خیلی شدید، در نیمه جنوبی استان گاهی همراه با خیزش گردوخاک و در نیمه شمالی رگبار پراکنده و در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شمال شرقی رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است.
صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: امروز (۱۰ اردیبهشت) در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از سواحل شمالی همچنین در شرق و جنوب شرق کشور در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.
از بعد از ظهر سه‌شنبه تا روز چهارشنبه (۵ تا ۶ اردیبهشت) با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به‌ویژه نیمه‌شمالی استان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در بخش‌های جنوبی استان گاهی با گردوخاک مورد انتظار است.
طی پنج روز آینده در جنوب شرق کشور به‌ویژه در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و شمال و شرق فارس رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان رگبار پراکنده در ارتفاعات و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی در اصفهان، کرمان، یزد، و خراسان‌جنوبی سامانه بارشی فعال خواهد بود ومناطقی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های قزوین، تهران و البرز بارش پراکنده دارند.
کارشناس سازمان هواشناسی برای فردا در خراسان جنوبی و رضوی، کرمان، یزد، فارس، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب بوشهر، بارش باران، رعدوبرق، باد شدید پیش‎بینی کرد که به گفته وی در برخی نقاط با بارش تگرگ و در نقاط مستعد نیز با خیزش گردوخاک همراه خواهد شد.
به گزارش سازمان هواشناسی از چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی‌رنگ از رشد ابر‌های همرفتی همراه با رخداد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گردوخاک از ظهر تا اواخر وقت دوشنبه (۲۸ شهریورماه) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان خبر داد.
سازمان هواشناسی نسبت به رشد ابرهای همرفتی و و وزش باد شدید در ۱۲ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۳ استان هشدار داد.
از امروز تا سه‌شنبه (۲۱ تا ۲۵ مردادماه) در بخش‌هایی از نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر‌های همرفتی رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در سایر مناطق جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.
طی پنج روز آینده هوای تهران صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات با وزش باد و از روز یکشنبه تا سه شنبه کمی ابری و نیمه ابری بعدازظهر‌ها احتمال رگبار باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ