به هیچ عنوان، با تغییر شخص و صرف وارد کردن خودرو مشکلات این حوزه حل نخواهند شد. تا زمانی که خصوصی‌سازی صورت نگیرد و ارتباطات خارجی ما در حوزه خرید‌های فنی و مشارکت در تولید، به سطح حسنه‌ای نرسد، نمی‌توان به تغییر محسوس امیدوار بود
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشیدی کوچی، صحبت‌های جالبی در خصوص بازار خودرو مطرح کرد و گفت: خودروسازان هر قیمتی که دوست دارند برای خودروهایشان تعیین کنند به شرطی که واردات خودرو آزاد باشد.» این بخشی از گفته‌های جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهاست. اسلامی است.
میرسلیم، نماینده مجلس گفت: طرفداران واردات خودروی دست دوم دلال‌ها و مافیایی هستند که یک درصد سود خود را صرف تخریب وآبروریزی می‌کنند، اما من عقب نشینی نکرده و از صحنه خارج نخواهم شد.
در کشور ما دو بخش در خصوص خودرو فعالیت می‌کنند، یک بخش شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا هستند که خودرو می‌سازند و تولیدکننده‌اند و کارشان صرف همبندی نیست. این‌که آیا کیفیت کار آن‌ها مطلوب است یا نه، محل سوال است. وقتی دولت مدیران خودروسازان را تعیین می‌کند، نمی‌شود گفت مافیا، مافیا به خانواده‌ای گفته می‌شود که مثلا از نظر اقتصادی کل سرنوشت یک بخش را به‌دست می‌گیرد و آن را اداره می‌کند.
جواد نیک‌بین گفت: واردات خودرو زمانی می‌تواند دارویی برای صنعت خودرو باشد که در آیین‌نامه اجرایی آن سهل گرفته شده و همه مردم بتوانند خودرو وارد کنند نه این‌که باز هم پای مافیایی که سالیان سال است صنعت خودرو را زمین‌گیر کرده است در واردات به میدان بیاید. هر ایرانی باید مجاز باشد که یک خودرو وارد کند.
هیچ‌کس منکر مافیای خودرو نیست. این مافیا طی ۳ دهه اخیر بر بی‌کیفیتی و قیمت‌های بالای خودرو‌ها اثرگذار بوده است و براساس منافع گروهی برخی جریانات خاص عمل شده است. هر دولتی هم که روی کار آمده است همین آش و همین کاسه بوده است. نمایندگان مجلس به‌حق مسئله مافیا را مطرح می‌کنند. آقای رئیس‌جمهور و آقای فاطمی‌امین هم از این مسئله سخن گفتند؛ اما مردم سؤال دارند چرا به مبارزه علیه این مافیا عمل نشده است؟
رشیدی کوچی در توئیتی نوشت: امروز مجلس به ندای ملت لبیک گفت. امیدوارم فردی که برای وزارت صمت معرفی می‌شود شجاعت لازم برای برخورد با مافیای خودرو به نفع مردم را داشته باشد.
رئیسی گفت: ما با مجلس اتفاق نظر داریم. حتی کسانی که درباره وزیر سوال دارند، به پاکدستی و ضد فساد و ضدرانت خوار بودن و ضد روابط ناسالم وزیر اشاره دارند و ما هم خلاف این ندیدیم که وزیر نسبت به فساد و رانت‌خواری و مافیا حساس نباشد. در خودرو که قیمت بالایی دارد، طبیعی است که مافیا در آن بیشتر شکل می‌گیرد.
فاطمی امین در جلسه استیضاح خود گفت: در صنعت خودرو مافیا داریم، مافیایی که تخلف می‌کند؛ با مدیرکل بنده تماس می گیرند و تهدید می کنند!
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: عجیب است که این روزها مافیای خودرو برای ماندن فاطمی امین بر مسند وزارت صمت به آب و آتش می زنند
رییس مجمع نمایندگان استان مازندران با طرح این موضوع که بین بهای تمام‌شده خودرو و نرخ مصوب صنایع، اختلاف چند صد میلیونی وجود دارد، گفت: وزیر صمت باید باند مافیای پشت سر صنایع خودروسازی را افشا و به مردم گزارش کند.
وزیر صمت گفت: خودرو یک صنعت بیمار تحت درمان است و نمی‌توانیم بگوییم الان وضعیت خوبی دارد؛ یعنی خود بنده به عنوان وزیر صمت، نخستین منتقد خودروسازان هستم.
وزیر صمت گفت: خودرو یک صنعت بیمار تحت درمان است نمی‌توانیم بگوییم الان وضعیت خوبی دارد یعنی خود بنده به عنوان وزیر صمت، نخستین منتقد خودروسازان هستم.
وزیر صمت گفت: خودرو یک صنعت بیمار تحت درمان است نمی‌توانیم بگوییم الان وضعیت خوبی دارد یعنی خود بنده به عنوان وزیر صمت، نخستین منتقد خودروسازان هستم.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حذف مصوبه مجلس در خصوص واردات خودرو کارکرده واقعاً تأسف‌برانگیز است.
نماینده سروستان اعلام کرد: مشکل کشور ما، گران کردن قیمت بنزین نیست. کافیست یک تحقیق ساده بشود تا ببینیم زمانی که بنزین را گران کردیم در میزان مصرف مردم، صرفه‌جویی شد یا نه؟ اینکه متوسط به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰ الی ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کنیم می‌تواند در روند انرژی ما اثر بگذارد یا اینکه مافیای خودرو در ایران را حذف کنیم تا برسیم به خودرو‌هایی با ۱۰۰ کیلومتر کارکرد و سوخت چهار لیتر بنزین تا مصرف بنزین در کشور به یک چهارم برسد.
رشیدی کوچی، نماینده مجلس گفت: من به رئیس جمهور می‌گویم که اگر شجاعت برخورد با مافیای خودرو را نداشته باشید، بقینا قیمت خودرو روز به روز بیشتر می‌شود. خرید خودروی بی کیفیت داخلی هم برای مردم آرزو شده است.
احمدی گفت: تا نیمه آذرماه با معامله ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو در بورس ۲ هزار میلیارد تومان سود به جای این مافیا به جیب خودروساز رفته و مسلم است که فشار آنها در برابر شفافیت ادامه داشته باشد.
ما متاسفانه به دلیل مافیای خودرو، تا امروز نتوانستیم حمل و نقل عمومی را گسترش و توسعه بدهیم. البته من یک حدس دیگری هم دارم و این است دولت‌ها به دلیل اینکه نمی‌توانند شغل مناسب برای مردم ایجاد کنند، با تشویق عمومی به استفاده کاری از خودرو‌های شخصیشان مثل مسافرکشی، سعی دارند کم‌کاری‌های خود را در ایجاد اشتغال مخفی کنند.
رشیدی کوچی، نماینده مجلس گفت: من صدای مردمی هستم که خرید یک خودروی بی‌کیفیت داخلی هم برای آن‌ها آرزو شده؛ خودروی باکیفیت خارجی که جای خود دارد. مگر مافیای خودرو چه قدرتی دارد که این‌گونه در برابر خواست مردم و رهبری ایستاده است؟ من امروز صدای آن ۸۰۰ هزار شغلی هستم که چشم‌نگران از فیلترینگ؛ نان سر سفره‌اش در حال قطع شدن است، اما صدایش را نمی‌شوند.
قرار بود به منظور سامان دهی وضعیت بازار خودرو و کنترل قیمت ها، عرضه خودروها از طریق بورس کالا انجام شود اما ظاهراً این موضوع به مذاق دلالان خودرو خوش نیامده و از هر طریقی برای سنگ اندازی جلوی این مسیر استفاده می کنند.
دو وزنه بردار طلایی ایران در المپیک ریو، قصد دارند بعد از مدتی دوری از تیم ملی بار دیگر به اردو بازگردند.
آیا برای آبریزش بینی کودکان "آنتی‌بیوتیک" نیاز است؟
وزارت مربوطه در سال گذشته اعلام کرد که با تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو، ظرف یک‌ سال، تولید خودرو افزایش و قیمت آن کاهش می‌یابد اما در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش تولید خودرو نسبت به سال قبل از آن بودیم؛ علی‌ایحال ضرورت دارد این موضوع با اهتمام ویژه دنبال شود چرا که بیش از ۶ ماه از وعده داده شده گذشته است.
خلف وعده‌های مکرر خودروسازان برای افزایش کیفیت تا وعده‌های پوچ و بی سرانجام وزارت صمت، همگی از عواملی بودند که موجب شده افکار عمومی نسبت به موضوع بازار خودرو واکنش‌های تندی داشته باشند. متاسفانه بی عملی در این عرصه آنقدر اوج گرفت که حتی رهبر انقلاب در دو سخنرانی از سخنرانی اخیر خود، به این موضوع ورود داشته و گلایه‌های صریح خود را بیان کرده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ