از نگاه محمدتقی رخشانی، مدیر روزنامه زاهدان، سیستان یک برکه آب یا یک کپه خاک نیست؛ سیستان بخشی از هویت ملی و خاستگاه اساطیر ایران است که برای کشورمان جایگاه ویژه‌ای دارد. او می‌گوید: «پیوند سیستان و ایران، وثیق و تعیین‌کننده است. درنتیجه وقتی درباره سیستان صحبت می‌کنیم، مقوله‌ای فراتر از اقتصاد و معیشت را باید مدنظر قرار دهیم.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر کشور گفت: مسئله آب سیستان موضوع درجه یک است و دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکل انجام داده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی موج جدید وقوع طوفان گردوخاک از شب گذشته تاکنون ۷۶۹ نفر در منطقه سیستان راهی مراکز درمانی شده‌اند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تشریح جزئیات درگیری در کلانتری ۱۶ زاهدان گفت: در این حمله، ۴ تروریست معاند با پوشش ارباب رجوع درب کلانتری آمده بودند
وقوع طوفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان از یکم تیر تاکنون ۷۶۴ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است‎.
کشفیات پلیس سیستان و بلوچستان در اجرای طرح «رعد ۲»
زاهدان- رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان پاره تن جمهوری اسلامی است، گفت: اغتشاش مورد قبول هیچ شهروندی نیست.
زاهدان- رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های فراوان گردشگری و اقتصادی در سواحل مکران، توسعه سیستان و بلوچستان را در اولویت برنامه های دولت عنوان کرد.
کنارک- رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان در اولویت برنامه‌های دولت است، گفت: در این سفر پیگیر طرح‌های این استان بویژه در منطقه مکران هستیم.‏
زابل- پس از سال‌ها سکوت پیرامون خشکسالی پی‌درپی رودخانه هیرمند شماری از مردم سیستان در حضور مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو در مصلای زابل، سکوت خود را شکستند.
سخنگوی دولت گفت: دولت توجه ویژه ای به استان سیستان و بلوچستان داشته تا روند عملیات اجرایی گازرسانی به این استان با قوت و تلاش شبانه روزی همکاران در وزارت نفت ادامه دارد.
دادستان زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک ۲ شاکی ابراهیم ریگی به اتهام قتل از ناحیه بازپرس ویژه قتل در بازداشت هستند تا پزشکی قانونی علت تامه فوت را اعلام کند؛ بعد از اعلام نتیجه از سوی پزشکی قانونی تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.
بازیکنان تیم ملی بعد از آزادی چندین زندانی، حالا اقدامات خیرخواهانه خود را در استان سیستان و بلوچستان ادامه دادند.
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: افراد بیگناهی که دچار حادثه شدند به عنوان جانباز محسوب می‌شوند که بر اساس گزارش دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تا کنون ۲۴ نفر مجروح این حوادث به عنوان بیگناه شناخته شدند و ممکن است این تعداد بیشتر شوند و به ۳۵ نفر هم برسد.
اجتماع بسیجیان سیستان و بلوچستان با حضور فرمانده سپاه
زاهدان- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان را دیار مرزداران غیرتمند ایرانی دانست و گفت: سرباز فداکار ملت هستیم.
محمدتقی حسینی‌طباطبایی، فوق‌تخصص نفرولوژی کودکان و رئیس پیشین دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان گفت: کمبود مواد مغذى مثل آهن، روى، ویتامین آ و… در استان سیستان‌وبلوچستان نگران‌کننده است. این محرومیت در سال‌هاى کرونا و در حال حاضر پس از آن به‌شدت افزایش یافته است، چراکه بیکارى، فقر اقتصادى و فرهنگى، عدم‌آشنایى با بهره‌گیرى از مواد غذایى مفید کم‌قیمت، فقدان آب سالم، گستردگى بیماری‌هاى عفونى، نداشتن مستندات هویتى مثل شناسنامه، فقدان انگیزه براى اصلاح زیرساخت‌ها، شرایط امنیتى استان، فقدان انگیزه حاکمیتى در جهت اصلاح سریع نواقص و… وجود دارد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمع‌بندی سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: در مورد وقایع بسیار تلخی که در استان رخ داد، وعده رسیدگی و محاکمه خاطیان را دادیم. تاکنون هم فرمانده جدید انتظامی سیستان و بلوچستان از مردم عذرخواهی کرده و هم افراد خاطی بازداشت شده‌اند و در مسیر قضائی قرار دارند.
زابل- نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب گفت: منطقه سیستان و بلوچستان به عنوان جلوه‌گاه وحدت شناخته می‌شود و دشمنان نمی‌توانند و نخواهند توانست به اهداف خود برسند.
سردار قنبری گفت: با همکاری خوبی که معتمدان، ریش‌سفیدان، سران طوایف و مولوی‌ها و سعه صدری که همکاران ما داشتند هیچ مکانی در استان آسیب ندید و هیچ قسمتی مورد تعرض خشمگینانه قرار نگرفت.
دادستان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در روز ۱۰ مهر ماه که این فرد کشته شده هیچ درگیری و اغتشاشی در استان و شهر زاهدان گزارش نشده است.
نماینده مردم سراوان در مجلس گفت: از مسئولان امنیتی، سیاسی و انتظامی می‌خواهیم حافظ آرامش و امنیت جان مردم باشند چرا که مردم خوب استان خواهان آرامش هستند و توسعه در آرامش و امنیت است.
با حضور مسئولان کشوری و استانی، فرمانده جدید انتظامی سیستان و بلوچستان معرفی شد.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط یکسان در سیستان و بلوچستان از نظر بیماری آنفولانزا تمام مدارس استان به صورت حضوری ادامه خواهد داشت.
در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان درباره اتفاقات امروز در زاهدان آمده است: متاسفانه عده‌ای افراد فرصت‌طلب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی وارد خیابان‌های اطراف شده که در این میان با شلیک افراد ناشناس، تعدادی از شهروندان و نیرو‌های حافظ امنیت مجروح شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ