طبق آمارهای رسمی منتشر شده در سال گذشته بیش از ۵۶ هزار تن پسته به ۵۷ کشور مختلف صادر شده که البته با کاهش وزنی و ارزشی نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عالیشاه همچنان تمرینات اختصاصی را دنبال می‌کند و حضورش برابر ذوب آهن در ابهام قرار دارد.
در مجموع ارزش صادرات خودرو و قطعه کشور در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۱ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۹۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد.
قمصری گفت: نمی‌توان به افزایش سهم فروش نفت ایران در بازارهای بین المللی خوش بین بود، زیرا عربستان به عنوان رقیب ایران است و بعید است سهمی از بازار خود را به ایران بدهد.
‏عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در حال حاضر وضعیت صادرات ایران به عراق مساعد است و ­صادرات کشورمان به عراق از ۹ میلیارد دلار عبور می‌کند.
ترودو اعلام کرده که اتحادیه اروپا وضعیت شریک تجاری را به کانادا را در کنترل صادرات، تحریم ها علیه روسیه داده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ادامه یافتن وضعیت فعلی مصرف غیربهینه گاز باعث می‌شود که ناچاراً گاز بخش خانگی و یا صنعتی را قطع کنیم. اصلاح نرخ خوراک و سوخت صنایع و اجرای تعرفه گذاری پلکانی برای غیریارانه‌ای شدن مصارف خارج از استاندارد صنایع یکی از این راهکارهاست که ما را به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا سوق خواهد داد.
بهروز آقایی گفت: وقعیت تجاری بندر امام در6 ماهه گذشته نشان داده است که به شبکه جهانی متصل و صادرات و واردات از این بند افزایش چشمگیری داشته است.
سیف الله امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در یادداشتی به وضعیت تولید و تامین انرژی صنایع معدنی و همچنین سیاستهای پیش روی وزارت صمت در تولید و صادرات این بخش پرداخته است.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۷ ماه نخست امسال، تولید فولاد رشد ۱۲ تا ۱۹ درصدی داشته و در مقابل صادرات کاهش یافته و مصرف داخلی رشد کرده است.
قیاس وضعیت واردات با صادرات در ۷ ماه نخست امسال، حاکی از ۳.۵ برابر بودن میانگین قیمت کالاهای وارداتی در مقایسه با قیمت کالاهای صادراتی است.
قیاس وضعیت واردات با صادرات در ۷ ماه نخست امسال، حاکی از ۳.۵ برابر بودن میانگین قیمت کالاهای وارداتی در مقایسه با قیمت کالاهای صادراتی است.
بررسی آخرین وضعیت صادرات فولاد و محصولات فولادی نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال جاری صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد؛ یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برایمان تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برای ما تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برای ما تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.
رئیس دفتر فرمانده کل قوا گفت: با اطلاعاتی که دارم در حوزه هوایی بزودی به وضعیتی خواهیم رسید که تمام تجهیزات مورد نیاز خود را نه تنها می‌توانیم تولید کنید بلکه قادریم به مرحله صادرات برسیم.
آستارا- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به نامناسب بودن وضعیت مرکز قرنطینه نباتات در مرز آستارا گفت: ایجاد پایانه صادراتی در دستور کار است.
مرکز پژوهش ها مجلس شورای اسلامی با بررسی وضعیت صنعت تجهیزات مخابراتی در کشور پیشنهاد کرد سیاست های حمایتی به سمت شکل گیری شرکت های بزرگ تأمین کننده داخلی با سبد محصولات متنوع تغییر یابد.
رئیس خانه صمت ایران با بیان اینکه صادرات باید هدف تولیدکننده باشد، گفت: وضعیت تسهیلات دهی بانک‌ها قابل قبول نیست و بانک‌ها به وظایف خود در برابر تولیدکنندگان عمل نمی‌کنند.
برخی از کارشناسان اقتصادی انگلیس تخمین زده‌اند که با وضعیت کنونی قیمت‌های انرژی، روسیه می‌تواند به مدت یک سال صادرات گاز به اروپا را متوقف کند.
ادامه روند کاهشی قیمت مرغ، معاف شدن عرضه‌کنندگان گوشت از پرداخت مالیات و آخرین وضعیت صادرات دام زنده از کشور از مهم‌ترین اخبار کشاوزی در هفته جاری بود.
بررسی وضعیت صادرات در فروردین ۱۴۰۱ نشان می‌دهد صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه به علاوه هند و چین نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۲۶ درصد رشد داشته است.
سازمان بهداشت جهانی به بزرگسالان توصیه می‌کند روزانه حداقل ۳.۵ گرم پتاسیم و کمتر از ۲ گرم سدیم (پنج گرم نمک) مصرف کنند.
هر حبه قند تقریبا ۳ گرم وزن دارد. اگر فرض کنیم که هر یک گرم قند ۴ کیلو کالری انرژی فراهم می‌کند انرژی دریافتی بدن با خوردن ۳ حبه قند برابر ۱۲ کیلوکالری است. در حالی که برخی افراد ترجیح می‌دهند چای خود را با خرما، توت خشم و انجیر و ... میل کنند میزان کالری دریافتی آن‌ها برابر با ۵۰ الی ۶۰ کیلو کالری است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ