با توجه به اینکه هنوز قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت تعیین تکلیف نشده، طبق اعلام وزارت صمت، در حال حاضر افزایش قیمت خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه قانونی نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای رقابت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که قیمت خودروهای مونتاژی نه بر اساس نظر خودروسازان بلکه بر اساس بررسی اسناد و داده های حسابداری مورد تایید سازمان حمایت تعیین شده است.
شورای رقابت فردا ۲۷ تیر ماه جلسه دارد که یکی از دستورجلسات بررسی نظر رئیس جمهوری در مورد چرایی افزایش قیمت خودروهای مونتاژی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است؟ معاون اول و وزرای اقتصاد و صمت را مامور بررسی و اصلاح این روند کرد.
بررسی بازار خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به یکم تیر ماه بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش و قیمت خودروهای مونتاژی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.
اگر خریداری تا پیش از تاریخ ۱۷ تیرماه اقدام به خرید خودروهای مونتاژی کرده و منجر به تنظیم قرارداد شده باشد، همان قیمت‌های قبلی مبنا خواهد بود و مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شود.
قیمت جدید خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت اعلام شد.
در جلسه روز پانصد و هشتاد و چهارم شورای رقابت که روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ برگزار می‌شود، موضوع قیمت خودروهای مونتاژی بررسی خواهد شد.
بررسی آخرین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی و مونتاژی در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت خودرو به صورت لاک پشتی همچنان در حال ریزش است.
رئیس سازمان حمایت گفت: چنانچه شرکت‌های تولید کننده خودروهای مونتاژی رقم‌های بیشتر از مصوبات شورای رقابت درخواست کنند مردم می‌توانند شکایت کنند.
نگاهی به بازار خودرو در کشورهای همسایه نشان می‌دهد قیمت فروش خودروهایی نظیر تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو در کشورمان با اختلاف زیادی، گران‌تر از قیمت این خودرو‌ها در کشورهای همسایه است.
وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مصوبه شورای رقابت درباره قیمت گذاری خودروهای مونتاژی، قطعی و لازم‌الاجرا است.
سخنگوی شورای رقابت گفت: قیمت خودروهای مونتاژی نباید بیشتر از وارداتی‌ها باشد اما به هر حال درخواست وزارت صمت برای تجدیدنظر در قیمت مونتاژی‌ها را بررسی می‌کنیم.
مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت در نامه ای به نائب رئیس شورای رقابت خواستار بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی شد.
قیمت نهایی ۱۷ خودروی مونتاژی با احتساب سود ۱۷ درصد اعلام شد.
قیمت نهایی ۱۷ خودروی مونتاژی با احتساب سود ۱۷ درصد اعلام شد.
سخنگوی شورای رقابت از تصویب قیمت خودروهای مونتاژی خبر داد.
­سخنگوی شورای رقابت گفت: قیمت رسمی خودروهای مونتاژی شنبه آینده اعلام می‌شود.
سخنگوی شورای رقابت گفت: در حال محاسبه هستیم و به احتمال زیاد، عصر امروز قیمت نهایی و رسمی خودروهای مونتاژی اعلام شود.
سخنگوی شورای رقابت گفت: در حال محاسبه هستیم و به احتمال زیاد، عصر امروز قیمت نهایی و رسمی خودروهای مونتاژی اعلام شود.
سخنگوی شورای رقابت از عدم افزایش قیمت خودروهای مونتاژی خبر داد.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: با ریزش قیمت دلار، قیمت خودروهای داخلی نیز بین ۷ تا ۱۳ درصد و خودروهای مونتاژی مثل هایما و لاماری بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افت کرد.
افزایش 40 درصدی نرخ ارز تخصیصی، قیمت خودروهای مونتاژی را گران کرد
سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به ثابت بودن حقوق گمرکی خودروهای وارداتی روی عدد ۴ درصد، گفت: فرمول قیمتی برای کنترل قیمت خودروهای مونتاژی به زودی ارائه می شود.
از چندی پیش به صورت رسمی اعلام شد که خودروهای مونتاژی ایران گرانتر از قیمت جهانی فروخته میشوند که پی گیری ها حکایت از آن دارد که سازمان حمایت در صورت دریافت شکایت، با تخلفات برخورد می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ