زاکانی همچنین در اظهار نظر دیگری درباره ادعای ناسا مبنی بر وجود توده عظیم گاز متان در آسمان جنوب تهران در تاریخ ۱۸ آبان گفت: «تیم دانشگاهی تشکیل شده تا این موضوع را بررسی کند، البته تا به حال شرایطی یا دلیلی که ادعای ناسا را تایید کند پیدا نکردیم، اما چون شائبه برای مردم ایجاد شده است، این مورد را بررسی و نتایج را اعلام خواهیم کرد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و خدماتی در استان، گفت: صنایع باید پیشگام راه‌اندازی و فعالیت خانه‌های محیط‌زیست باشند.
جواد حیدریان، روزنامه‌نگار و کنشگر محیط‌زیست گفت: درصورتی‌که این دریاچه خشک شود، باید منتظر بحران در حوزه سلامت و مهاجرت شد. قبلا مهاجرت برون‌سرزمینی داشتیم و حالا به‌دلیل شرایط پیش‌آمده، مهاجرت درون‌سرزمینی. مهاجرت‌های درون‌سرزمینی با آسیب‌های فراوانی همراه است. با خشک شدن دریاچه بین ۶ تا ۱۵میلیون نفر با تبعات وحشتناکی مواجه می‌شوند و این مشکلات، کل نظام را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: با شروع بارش‌های فصلی و ایجاد جریان‌های آبی در جنوب استان علاوه بر خطر بروز سیلاب در منطقه، موجب جابه‌جایی تمساح پوزه‌کوتاه یا همان گاندو‌ها بین آبگیر‌ها و هوتک‌ها می‌شود که مردم باید به‌شدت مراقب حمله آن‌ها باشند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه با تکیه بر مشکلات محیط‌زیستی است، گفت: باید تهدیدات محیط‌زیستی را به فرصت تبدیل کنیم.
سید عادل مولا معاون محیط‌زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان گفت: مهمترین عاملی که باعث شده است تالاب هورالعظیم وضعیت نامناسب امروز را داشته باشد، کشت غیرمجاز محصولات آب‌بر در بالادست حوضه آبریز کرخه در سال آبی جاری بوده است که در این میان، کشت شلتوک (برنج) بسیار بیشتر از سایر محصولات آب‌بر به منابع آبی استان ضرر می‌زند.
رسول حاجی‌باقری، فعال محیط‌زیست ضعف قانونگذاری و اولویت به بهره‌برداری را مشکل اصلی می‌داند. «قبلا در قانون معادن، محیط‌زیست دخیل بود و سرمایه‌گذار باید از محیط‌زیست مجوز می‌گرفت. در سال ۹۰ با اصلاح قانون معادن، دریافت مجوز محیط‌زیست کمرنگ شد. براساس این اصلاحیه دامنه اظهارنظر محیط‌زیست به مناطق چهارگانه محدود شد و خارج از آن اختیارات سازمان حفاظت محیط‌زیست را کمرنگ و به‌نوعی آن را حذف کردند.»
سلاجقه رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: قبل از اینکه خودم مسئول شوم هر وقت از جلوی سازمان محیط‌ زیست رد می‌شدیم به‌خاطر آلایندگی‌ها می‌گفتم رئیس این سازمان باید اعدام شود. الان هر روز پسرم از من می‌پرسد بابا رئیس سازمان محیط‌زیست را می‌خواهید چه‌کارش کنید؟/فارس
اصفهان- رئیس اداره محیط‌زیست آران و بیدگل از دستگیری اعضای باند ۴ نفره شکار و صید غیرمجاز در پناهگاه حیات‌وحش یخاب خبرداد.
معاون آموزش ومشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت:نمایشگاه کتاب باید پیوست محیط‌زیستی داشته باشد.
اصفهان- معاون فنی اداره کل محیط‌زیست اصفهان بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب چادگان را جزو مسائل حیاتی استان دانست و گفت: وجود چاه‌های جذبی در بالادست مخاطره جدی برای سد زاینده‌رود است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در بهره‌برداری از معادن باید نظارت دقیق‌تری صورت گیرد که در این راستا قانون معادن با اولویت محیط‌زیست بازنگری می‌شود.
آصفری می‌گوید که بر اساس ماده ۲۳۴ قانون، از معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان محیط‌زیست شکایت کرده‌اند. همچنین ۴۰ نفر از نمایندگان امضاء کرده‌اند که معاون رئیس‌جمهوری باید در این زمینه پاسخ دهد. وزیر نفت هم به مجلس فراخوانده شده. حتی به رئیس‌جمهوری به دلیل اجرا نشدن قانون هوای پاک تذکر داده‌اند، اما نتیجه‌ای نداشته است.
تمام تلاش فعالان محیط‌زیست، شهروندان و برخی مدیران شهری، مقابله با بساز‌وبفروش‌هایی است که برای سود‌های چندصد میلیاردی، درختان و باغات را قربانی ساخت‌وساز‌های بی‌حدوحصر خود کرده‌اند. باغاتی در گذشته‌ای نه‌چندان دور، به برج‌باغ تبدیل شدند و حالا حفظ آن‌ها و درختان از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: شاهد عدم اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه‌های دولتی هستیم و سازمان حفاظت محیط‌ زیست که خودش باید متولی باشد، از ۲۲ تکلیف قانونی ۱۲ مورد را اجرا کرده است.
یک فعال محیط‌زیست در کهگیلویه‌وبویراحمد می‌گوید، سد تنگ‌سرخ ارزیابی محیط‌زیستی ندارد: «این سد با فشار دست‌های پنهان در حال پیشرفت است. آمار‌های ساخت سد تنگ‌سرخ هم ضدونقیض است و اطلاعات شفافی در مورد سد تنگ‌سرخ در دست نیست. اگر این سد ساخته شود، باید منتظر مهاجرت، کوچ اجباری و ایجاد معضلات بیشتر در شهر‌ها باشیم.»
اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، چهار سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است؛ اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌ زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: محیط‌زیست سرمایه بزرگ ملی و مولد ثروت و عامل اشتغال‌زایی است و توسعه زمانی پایدار و سالم است که با رعایت مباحث زیست محیطی توأم باشد.
اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، ۴ سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است، اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: محیط‌زیست سرمایه بزرگ ملی و مولد ثروت و عامل اشتغال‌زایی است و توسعه زمانی پایدار و سالم است که با رعایت مباحث زیست محیطی توام باشد.
پرویز سروری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده از کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و سلامت شورا موضوع گاز متان را پیگیری می‌کنم تا اگر گزارش تکمیلی به دستم رسید، آن را ارائه دهیم. البته ما منتظر گزارش شهرداری هستیم تا گزارش‌های چندگانه‌ای ارائه نشود. زیرا خیلی عجیب بود که چنین گزارشی از انتشار گاز متان منتشر شد، اگر قطعا چنین موضوعی صحت داشته باشد، باید ببینیم چه راهکار‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد و اساسا علت و چرایی موضوع باید بررسی شود.
حسن اکبری -معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست - درباره وجود تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی فوتبال در ادوار اخیر جام جهانی اظهار کرد: وجود تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی طبیعتا همه را حساس و به مشارکت در حفاظت از این گونه ارزشمند ترغیب کرده است؛ به عبارتی این موضوع تاثیرگذار بوده است و در صورت تداوم می‌تواند همچنان موثر باشد.
کیفیت حکمرانی است که باعث شده وضعیت اقتصادی خراب باشد، سیاست خارجی در تحریم و تعلیق قرار گیرد، محیط‌زیست تخریب شود و سیاست اجتماعی و فرهنگی مولد منازعه و مناقشه در دستور کار قرار گیرد. مسأله فقط گشت ارشاد نیست، کیفیت حکمرانی محل اشکال و مناقشه است.
در شرایط نابرابری فزاینده، و فقدان دولتی که نزد افکار عمومی مورد اعتماد باشد، و بدتر از همه توقف و عقب‌گرد اقتصادی عوامل اصلی این وضع هستند. در چنین جوامعی محیط زیست، قربانی فقر و تخریب می‌شود و در کنار فساد، به صورت فزاینده تشدید می‌شود.
معاون تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: سازمان‌هایی که محیط زیست را تخریب می‌کنند باید در حفظ محیط‌زیست هم فعال باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ