رهبرانقلاب در دیدار با معلمان گفتند: مساله زبان، ملیت و پرچم از مسائل اساسی و مهم است؛ دانش آموز باید به ایرانی بودن خود افتخار کند که افتخار هم دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از نگاه محمدتقی رخشانی، مدیر روزنامه زاهدان، سیستان یک برکه آب یا یک کپه خاک نیست؛ سیستان بخشی از هویت ملی و خاستگاه اساطیر ایران است که برای کشورمان جایگاه ویژه‌ای دارد. او می‌گوید: «پیوند سیستان و ایران، وثیق و تعیین‌کننده است. درنتیجه وقتی درباره سیستان صحبت می‌کنیم، مقوله‌ای فراتر از اقتصاد و معیشت را باید مدنظر قرار دهیم.»
هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
عماد افروغ، بسیار و در حوزه‌های متعدد نوشته است. او به فلسفه، نهج‌البلاغه، ارزیابی انتقادی نهاد علم در ایران، هویت ایرانی، حقوق شهروندی، جهانی شدن و سیاست روزمره در ایران بعد از انقلاب پرداخته است. آثارش متنوعند و از مباحث دشوار تخصصی درباره رئالیسم انتقادی تا مباحثات سیاسی روزمره در رسانه‌های مکتوب و تلویزیون را شامل می‌شوند. اما به گمانم در پس همه آثار او، یک عشق و علاقه که هیچگاه از او جدا نشد، نهفته است.
با دشنام، خط و نشان کشیدن و بگیر و ببند مسأله نه تنها حل نمی شود، بلکه کلاف پیچ اندر پیچ می شود. جامعه ای با فرهنگ ایران که صدها هزار شهید برای حاکمیت اسلام و دفاع از استقلال و صیانت از هویت خود داده است نباید شاهد « فرهنگ برهنگی» باشد. این زیبنده جامعه ما نیست و ایمان دارم زنان و دختران عفیف و پاکدامن ایرانی خودشان پیشگام برای اصلاح وضع کنونی خواهند شد، اگر تندروی ها مانع نشود.
مشهد ـ وزیر کشور گفت: حفظ هویت اسلامی ایرانی شهرها مهم است و این هویت هم در ساخت و سازها و نیز در فضاها باید مشهود باشد.
عسکرفراشاه خاطرنشان کرد: خیلی از ضعف‌ها و کسالت‌ها در بین دانش‌آموزان و کارمندان به علت عدم به کاربردن همین آموزه طب ایرانی است؛ باید توجه داشت که بهترین صبحانه شامل مربای بالنگ، مربای به، مربای هویچ و مربای پوست پسته برای معده‌هایی سرد یا ضعیف و مربای آلبالو و مربای زرشک برای معد‌های گرم و حریره بادام، شیر‌برنج با کمی دارچین یا زعفران، عسل و شیره انگور است.
استفانی جونز، مربی سابق تیم ملی فوتبال زنان آلمان، از کارگروهی که فدراسیون فوتبال این کشور برای تیم ملی تشکیل داده، انتقاد کرد.
شهردار تهران گفت: هویت محلی باید دوباره در شهر زنده شود و مردم به محله خود افتخار کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر آشتیانی عضو دفتر حضرت امام به جماران گفت: ما باید حتماً دست به یکسری اصلاحات بزنیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم باید یک سری اصلاحات را انجام دهیم. احزابی که شناسنامه‌دار هستند و نظام را قبول دارند باید با هم گفتگو کنند. حساب خارج‌نشین‌ها مشخص است. آن‌ها از روز اول با نظام جمهوری اسلامی مخالف بودند. به نظرم اکثریت مردم ایران اصل نظام را قبول دارند. آن‌ها اسلام و مملکتشان را دوست دارند و به دنبال آن نیستند که نظام تغییر کند. ما باید با خارج‌نشین‌ها برخورد کنیم و هویت آن‌ها را برای ملت مشخص کنیم. هویت بعضی از این خارج‌نشین‌ها که آرزوی نابودی نظام را دارند برای ملت مشخص نیست.
فیفا در منشور انضباطی خود، برای اهانت به علائم و نمادهای هویتی کشورها جرایمی در نظر گرفته است و باید دید توهین آمریکا به ایران با حذف لوگو «الله» از پرچم جمهوری اسلامی چه عواقبی خواهد داشت!
فرمانده کل سپاه گفت: دشمن می‌خواهد برای ایران پادشاهان را منصوب و بعد خود آن‌ها را تبعید و 40 هزار مستشار خود را در کشور ایران مستقر کند؛ دوست دارند خیابان‌های ما مملو از شراب خانه‌ها و مراکز قمار باشد و چهره زنان ما را بی هویت ساخته و همانند زنان غرب کنند آن‌ها دوست دارند همانند گذشته ما یکی از ستون‌های دوگانه سیاست نیکسون در خلیج فارس و ژاندارم منافع آن‌ها باشیم و جوانان ما خدا را تعظیم نکنند، می‌خواهند حجاب سنگر کلیدی حفظ عزت، حرمت و صیانت از ارزش‌های والای اسلام را از زنان ما بگیرند.
سید جواد ساداتی نژاد گفت: تولید محصول سالم وظیفه و هویت کشاورز ایرانی است و به این منظور ما باید نهال سالم و گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار دهیم.
دبیر فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه کشتی هویت ورزش ایران است، گفت: اگر کشتی در استانی فعال باشد بدون شک سایر رشته‌های ورزشی نیز فعال خواهند شد.
قزوین – دبیر فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه کشتی هویت ورزش ایران است، گفت: اگر کشتی در استانی فعال باشد بدون شک سایر رشته‌های ورزشی نیز فعال خواهند شد.
افراد برای خروج از مرز‌های کشور نیازمند مدارکی هستند از‌جمله گذرنامه که این گذرنامه در‌واقع اجازه خروج آن‌ها از کشور به شمار می‌رود. در این مورد ماده ۲ قانون گذرنامه این‌چنین مقرر می‌کند: «اتباع ایران برای خروج از کشور و یا اقامت در خارج و یا مسافرت از خارج به ایران باید تحصیل گذرنامه نمایند. صدور گذرنامه منوط به ارائه اسنادی است که هویت و تابعیت ایرانی تقاضاکننده را ثابت نماید».
محسن رضایی گفت: امروز سازمان «سیا»، تمامی نیرو‌های خود را وارد کشور‌های اطراف ایران کرده است، چرا که از موج انقلابی‌های ایران می‌ترسد. ما در جنگ پیشرفت باید به مسیر انقلاب اسلامی برگردیم؛ اگر به مسیر قبل برگردیم، جهاد فرهنگ ایجاد خواهد شد؛ اما اگر جهاد خاموش شود، فرهنگ و هویت ما خاموش خواهد شد.
نازی‌آباد را باید عروس محله‌های جنوب شهر نامید؛ محله‌ای که در برهوت معماری در تهران کاملاً بر اساس اصول شهرسازی ساخته شده و همچنان پس از گذشت نزدیک به ۶۰ سال از تولد آن همچنان هویت خود را حفظ کرده است؛ هویتی که خود حاصل امتزاج سنت و مدرنیته است؛ چنان‌که از یک سو ارزش‌های اصیل ایرانی ـ اسلامی در آن به چشم می‌آید و از سویی دیگر، همین ارزش‌ها در چارچوبی‌ امروزی متجلی شده‌اند.
علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که حق بیمار است که از هویت افرادی که در اتاق عمل حضور دارند، آگاه باشد، گفت: این اقدام برای همکاران ما نیز مهم است که از ورود افراد غیر پزشک به اتاق‌های عمل از طریق دوربین‌های نظارتی جلوگیری شود.
امروز به هشدار باید گفت، حذف نشانه‌های ملیت - چون حذف تصویر تخت جمشید از ایران چک‌های ۱۰۰ هزارتومانی و… - به افزایش رویکرد به دین و مذهب نمی‌انجامد بلکه تعلق مردم به هویت و چهارچوبه شناختی خویش را به شدت فروخواهد کاست .
وزیر امور خارجه با اشاره به سند ٢٠٣٠ گفت: قرار بود این سند در حوزه آموزش باعث همبستگی جهانی باشد اما با نادیده گرفتن هویت و واقعیت های فرهنگی کشورها آنها را در این حوزه دچار مشکل کرده است و از این رو جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به این سند نگاه می کند.
استفانو پیولی، سرمربی میلان، معتقد است این تیم هویتش را پیدا کرده است اما هنوز جای پیشرفت دارد.
حسین آخانی عضو هیت علمی دانشگاه تهران گفت: تخریب گسترده مراتع، روودخانه ها، تالاب‌ها و حتی کوهستان‌ها همگی باعث شده محیط طبیعی و زیستی ایران وارد یک فاز بحرانی شود، همین الان ما یک کوه سالم در کشور نداریم و با توجه به توسعه بی رویه معادن در دل کوهستان‌ها محیط طبیعی بسیار از استان‌ها بهم خورده، از سوی دیگر به دلیل وجود ذخایر عظیم سوخت‌های فسیلی در کشور، مسئولان فکر می‌کنند، باید همه آن‌ها را بسوزانند، چنین رویکردی باعث شده ایران در تولید گاز‌های گلخانه در ردیف کشور‌هایی قرار بگیرد که در این زمینه بسیار فعال است.
حسین آخانی عضو هیت علمی دانشگاه تهران گفت: تخریب گسترده مراتع، روودخانه ها، تالاب‌ها و حتی کوهستان‌ها همگی باعث شده محیط طبیعی و زیستی ایران وارد یک فاز بحرانی شود، همین الان ما یک کوه سالم در کشور نداریم و با توجه به توسعه بی رویه معادن در دل کوهستان‌ها محیط طبیعی بسیار از استان‌ها بهم خورده، از سوی دیگر به دلیل وجود ذخایر عظیم سوخت‌های فسیلی در کشور، مسئولان فکر می‌کنند، باید همه آن‌ها را بسوزانند، چنین رویکردی باعث شده ایران در تولید گاز‌های گلخانه در ردیف کشور‌هایی قرار بگیرد که در این زمینه بسیار فعال است.
نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که جواب حرف زور، حرف زور است و جواب های، هوی است و ملت ایران هیچگاه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های آمریکا کوتاه نخواهد آمد و از منافع خود دفاع خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ