در جلسه روز پانصد و هشتاد و چهارم شورای رقابت که روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ برگزار می‌شود، موضوع قیمت خودروهای مونتاژی بررسی خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی قیمت خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته اول مرداد بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش و قیمت مونتاژی ها بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان با کاهش مواجه شده اند.
بررسی قیمت خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته قبل بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان و قیمت مونتاژی ها بین ۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان با کاهش مواجه شده اند.
بررسی قیمت خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته قبل بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان و قیمت مونتاژی ها بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان با کاهش مواجه شده اند.
شورای رقابت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که قیمت خودروهای مونتاژی نه بر اساس نظر خودروسازان بلکه بر اساس بررسی اسناد و داده های حسابداری مورد تایید سازمان حمایت تعیین شده است.
شورای رقابت فردا ۲۷ تیر ماه جلسه دارد که یکی از دستورجلسات بررسی نظر رئیس جمهوری در مورد چرایی افزایش قیمت خودروهای مونتاژی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است؟ معاون اول و وزرای اقتصاد و صمت را مامور بررسی و اصلاح این روند کرد.
بررسی بازار خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به یکم تیر ماه بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش و قیمت خودروهای مونتاژی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.
برخی از مسئولان معتقدند علت گرانی خودرو عرضه در بورس کالا بود اما بررسی برخی از محصول خودروساز داخلی نشان می دهد همواره قیمت عرضه آنها در بورس کمتر از قیمت بازار بوده است.
بررسی بازار نشان می دهد که قیمت خودرو نسبت به ۴ روز پیش با کاهش محسوسی مواجه شده است؛ به طوریکه در خودروهای داخلی شاهد کاهش میانگین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمتها هستیم.
بررسی آخرین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی و مونتاژی در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت خودرو به صورت لاک پشتی همچنان در حال ریزش است.
بررسی آخرین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت خودرو همچنان در حال ریزش بوده و خریداران نیز به امید ریزش بیشتر قیمت ها از خرید عقب نشینی کرده اند.
امروز در حالی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای انتخاب ۵ اولویت خودرویی فعال شده که هنوز قیمت ۴ خودرو نهایی نشده و همچنان در سازمان حمایت در دست بررسی قرار دارد.
نگاهی به بازار خودرو در کشورهای همسایه نشان می‌دهد قیمت فروش خودروهایی نظیر تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو در کشورمان با اختلاف زیادی، گران‌تر از قیمت این خودرو‌ها در کشورهای همسایه است.
سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه قطعا قیمت خودرو تا ۲ الی ۳ ماه آینده تغییر می کند، گفت: هفته آینده با مدیران مونتاژکاران جلسه داریم تا اعتراضات آنها در مورد قیمت خودروها را بررسی کنیم.
سخنگوی شورای رقابت گفت: قیمت خودروهای مونتاژی نباید بیشتر از وارداتی‌ها باشد اما به هر حال درخواست وزارت صمت برای تجدیدنظر در قیمت مونتاژی‌ها را بررسی می‌کنیم.
سخنگوی شورای رقابت گفت: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و محاسبه کرده و به یک رقمی رسیده است؛ آن عدد در نهایت به شورای رقابت پیشنهاد و در شورا بررسی شده است.
سخنگوی شورای رقابت گفت: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و محاسبه کرده و به یک رقمی رسیده است؛ آن عدد را در نهایت به شورای رقابت پیشنهاد و در شورا بررسی شده است.
بررسی قیمت فروش کارخانه‌ای خودروها
«جرمی کلارکسون»، «ریچارد هموند»، «جیمز می» در برنامه «تور بزرگ / The Grand Tour»، دور دنیا را می‌گردند و هر هفته خودروهای جدیدی را بررسی می‌کنند یا دست به ماجراجویی‌های غیرمنتظره و کمدی می‌زنند. پیش از این گزیده فصل‌های اول، دوم، سوم و چهارم این برنامه را در تابناک تماشا کرده‌اید و اکنون نوبت فصل پنجم است. در اولین قسمت از فصل پنجم، آنها سفری جذاب را در نروژ، سوئد و فنلاند انجام پی می‌گیرند و در یک ماجراجویی تماشایی با خودروهای رالی از این سرزمین‌های برفی عبور می‌کنند. آنها میتسوبیشی لنسر اوولوشن | Mitsubishi Lancer Evolution، آئودی آراس 4 | Audi RS4 و سوبارو ایمپرزا | Subaru Impreza را به جدالی سخت می‌برند.
تفاوت فاحش قیمت خودرو کارخانه و بازار آزاد باعث شده است تا دولت برای خارج شدن از این مشکل جدی، محصولات خودرویی را در بورس کالا عرضه کند. اما سؤال مهم این است: «کاهش قیمت خودرو توسط بورس کالا چگونه امکان پذیر است؟» در این بررسی به طور کامل به این پرسش پاسخ می‌دهیم.
سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه خودروی بورسی یک راهکار موقت تا زمان همخوان شدن عرضه و تقاضا است، گفت: قیمت تمام شده بورس شاید ۱۵ درصد از نرخ بازار کمتر باشد و مشخص است که قیمت بازار کاذب است.
بررسی قیمت خودروهای عرضه‌شده در بورس کالا با بازار آزاد، بیانگر امکان خرید مردم از بورس کالا با قیمت بسیار پایین‌تر از بازار است.
امروز مطالبی همچون از فردا چه کسانی شش هزار دلار سهمیه ای دریافت می کنند؟، تحلیل بنیادی سهام وبصادر | سهامداران وبصادر بخوانند، پیش بینی قیمت طلا و سکه، جدیدترین لیست افزایش سرمایه‌ها، بازار بیت کوین برای سرمایه گذاری خطرناک است؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون خبر مهم برای وضعیت سهام عدالت متوفیان، قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، جهش ۱۲۴ درصدی درآمد برای این نماد، کدام نماد بورسی وضعیت بهتری داشته است؟، پرونده یک بانک به هیئت انتظامی رفت، قیمت طلا افزایش یافت؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ