بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: دولت با افزایش قیمت خودروی مدنظر شورای رقابت موافق نبود اما خارج از صلاحیت خود به مساله ورود کرد و سعی کرد تا حدی قیمت خودرو تعدیل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نفت با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، گفت: امروز بیشتر از ۱۵۰ میلیون لیتر ذخیره بنزین داریم.
رشیدی کوچی گفت: ما به دنبال این هستیم تا با شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها مردم بتوانند خودرو‌های مناسب سوار شوند، اما اکنون آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو نوشته شده تعرفه‌ها را به شکل تصاعدی افزایش داده است.
وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که دولت در سال جاری برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان و آرد خبازی ندارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فاطمی امین در شخصیت حقیقی انسان بسیار خوب و دوست داشتنی و سلامتی هستند منتهی در بحث حقوقی و وزارتی قوی عمل نکرده‌اند، قبلا به ایشان فرصت داده شده، ولی چون خودشان تصمیم گیرنده نیستند نمی‌توانند موفق باشند
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اگر دولت با واقعی شدن قیمت خودرو موافق نباشد و عدم صدور مجوز جهت افزایش قیمت منجر به زیان انباشته خودروسازان شود، طبیعتا بر اساس ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، زیان خودروسازان باید مستهلک شود، گفت: در غیر این صورت در آینده نه چندان دور زیان انباشته می‌تواند خودروساز را از حیز انتفاع خارج سازد. بر این اساس، بخش قابل توجهی از صنعت خودرو و صنایع عظیم وابسته به آن بیکار خواهند شد که جبران آن غیرممکن است.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره شایعه افزایش قیمت بنزین در سال 1402 گفت: انتظار می رود مبنای پرسشگری و مطالبات رسانه های رسمی شایعات نباشد.
خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست اقتصادی گفت: در خصوص افزایش قیمت خودرو و مسکن، ما با یک انباشت چند ساله در کم عرضه کردن این کالاها مواجه بودیم.
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بند‌های مختلف پیشنهادهایی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت‌های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر رویه شده که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می‌شود.
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بند‌های مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت‌های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال‌های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می‌شود
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بندهای مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می شود
طرح بنزینی کمیسیون تلفیق برای افراد فاقد خودرو؛ این خبری بود که هفته گذشته از سوی سخنگوی این کمیسیون رسانه ای و تاکید شد: قیمت بنزین در سال آینده افزایش پیدا نمی کند، اما برای خانوارهای فاقد خودرو، سهمیه بنزین در نظر گرفته خواهد شد.
ساری- نماینده ساری و میاندورود در مجلس با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار، به ویژه قیمت ارز و خودرو گفت: دولت باید به وعده‌های خود در تمامی حوزه‌ها جامه عمل بپوشاند.
در حالی که در روزهای اخیر قیمت دلار و یورو با روند افزایشی مواجه شده است، امروز رئیس کل بانک مرکزی تاکید داشت دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و عایدی دولت از محل عرضه دلار در سامانه نیما است.
در حالی که در روزهای اخیر قیمت دلار و یورو با روند افزایشی مواجه شده است، امروز رئیس کل بانک مرکزی تاکید داشت دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و عایدی دولت از محل عرضه دلار در سامانه نیما است.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درآمد دولت به علت افزایش تعداد خودرو و مصرف سوخت بیشتر شده است؛ بر اساس جداول ابتدایی که از بودجه دیدم قیمت بنزین سال آتی افزایش نمی‌یابد.
شیب تند قیمت‌ها نه تنها قدرت خرید مردم را کاهش داده بلکه امید به زندگی را نیز تحت تاثیر شرایط موجود قرار داده و آینده هراسی را به شکلی پر رنگ عیان کرده است. در این بین مردم که کاری از دستشان بر نمی‌آید انگشت اتهام را به سوی نمایندگان خود در بهارستان نشانه رفته اند و مجلسی‌ها را متهم به اهمال کاری و ضعف در برابر دولت می‌کنند.
حقانی‌نسب کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه تنها عاملی که می تواند در کوتاه مدت بورس را در یک مسیر رو به رشد قرار دارد، اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه است، ادامه داد: طی چند ماه اخیر مدام مسئولان دولت و مجلس اعلام کردند این قانون به تصویب خواهد رسید، اما تاکنون متاسفانه این موضوع محقق نشده، از سویی اگر از فعالیت‌های سوداگرانه و سفته بازانه در بازارهای مسکن، خودرو، طلا ارز، سکه و کالاهای مختلف دیگر مالیات گرفته شود، بدون شک مشاهده خواهیم کرد که افزایش قیمت مسکن به طور مثال با کنترل و کاهش روبرو خواهد شد.
«اگر بخواهیم دلایل عمده افزایش قیمت خودرو را بررسی کنیم، باید به عواملی همچون ادامه سیاست‌های نادرست پولی دولت، رکود تورمی موجود در اقتصاد کشور و همچنین افزایش انتظارات تورمی در اقتصاد کشور اشاره کنیم. از سوی دیگر وضعیت داخلی و همچنین ابهامات گسترده‌ای که در مورد احیای برجام وجود دارد همگی مزید بر علت شده تا قیمت‌ها در بازار‌های مختلف از جمله خودرو طی چند وقت اخیر سیر صعودی به خود بگیرد.»
امینی با اشاره به اینکه برای اصلاح وضعیت صنعت خودروسازی باید چندین اقدام اساسی انجام شود، گفت: در وهله اول باید پای دولت از این صنعت بریده شود، متاسفانه شرکت‌های خودروسازی در دولت‌های مختلف تبدیل به حیات خلوت شده و به نوعی مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ با توجه به اینکه چه دولتی سر کار است تعیین می‌شود، که این موضوع باعث به وجود آمدن سوء مدیریت‌های فراوان در دو شرکت ایران خودرو و سایپا شده که نتیجه آن نیز امروز زیان دهی بسیار زیاد این دو شرکت است، که روز به روز به میزان آن نیز افزوده می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: امروز در موشک و پهپاد از خیلی کشورهای مدرن دنیا جلوتریم و همین مساله در خودرو نیز قابل پیاده کردن است. بازار خودرو باید باکیفیت و رقابتی شود تا هم کیفیت خودرو‌ها افزایش یابد و هم قیمت خودرو‌ها متناسب و عادلانه باشد.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: امروز در موشک و پهباد از خیلی کشورهای مدرن دنیا جلوتر هستیم و همین مسئله در خودرو نیز قابل پیاده کردن است. بازار خودرو باید باکیفیت و رقابتی شود تا هم کیفیت خودرو‌ها افزایش یابد و هم قیمت خودرو‌ها متناسب و عادلانه باشد.
محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه خودرو در بورس کالا مانند سایر کالا‌ها می‌تواند سبب شفافیت قیمتی و همچنین قیمت‌گذاری عادلانه و کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها شود.
حذف عنوان «ماما» از شبکه بهداشت

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ