وزیر خارجه کشورمان گفت: بهره‌مندی حداکثری از منافع خلیج فارس در گرو امنیت، همگرایی و مشارکت دسته‌جمعی کشورهای ساحلی این پهنه‌ آبی پرافتخار خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با رسیدن دمای آب دریا به ۳۰ درجه سلسیوس، منطقه خلیج فارس با وجود دما و رطوبت بسیار بالای خود به محیطی تبدیل شده است که زندگی در آن کم‌کم غیرقابل تحمل می‌شود. شاخص دما در سواحل این منطقه در ایران ظاهراً در روز سه‌شنبه هفته گذشته به حدود ۷۰ درجه سلسیوس رسیده بود که انسان‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی در آن دوام بیاورند.
سکوی ۳۲۰۰ تنی فاز ۱۱ پارس جنوبی به عنوان یک پروژه بزرگ دریایی در خلیج فارس بامداد امروز (هفتم تیرماه ۱۴۰۲) با موفقیت نصب شد و نقطه عطف قابل توجهی را برای بخش انرژی ایران رقم زد.
پیشنهاد مشوق‌های مالی بخش آب شرب طرح‌های تامین و انتقال آب و چگونگی اجرای آن در نشست بررسی طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
تیم فوتبال چوکای تالش یک هفته پیش از پایان رقابت‌های لیگ دسته اول، بار دیگر به دسته دوم سقوط کرد.
مسابقات چندگانه کشوری و جت اسکی استانی به مناسبت روز خلیج فارس در دو بخش آقایان و بانوان در  بندر امام خمینی طی روزهای ١۴ و ١۵ اردیبهشت برگزار  شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: خلیج فارس با همین نام نه فقط یک پهنه آبی جغرافیایی در منطقه بلکه بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی مشترک منطقه است.
مجموعه باملند یکی از ده‌ها سازه ایست که در اطراف و مجاورت دریاچه ساخته شده و با مدل مدیریت بخش خصوصی اداره می‌شود لذا عدم درک صحیح از تفاوت‌های مدل مدیریتی بخش خصوصی بر یک مرکز تجاری در قیاس با مدیریت شهری در یک مقیاس عظیم مثل دریاچه شهدای خلیج فارس، خود یکی از نکاتی است که باعث می‌شود افراد به اشتباه فکر کنند که مدیریت باملند برای کل اطراف دریاچه تصمیم‌گیری می‌کند در حالیکه مطلقاً چنین نیست و ساختار مدیریت شهری در این زمینه دارای مسئولیت و متولی امور است.
اهواز - مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از مواج شدن خلیج فارس به علت وزش بادهای شدید خبر داد.
فجر سپاسی شیراز با یک برد پر گل مقابل خلیج فارس به رده سوم صعود کرد.
شاگردان داریوش هرمرزی برد ارزشمند در راه بقا در لیگ یک مقابل دریا بابل به دست آوردند.
خلیج فارس ماهشهر موفق شد دومین پیروزی فصل خود را مقابل آرمان گهر به دست بیاورد.
اهواز - اداره کل هواشناسی خوزستان درباره وقوع تندباد لحظه‌ای و مواج شدن شمال غرب خلیج فارس هشدار داد.
قائم مقام وزیر صمت گفت: انتقال آب از خلیج فارس با هدف تامین آب شرب مناطق کمتر برخودار و آب بخش صنعت در نیمه مرکزی، نیمه جنوبی و نیمه شرقی کشور اجرایی می شود.
ثبت نام مسابقات کاراته قهرمانی کشور بزرگسالان در بخش کومیته جام خلیج فارس آغاز و تا 28 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود.
رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان با قهرمانی پلیمرخلیج فارس خرم‌آباد به پایان رسید.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از استفاده برخی از مقامات خارجی از عنوان جعلی خلیج عربی گفت: خلیج فارس همیشه فارس است و خواهد ماند.
طبق قانون باید هزینه فروش هلدینگ خلیج‌فارس کجا هزینه می‌شد؟ جدول شماره ۱۳ همان ماده ۲۹ سیاست‌های اصل ۴۴ که در آن قید شده است، وجوه حاصل از واگذاری‌های موضوع این قانون ازجمله شرکت‌های مادر تخصص و عملیاتی به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود تا در ۸ بخش صرف شود.
نجاح محمدعلی تحلیلگر عراقی، پرونده امنیتی را اصلی ترین بخش روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: صهیونیست‌ها در تلاش برای ایجاد پایگاه‌های جاسوسی در منطقه هستند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به دیدار امروز(شنبه) سفیر چین با دستیار آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: در این ملاقات نسبت به ورود بیانیه مذکور به موضوع تمامیت ارضی ایران ابراز ناخرسندی شدید و تاکید شد جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس جزء لاینفک تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است که مانند هر بخش دیگر از سرزمین ایران هرگز موضوع مذاکره با هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود.
رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام واریز بخش نقدی بزرگترین مزایده تاریخ یعنی بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج فارس، از نهایی شدن این معامله خبر داد.
رقابتهای بدمینتون جام خلیج فارس با برگزاری دیدارهایی در دو بخش آقایان و بانوان پیگیری شد.
رقابتهای بدمینتون جام خلیج فارس با برگزاری دیدارهایی در دو بخش آقایان و بانوان پیگیری شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ