احمدی گفت: امسال در سواحل دریاکنار شهرستان بابلسر گزارشی از هجوم مار‌ها داشتیم که بلافاصله همکاران ما به منطقه اعزام شدند و با انجام نمونه‌برداری متوجه شدند که این مارها، مار کوهستان و سمی نیستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- ۱۷ خانه محیط‌زیست و هفت خانه فناور محیطزیست در استان اصفهان در آستانه هفته دولت به طور همزمان بهره برداری شد.
محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: با شروع بارش‌های فصلی و ایجاد جریان‌های آبی در جنوب استان علاوه بر خطر بروز سیلاب در منطقه، موجب جابه‌جایی تمساح پوزه‌کوتاه یا همان گاندو‌ها بین آبگیر‌ها و هوتک‌ها می‌شود که مردم باید به‌شدت مراقب حمله آن‌ها باشند.
سید عادل مولا معاون محیط‌زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان گفت: مهمترین عاملی که باعث شده است تالاب هورالعظیم وضعیت نامناسب امروز را داشته باشد، کشت غیرمجاز محصولات آب‌بر در بالادست حوضه آبریز کرخه در سال آبی جاری بوده است که در این میان، کشت شلتوک (برنج) بسیار بیشتر از سایر محصولات آب‌بر به منابع آبی استان ضرر می‌زند.
به دلیل حساسیت اکوسیستم میانکاله ساخت پتروشیمی برای میانکاله سنگین و خارج از توان اکولوژیکی آن است. علاوه بر آن صنایع سنگین اجازه بارگذاری در این منطقه را ندارند و از نظر آمایش سرزمینی و در اسناد بالادست، توسعه پروژه‌های فاضلاب‌زا در این منطقه آسیب‌زاست و اجازه فعالیت آن‌ها در این اسناد قید نشده است. پروژه‌های پتروشیمی در ابعاد هوا، آب، خاک، گیاهان و جانوران آلودگی‌های زیست‌محیطی به دنبال دارند. پتروشیمی میانکاله هم از نظر ارزیابی محیط‌زیستی در رده هفتم است و نیاز به گزارش ارزیابی دارد.
سمنان- معاون پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از راه اندازی نخستین خانه فناور محیط زیست استان در مرکز سمنان خبر داد و گفت: این خانه فناور، در زمینه بستر سازی فناوری ها فعالیت خواهد کرد.
مشاور سلاجقه، آماری از اینکه تخلفات در کدام‌یک از حوزه‌های محیط‌زیست در صدر هستند، ندارد. او درباره بازداشت دو مدیر سازمان محیط‌زیست و صدور کیفرخواست علیه مسئولان دولت‌قبل به‌دلیل اهمال در اجرای قانون هوای‌پاک اینگونه توضیح می‌دهد: دستگاه امنیتی اینگونه تشخیص داده است، درصورتی‌که جرمی ثابت نشده و همه اتهامات و گزارشات در حال بررسی است و این دو مدیر، دو روز پیش آزاد شدند.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دوران بی توجهی به محیط‌زیست اصفهان گذشته، گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان از توسعه صنایع آلاینده و آب بر جلوگیری می‌شود.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دوران بی توجهی به محیط‌زیست اصفهان گذشته، گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان از توسعه صنایع آلاینده و آب بر جلوگیری می‌شود.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، امروز در محل وزارت امور خارجه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
اصفهان- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه محیط‌زیست تاکنون برنامه جامعی برای کنترل هاری نداشته، گفت: هشدارها درخصوص تبدیل هاری به یک بیماری بحرانی به مدیریت بحران اعلام شد.
علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در مورد وضعیت جاده میامی که در آن یوزپلنگ آسیایی تلف شد، گفت: طبق قانون و موافقتنامه‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم به محض اتفاق افتادن آخرین حادثه برای یوزپلنگ آسیایی، اقدامات لازم برای فنس کشی این جاده به طول ۳۴ تا ۳۶ کیلومتر شروع شده است.
خرم‌آباد- اداره کل حفاظت از محیط‌زیست لرستان در رابطه با تلف شدن یک راس گوزن زرد ایرانی در مجتمع کشت و صنعت لرستان واکنش نشان داد.
خرس نر قهوه‌ای به دلیل دوران نقاهت، از نظر جثه‌ای لاغر و ضعیف بوده، اما در راه رفتن و سایر فعالیت‌های حیاتی مشکلی نداشته است، اما توصیه لازم به مالک باغ وحش جهت انجام معاینه و درمان بیماری انجام شد.
اصفهان-معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه محدوده مطالعات اکتشافی هیدروکربنی ۸کیلومتر با تپه‌های ماسه‌ای پناهگاه یخاب تلاقی دارد، درباره ابعاد این پروژه توضیحاتی داد.‌
زاکانی همچنین در اظهار نظر دیگری درباره ادعای ناسا مبنی بر وجود توده عظیم گاز متان در آسمان جنوب تهران در تاریخ ۱۸ آبان گفت: «تیم دانشگاهی تشکیل شده تا این موضوع را بررسی کند، البته تا به حال شرایطی یا دلیلی که ادعای ناسا را تایید کند پیدا نکردیم، اما چون شائبه برای مردم ایجاد شده است، این مورد را بررسی و نتایج را اعلام خواهیم کرد.»
علیرضا زاکانی ماه پیش از افتتاح دو کارخانه آسفالت تا پایان سال و تبدیل ۲۰۰هکتار از بوستان ولایت به بوستان فناوری خبر داد و حتی در نشست با نمایندگان مجلس اعلام کرد: «در حال آماده‌سازی دو کارخانه بزرگ ۲۵۰تنی آسفالت هستیم که تا پایان سال افتتاح می‌شود.»، اما این خبر، نگرانی‌های بسیاری در پی داشت چراکه به نظر بسیاری از کارشناسان، این کارخانه علاوه بر شرق تهران، شهر‌های پردیس، لواسان و دماوند را هم به آلودگی می‌کشاند.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست سناریوهای کنترل و کاهش آلودگی هوای اصفهان را که توسط دانشگاه‌ها تدوین شده، اجرا کند.
حسن اکبری -معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست - درباره وجود تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی فوتبال در ادوار اخیر جام جهانی اظهار کرد: وجود تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی طبیعتا همه را حساس و به مشارکت در حفاظت از این گونه ارزشمند ترغیب کرده است؛ به عبارتی این موضوع تاثیرگذار بوده است و در صورت تداوم می‌تواند همچنان موثر باشد.
محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در مورد آخرین وضعیت پرونده قتل برومند نجفی، محیط‌بان کرمانشاهی که روز ۲۲ مرداد امسال جلوی درِ دادگاه مورد شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد، اظهار کرد: علی‌رغم گذشت بیش از دو ماه از قتل این محیط‌بان، هنوز قاتل او دستگیر نشده و این شخص همچنان تحت تعقیب پلیس آگاهی کرمانشاه است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گاهی اوقات به صورت انگشت شمار در رستوران‌ها تخلفاتی از قبیل خرید و فروش گوشت حیوانات حیات وحش صورت می‌گیرد و نمی‌توان آن را انکار کرد، اما بعضی از این اخبار مانند سرو گوشت گراز به صورت وسیع در رستوران‌ها شایعه است.
در شرایط نابرابری فزاینده، و فقدان دولتی که نزد افکار عمومی مورد اعتماد باشد، و بدتر از همه توقف و عقب‌گرد اقتصادی عوامل اصلی این وضع هستند. در چنین جوامعی محیط زیست، قربانی فقر و تخریب می‌شود و در کنار فساد، به صورت فزاینده تشدید می‌شود.
معاون تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: سازمان‌هایی که محیط زیست را تخریب می‌کنند باید در حفظ محیط‌زیست هم فعال باشند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره احداث پتروشیمی بهبهان اظهارداشت: رییس جمهور تاکید کرد که کلنگ هیچ پروژه‌ای بدون ارزیابی زیست محیطی به زمین زده نشود و این در مجموع رویکرد دولت است، وزرایی هم که بیشتر در احداث پروژه‌ها نقش دارند نیز اذعان کردند که هیچ پروژه عمرانی در کشور بدون مجوز محیط زیست کلنگش به زمین نخواهد خورد و این اتفاق هم افتاده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط محیط زیست از طریق فرمانداری‌های حوزه سیستان و سایر مراجع مرتبط مشخص شده تصاویر منتشره ربطی به حوزه سیستان و به خصوص شهرستان هامون ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ