معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: معلمان باید توجه ویژه‌ای به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند تا شاهد پیشرفت بیش از پیش کشور باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشهد ـ معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان در مدارس غیردولتی باید هویت و شناسنامه داشته باشند و اگر کارت صلاحیت نداشته باشند بعد از سه سال اجازه ورود به مدارس را نخواهند داشت.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: باید به الزامات نیروی انسانی توجه ویژه داشته باشیم لذا طرحی از سال گذشته مطرح بود تا معلمان این مدارس را به روز رسانی کنیم.
حجت الاسلام رئیسی گفتند: حق‌التدریس معلمان باید آخر هر ماه پرداخت شود و این دستور اسلام است مگر در مواردی که بودجه وجود ندارد آن هم باید اطلاع داده شود.
رهبرانقلاب در دیدار با معلمان گفتند: مساله زبان، ملیت و پرچم از مسائل اساسی و مهم است؛ دانش آموز باید به ایرانی بودن خود افتخار کند که افتخار هم دارد.
هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
اهواز - نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: حذف فوق العاده ویژه معلمان هیچ توجیه منطقی ندارد و این حق باید برای معلمان و فرهنگیان اعمال شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید هر سال مهارتی بیاموزند و معلمان باید برای آموزش، خودشان هم ماهر باشند و تحت آموزش قرار بگیرند.
چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز نقطه نظرات خود را درباره بررسی علل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه ۱۴۰۱ فرهنگیان مطرح کردند.
رئیس جمهور با استعفای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش موافقت کرد و اکنون باید دید پرداخت پرغصه حقوق معلمان؛ با استعفای وزیر خاتمه می‌یابد؟
هم ملاک‌ها و هم شیوه ارزیابی در طرح رتبه‌بندی باید تغییر کند زیرا بسیاری از ملاک‌ها قابل سنجش نیستند آن‌ها در یک سیستم لبریز از ایدئولوژی به کار گرفته شده‌اند.
با نهایی شدن احکام رتبه‌بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشمول، واریز شود، اما شمار بسیاری از فرهنگیان اعلام کرده اند، در آخرین لحظات سال ۱۴۰۱ حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آن‌ها واریز نشده یا با تاخیر پرداخت شده است، به طوری که در آخرین روز اسفند هم برخی از آنان چشم انتظار پرداخت حقوق هستند.
با نهایی شدن احکام رتبه‌بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشمول، واریز شود اما تعداد زیادی از فرهنگیان اعلام کرده اند که در آخرین لحظات سال 1401 حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آنها واریز نشده یا با تاخیر پرداخت شده است به طوریکه در آخرین روز اسفند هم برخی از آنان چشم انتظار پرداخت حقوق هستند .
سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: زمان رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین باید از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باشد و حتما مجلس شورای اسلامی بر اجرای صحیح این قانون نظارت می‌کند.
نجفی با بیان اینکه برنامه درسی محور کار ماست گفت: دهه ۹۰ رویکرد‌ها در کتاب درسی تغییر کرد، اما معلمان برای همراهی با رویکرد‌های جدید آموزش ندیدند و فاصله بین اهداف برنامه درسی با آنچه در مدارس می‌گذرد زیاد است. برای توانمندسازی معلم در رویکرد آموزشی باید وضعیت فعلی را بررسی می‌کردیم. در روند بررسی‌ها، یکی از شاخص‌ها نرخ تکرار پایه است که در دوره ابتدایی ۳ درصد و در پایه اول ابتدایی ۱۰ درصد بود که آمار وحشتناکی است و باید به طور ویژه به آن توجه کرد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: این مردم چند بار می‌خواهند زندگی کنند؟ توقع یک مسلمان ایرانی بیشتر از یک انسان عادی نیست. جوانان، بزرگترها و حتی بچه‌ها را می‌بینیم که برای اولیات زندگی خود مشکل دارند و نمی‌توانند مشکلات خود را حل کنند؛ در مدرسه، دبیرستان، دانشگاه و... مشکل دارند، آقایان این‌ها را باید توجه کنند و بدانند که بیشترین مشکلات از شعار است.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به داد بازنشستگان، معلمان حق‌التدریس، غیرانتفاعی‌ها و نهضتی‌ها هم برسیم و قانون رتبه‌بندی معلمان باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله سید حسین موسوی تبریزی دادستان اسبق کل کشور و دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این مردم چند بار می‌خواهند زندگی کنند؟ توقع یک مسلمان ایرانی بیشتر از یک انسان عادی نیست. جوانان، بزرگترها و حتی بچه‌ها را می‌بینیم که برای اولیات زندگی خود مشکل دارند و نمی‌توانند مشکلات خود را حل کنند؛ در مدرسه، دبیرستان، دانشگاه و... مشکل دارند، آقایان این‌ها را باید توجه کنند و بدانند که بیشترین مشکلات از شعار است.
با توجه به آنکه «پرورش استعداد‌ها و کمک به تقویت خلاقیت» یکی از اهداف آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اما در اکثر موارد، مدارس به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه موجب تضعیف و حتی تضییع خلاقیت می‌شوند. این در حالی است که خلاقیت در آموزش‌وپرورش به‌اندازه سواد اهمیت دارد و باید به آن، به همان اندازه توجه داشت، زیرا هر کودکی دارای پتانسیل ذاتی خلاقیت است، اما این مسئله خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد بلکه نیاز به آموزش و جهت‌گیری مناسب دارد. با توجه به شروعِ پرورش خلاقیت از کلاس درس، معلمان نقش بسیار مهمی در ایجاد و تقویت این فرایند ایفا می‌کنند.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه در چندماه گذشته علی الحسابی به میزان تقریبا ۵۰ درصد از معادل ریالی رتبه آموزشیار معلم برای مدت ۹ ماه (۶ ماهه سال ۱۴۰۰ و ۳ ماه ۱۴۰۱) واریز شده است، در فیش حقوقی این کسور تحت عنوان برگشت جبرانی منظور شده است.
گرگان- وزیر آموزش و پرورش گفت: استعدادهای قرآنی دانش آموزان باید توسط مدرسه و خانواده شناسایی و توانمندسازی در زمینه استعدادهای آنها انجام شود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید معلمان طرح مهرآفرین هم مشمول قانون رتبه بندی شوند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به تأمین اعتبار برای اجرای دقیق و کامل رتبه بندی معلمان اقدام کند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به تأمین اعتبار برای اجرای دقیق و کامل رتبه بندی معلمان اقدام کند.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان طرح مهر آفرین باید تبدیل وضعیت شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ