رهبر انقلاب در دیدار معلمان فرمودند: نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته میشود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: آموزش و پرورش مکلف به تدوین چارچوب تقویم و زمان آموزشی شد و عملا قانون بازگشایی مدارس در اول مهر ماه موقوف‌الاجرا می‌شود.
نوزومو ناکامورا (Nozomu Nakamura)، عصب‌شناس دانشگاه پزشکی هیوگو در ژاپن، می‌گوید: تنفس یک عمل اساسی در حمایت از زندگی در پستانداران است. اگرچه جزئیات عملکرد تنفسی بر حالات مغز نامشخص است، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تنفس ممکن است نقش مهمی در حالت‌های فعال مغز ایفا کند.
اصفهان- رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: پنجاه سال از روابط دیپلماتیک ویتنام و ایران می‌گذرد و تقویت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، تجاری، اقتصادی و … در دستور کار است.
دکتر آیت از منزل خارج شد، سوار پیکان شخصی‌اش شد و هنوز ماشین را روشن نکرده بود که باران گلوله بر سر و رویش باریدن گرفت. او در خون خود غلتید و آن پوشه‌ای هم که شامل اسناد و مدارکش بود، مفقود شد و دیگر نشانی از آن به دست نیامد. آن مدارک ناپدید شدند و کسی از اسرار آن آگاه نشد، اما ۲۸ سال بعد وقتی میرحسین موسوی به‌عنوان یکی از سران فتنه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ در پازل دشمنان تاریخی این ملت قرار گرفت، این گمان تقویت شد که در اسناد و مدارک مفقودشده شهید آیت اسراری درباره میرحسین موسوی نهفته بود.
با کاهش وابستگی بولیوی به دلار آمریکا، یوان چین جایگاه برتری در آمریکای جنوبی به دست آورده است.
اعضای هیات آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی در نشست با قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بر لزوم تقویت بیش از پیش دیپلماسی علمی میان دو کشور تاکید کردند.
در این شرایط که از یک سو نظام عرضه و تقاضا بر بازار کالا‌های تولیدی حاکم نیست و از سوی دیگر، شاهد رشد قیمت مواد اولیه وارداتی به دلیل نوسانات نرخ ارز هستیم، انتظار برای کاهش تورم و رشد تولید و عرضه، دور از انتظار است.
یزد- مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به تکمیل ظرفیت برخی مدارس در نواحی یک و دو یزد و شهرستان‌های اردکان و میبد، عدالت بخشی و تقویت ۵۶ مدرسه حاشیه شهر را اولویت این سال تحصیلی برشمرد.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم توجه به صادرات و تبادل فناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه و تقویت فرهنگ ارتباط دانشجویان و اساتید با پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم گفت: با این طرح میزان ساعتی که برای آموزش در مقاطع مختلف تعیین شده، باید رعایت شود. متأسفانه با تقویم آموزشی فعلی ۴۰ درصد زمان آموزشی در مدارس به دلیل فقدان برنامه صحیح و حوادث پیش بینی نشده از دست می‌رود. به همین دلیل این قانون، انعطافی ایجاد کرده که شروع و پایان سال تحصیلی در یک فرآیند ۱۲ ماهه و بر اساس ساعات برنامه درسی ملی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس گفت: برای جلوگیری از تعطیلی بدون برنامه مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شود تا این قدر شاهد وقفه در جریان آموزش و پرورش دانش‌آموزان نباشیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس گفت: برای جلوگیری از تعطیلی بدون برنامه مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شود تا این قدر شاهد وقفه در جریان آموزش و پرورش دانش‌آموزان نباشیم.
امکان استفاده مدارس از سهم ۲۷ صدم واحد ارزش‌افزوده، تقویت اعتبارات تغذیه دانش‌آموزان و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین از بخش‌های مهم لایحه بودجه ۱۴۰۲ در حوزه آموزش و پرورش است.
علی‌اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ کاهش سفر از کشور‌های همسایه، از جمله عراقی‌ها به ایران را تایید کرده و آن را در ارتباط با آغاز سال تحصیلی و شروع مدارس و تاثیر تقویم مذهبی بر سفر عراقی‌ها دانسته است.
با توجه به آنکه «پرورش استعداد‌ها و کمک به تقویت خلاقیت» یکی از اهداف آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اما در اکثر موارد، مدارس به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه موجب تضعیف و حتی تضییع خلاقیت می‌شوند. این در حالی است که خلاقیت در آموزش‌وپرورش به‌اندازه سواد اهمیت دارد و باید به آن، به همان اندازه توجه داشت، زیرا هر کودکی دارای پتانسیل ذاتی خلاقیت است، اما این مسئله خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد بلکه نیاز به آموزش و جهت‌گیری مناسب دارد. با توجه به شروعِ پرورش خلاقیت از کلاس درس، معلمان نقش بسیار مهمی در ایجاد و تقویت این فرایند ایفا می‌کنند.
باقر زاده گفت: جنس سوالات دانش‌آموزان عمیق‌تر شده و با گذشته متفاوت است و در بسیاری از موضوعات، سوالات خاصی را مطرح می‌کنند که ارائه پاسخ به آن‎ها با ظرافت‌ها و حساسیت‌هایی همراه است. امیدواریم روحانیون همراه با پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان در مدارس، به معلمان و مدیران به عنوان یاوران تربیتی مساعدت کنند و سعی در تقویت آن‌ها داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: حمایت از مدارس شبانه روزی و بهره ‎گیری از ظرفیت خیرین و اولیا، می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای تقویت این مدارس باشد.
یک مدرس دانشگاه در مطلبی تاکید کرد که با تقویت مقررات گذاری در رمزارزها، شفافیت این حوزه از سوی شرکت‌های دانش بنیان فعال در این عرصه مورد استقبال قرار می‌گیرد.
افزایش محدوده دامنه نوسان در کنار مزایای متعدد خود نیازمند تقویت بازارگردانی است، تقویت بازارگردانی می‌تواند در شرایط هیجانی بازار وارد مدار شده و از انحراف شدید روند با ثبات سهم‌ها جلوگیری کند.
چین از روی یک پلتفرم متحرک در دریا ۲ ماهواره برای تقویت سیگنال های سیستم ناوبری «بیدو»(Beidou)به مدار زمین فرستاد.
لازم است دروس آموزشی از جنبه‌ خسته کننده و کسالت بار خارج شود و انسجام اجتماعی و وحدت ملی به واسطه‌ آموزش صحیح و کاربردی به صورت ریشه‌ای تقویت شود.
در آستانه سال تحصیلی جدید، برخی مسائل موجب شده که موعد آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها برای بسیاری سوال برانگیز شود؛ سوالی که به دلیل شرایط خاص این روزها و تعطیلات واقع شده در هفته اول مهرماه در تقویم رسمی کشور، پررنگ تر شده و مسئولان را وادار به تصمیماتی ویژه و ابلاغ آنها در اطلاعیه‌هایی کرده است.
در آستانه سال تحصیلی جدید، برخی مسائل موجب شده که موعد آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها برای بسیاری سوال برانگیز شود. سوالی که به دلیل شرایط خاص این روزها و تعطیلات واقع شده در هفته اول مهرماه در تقویم رسمی کشور، پررنگ تر شده و مسئولان را وادار به اتخاذ تصمیماتی ویژه و ابلاغ آنها در اطلاعیه‌های کرده است.
بجنورد-عضو کمیسیون آموزش مجلس استقبال از مدارس نظری را باعث ایجاد آثار منفی در کشور دانست و گفت: علاوه بر سوق دادن دانش آموزان به هنرستان‌ها، تقویت و تجهیز این نهادها در دستور کار خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ