رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجور نوشهر گفت: طبق گزارش‌ها، کشاورزان این منطقه در حال شخم زنی بودند و پیش از انجام این عملیات اقدام به جمع آوری علف‌های هرز، پوسیده و دپوی آن در یک نقطه برای سوزاندن کردند که در نهایت با وزش باد و زبانه کشیدن آتش به نقاط جنگلی سرایت کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنگ اوکراین علاوه بر درگیری‌های گسترده نظامی به صحنه تقابل اقتصادی روسیه و کشورهای غربی تبدیل شد.
معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که کشورهای غربی بابت آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، بیشتر از رئیس جمهور این کشور مسئول هستند.
رودبار- مدیر پایگاه جنگل‌های هیرکانی در میراث فرهنگی گیلان، ایران را جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در ذخایر ژنتیکی دانست و گفت: ثبت جهانی یک اثر همانند جنگل های هیرکانی پیش نیاز حفاظت از آن است.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بیش از دو میلیون هکتار جنگل در جنوب کشور وجود دارد که در حال از بین رفتن است و نیکبخت باید بگوید چه برنامه‌ای برای حراست از جنگل‌ها دارد.
بیل بلر وزیر آمادگی برای حوادث اضطراری کانادا با انتشار آماری اعلام کرد که آتش‌سوزی‌های اخیر این کشور تاکنون ۵.۳ میلیون هکتار از جنگل‌ها را سوزانده است.
بیل بلر وزیر آمادگی برای حوادث اضطراری کانادا با انتشار آماری اعلام کرد که آتش‌سوزی‌های اخیر این کشور تاکنون ۵.۳ میلیون هکتار از جنگل‌ها را سوزانده است.
اراضی ملی متعلق به همه مردم ایران است. در رابطه با مالکیت اراضی ملی سازمان منابع طبیعی کشور سِمت نمایندگی از دولت ایران دارد. واگذاری برخی از این اموال مانند جنگل‌ها ممنوع است. مرجعی که تشخیص می‌دهد کدام اراضی جنگل و غیرقابل واگذاری است، کارشناسان سازمان منابع طبیعی هستند. مناطقی که در شمول مناطق چهارگانه قرار گرفته‌اند نیز ممنوعیت واگذاری دارند.
مسابقه آفرود چلنج کاپ «امدادی اختیاری» برای نخستین با در این سطح در پیست سردار جنگل شهر رشت با حضور ۱۸ تیم شرکت‌کننده از سراسر کشور برگزار شد
راکون و چندین گونه مهاجم دیگر مانند نوتریا و تیلاپیا به همین ترتیب می توانند با استفاده از مزیت های اکولوژیکی از جمله نبود رقیب در طبیعت و وفور منابع غذایی در جنگل های هیرکانی در زمان مناسب به صورت تصاعدی گسترش یافته و به یکی از گونه های آفت مهم و ویرانگر در کشور تبدیل شوند.
شاهرود- معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور بابیان اینکه برای احیاء جنگل چاره‌ای جز کاشت درخت نداریم، گفت: وجود ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل با سطح توسعه یافتگی کافی نیست.
دبیر کمیته علمی طرح کاشت یک میلیارد درخت گفت: موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در سال‌های گذشته همه ابعاد طرح کاشت یک میلیارد درخت را بررسی و ظرفیت سنجی کرده است.
نوبخت سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: برای کاشت یک میلیارد نهال در کشور بصورت علمی جنگل ها و مراتعی که نیاز به احیا و غنی سازی دارند مشخص شده است.
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: کاشت و نگهداری طرح یک میلیارد نهال در کشور در ۴ طبقه دسته بندی و اجرایی می شود.
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: انتظار می‌رود با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۱۷۰ میلیون تن کربن و گازهای گلخانه‌ای جذب شود.
توضیحات علیزاده رئیس موسسه جنگل ها و مراتع کشور را در خصوص کاشت ۱ میلیارد نهال در سال آینده را مشاهده می‌کنید.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در مدیریت منابع طبیعی تابع نظرات کارشناسی و خرد جمعی هستیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان، نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته تا خواستار ادغام سازمان «جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور» با «سازمان محیط زیست» شود؛ اما سهوا یا عامدانه بخش مهمی از عنوان رسمی سازمان تحت امرش را ذکر نکرده است؛ «حفاظت»! همان وظیفه اساسی سازمانی که ادغامش با سازمان بهره بردار را غیرممکن می‌کند!
تربت حیدریه ـ امام جمعه تربت‌ حیدریه گفت: امروز جمهوری اسلامی دریک جنگ ترکیبی تمام عیار قرار گرفته است که از حوزه‌های مختلف هجمه آوردند که مهمترین آن فضای مجازی و اقتصادی است.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: تقریباً هر سال شاهد آتش سوزی‌های گسترده در جنگل های کشور هستیم که دلیل آن از بین رفتن پوشش‌ گیاهی است.
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به طغیان برخی آفات و ورود خسارت به درختان در جنگل‌های هیرکانی شمال کشور هشدار داد.
سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با ۳۳ دوربین حدود ۲ هزار کیلومتر از جنگل‌های کشور را رصد می شود و به زودی ۵۰ دوربین دیگر هم اضافه خواهد شد.
جنگل های بلوط زاگرس از منابع ارزشمند طبیعی در مناطق غرب کشور به حساب می آید که امروز حال خوبی ندارد و معیشت بیش از ۵۰ درصد مردم منطقه را با خطر روبرو کرده است.
جنگل های بلوط زاگرس از منابع ارزشمند طبیعی در مناطق غرب کشور به حساب می آید که امروز حال خوبی ندارد و معیشت بیش از ۵۰ درصد مردم منطقه را با خطر روبرو کرده است.
۵ کشور اروپایی برای کمک به مهار آتش‌ سوزی جنگلی در فرانسه به این کشور نیروی کمکی می‌ فرستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ