تربت حیدریه ـ امام جمعه تربت‌ حیدریه گفت: امروز جمهوری اسلامی دریک جنگ ترکیبی تمام عیار قرار گرفته است که از حوزه‌های مختلف هجمه آوردند که مهمترین آن فضای مجازی و اقتصادی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از اعضای پارلمان آلمان به شدت از سیاست‌های این کشور در خصوص مداخله در جنگ اوکراین و خدشه دار کردن روابط با روسیه انتقاد کرد.
مشاور سابق رئیس جمهور پیشین اوکراین با انتقاد از عملکرد ولودیمیر زلنسکی عنوان کرد که اگر وی به طور غیرقانونی قصد ماندن در قدرت را داشته باشد، به زودی کشور دچار جنگ داخلی خواهد شد.
شهریار حیدری نماینده مردم سرپل ذهاب و قصرشیرین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: روسیه درگیر نزاع داخلی و جنگ اوکراین است که تا حدودی نیز غرب مقابل آن‌ها قرار گرفته است. کشوری که هنوز نتوانسته اوکراین را شکست دهد می‌خواهد افکار عمومی را تغییر دهد و به همین خاطر دچار این اشتباه استراتژیک شده است!
بر اساس برآوردهای برخی کارشناسان ایرانی، 440 میلیارد دلار خسارات مستقیم جنگ تحمیلی بوده که با توجه به ارزش کنونی دلار، اکنون به 1.1 تریلیون دلار یا 1100 میلیارد دلار بالغ می‌شود. اینها به جز غرامتی است که برخی جانبازان ایران به واسطه لطمه انسانی به کشور، انتظار دریافتش را دارند و البته واضح است که این مجاهدت‌ها قابلیت ارزش گذاری ریالی ندارد. حتی اگر قرار باشد صرفاً رقم 97 میلیارد دلاری خسارات غیرمستقیم درج شده در گزارش هیات کارشناسی سازمان ملل پرداخت شود، اکنون می‌بایست بالغ بر 242 میلیارد دلار به ایران خسارت پرداخت شود.
یک قانونگذار اوکراینی اعلام کرد که این کشور از ابتدای جنگ با روسیه بیش از ۴۵ میلیارد دلار کمک مالی از غرب دریافت کرده است.
داورزنی در این مصاحبه به مدیریت دولت در کنترل قیمت و عرضه اقلام مصرفی مردم اعتراض کرده و گفته در دوران جنگ کشور را با سیلوهای خالی گندم اداره کرده است اما حالا پیاز و سیب زمینی در مرزها می‌پوسد!!
زیباکلام نوشت: می‌ماند این سوال که پس این هفت سال جنگ و ویرانی کشور یمن، قحطی، بیماری، آوارگی و مرگ میلیون‌ها یمنی و هزینه میلیاردها دلار پول مردم ایران و عربستان، چه چیزی را عوض کرد؟
رئیس قوه مقننه گفت: امروز دشمنان‌مان در نقاطی ایستاده‌اند و در ابعاد مختلف در حال جنگ ترکیبی با ما هستند که دقیقاً در همان نقاط ضعف داریم و اگر کارآمد عمل می‌کردیم، دچار مشکلاتی از این جنس نبودیم.
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور اقلیمی می گوید این کشور در تلاش است تا چین را به مباحث اقلیمی بین المللی وارد کند.
داده های منتشره از سوی وزارت دارایی آلمان نشان می دهد که این کشور به بهانه جنگ در اوکراین، میلیاردها دلار از دارایی های خارجی روسیه را مسدود کرده است.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: کانال‌های فردایی در روزهای تعطیل و ساعات شب، قیمت را بالا و پایین می کردند. همچنان که فعالان بازار ارزی می‌دانند، کانالی که در خارج از کشور است و آقایی که در استانبول آن را می‌گرداند، مشخص می‌کند ما در یک جنگ شناختی ویژه قرار داریم.
نخست وزیر اوکراین می گوید بانک جهانی رقم ۷۰۰ میلیارد دلار را به عنوان میزان خسارات این کشور در جنگ اعلام کرده است.
دولت ایالات متحده به جای سرمایه‌گذاری برای سلامت شهروندان خود ۱۶۱ میلیون دلار از پول مالیات دهندگان ایالات متحده را در مرکز لوگار در تفلیس برای تحقیق در مورد بیماری‌های کشنده و حشرات گزنده در خارج از کشور هزینه کرده است. این مرکز مخفی تنها در ۱۷ کیلومتری پایگاه هوایی نظامی وازیانی آمریکا در تفلیس پایتخت گرجستان قرار دارد.
کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ساختار بودجه کشور باید به نحوی اصلاح و برنامه ریزی شود که کسری نداشته باشد.
رییس سازمان بازرسی‌کل کشور به هشدارهای چندسال قبل رهبر معظم انقلاب برای توجه بیشتر به فضای مجازی و جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر استکبار که به خیال خام خود فکر می‌کرد کار جمهوری اسلامی تمام شده، دشمنی‌های خود را تشدید کرد اما همانند چهار دهه اخیر دچار اشتباه محاسباتی شد .
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران اذعان داشت: جوانان جنگ اول ایران و روس و عهدنامه گلستان را با دقت مطالعه کنند. جنگ‌های عباس میرزای قاجار را مطالعه کنید زیرا مطالعه اینها برای اینکه برای کشور و مرزهایمان چه تصمیمی بگیریم بسیار اهمیت دارد.
صدور فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره روسیه از سوی رئیس جمهور این کشور، قیمت دلار را افزایش داد.
رئیس‌جمهور روسیه با اعلام اینکه جنگ اقتصادی علیه روسیه با شکست مواجه شد، تصریح کرد انتظار می‌رود تورم در این کشور تا پایان سال جاری به ۱۲ درصد برسد.
بعد از سقوط قذافی، لیبی دچار جنگ داخلی شد و با وجود اینکه چندین سال از آن دوره می‌گذرد، همچنان مناطق بسیاری از این کشور در اختیار نیرو‌های وابسته به حکومت قذافی و عشایر و قبایل مختلف است. این‌ها هر آنچه که ممکن است در روند مذاکرات صلح ملی (اگر روزی شکل بگیرد) به عنوان امتیاز بتوانند از آن بهره ببرند را در اختیار خود نگه داشته اند
به گفته مقامات نظامی آمریکا، برخی از مهمات زرادخانه تسلیحاتی این کشور به دلیل تامین و ارسال میلیاردها دلار اسلحه به اوکراین، رو به اتمام است.
واشنگتن در ادامه حمایت‌های خود از اوکراین و شعله‌ور کردن آتش جنگ در این کشور، مبلغ ۴.۵میلیارد دلار به کی‌یف کمک مالی می‌کند.
نشست تخصصی تشریح محورهای برگزاری اولین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات به همت مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و با همکاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق و سندیکای مخابرات برگزار شد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش قیمت دلار، گفت: یکی از دلایل التهاباتی که در بازار ارز و طلا وجود دارد رشد نقدینگی است. تولید نقدینگی به تنهایی در کاهش ارزش پول ملی نقش داشته و دارد. ممکن است ما دو یا سه سال قیمت دلار را سرکوب کرده باشیم ولی یک مرتبه این جهش داشته است و متاسفانه بانک مرکزی هیچ برنامه ای برای کنترل این نقدینگی ندارد .
رهبر انقلاب همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه را جداً‌ و عمیقاً‌ به نفع هر دو کشور خواندند و خطاب به آقای پوتین گفتند: جنابعالی و رئیس‌جمهور ما هر دو اهل اقدام و پیگیری هستید؛ بنابراین همکاری های دو کشور در این دوره باید به اوج خود برسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ