معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت دوازدهم، در برنامه «حضور» در حسینیه جماران گفت: در این سال‌ها نسبت به حفظ جایگاه زن در جامعه بی‌توجهی شده است، اما مسئله‌ای که فقط روی آن حساسیت وجود داشته، بحث پوشش و حجاب بوده است. آیا به آسیب‌های زنان مانند مشکلات اقتصادی، فشار‌های روانی که در خانواده‌ها وجود دارد و حتی مسائلی مثل طلاق یا زنان سرپرست خانوار، هرگز همپای مسئله حجاب توجه شده است؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زیارت ناحیه مقدسه زیارتی است که به امام حسین علیه السلام اختصاص دارد. این زیارت ابتدا از «ناحیه مقدسه» امام زمان (عج) صادر و به یکی از نایبان خاص داده شده است. آنگاه از طریق ایشان به یکی از مشایخ شیخ مفید و سپس به دست این بزرگوار، آنگاه به دست سید مرتضی و ابن مشهدی رسیده است.
اولین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی امشب برگزار شد. در این مراسم ابتدا قاری بین المللی آقای سعید پرویزی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. سپس حجت الاسلام والمسلمین صدیقی سخنرانی کرد. در این مراسم آقای مهدی سلحشور نیز به مرثیه سرایی و مداحی پرداخت. مراسم عزاداری سالار شهیدان، در حسینیه امام خمینی(ره) تا شنبه شب ۷ مرداد ادامه خواهد داشت.
میدان توپخانه در خیابان امام خمینی (ره) فعلی در دوره ناصرالدین شاه ساخته شده است. تصویری نایاب و تاریخی از میدان توپخانه را می‌بینید. نام خیابان امام‌خمینی (ره) کنونی، در دوران تاریخی مختلف دستخوش تغییر شده است. اسم این خیابان ابتدا «سپه» بود و در دوره قاجار به «باغشاه» و «مریضخانه» معروف شد. حالا اینجا را به نام امام خمینی (ره) می‌شناسیم.
پناهیان اظهار کرد: وقتی وکیل امام حسن عسکری (ع) از ایشان می‌پرسد که کدام مسجد را ابتدا بنا کنم، ایشان می‌فرمایند که ابتدا مسجد روستای رحق را بنا کنید، مردم این منطقه در روستایی زندگی می‌کنند که امام معصوم (ع) به اینجا عنایت ویژه داشته است.
ریچارد مور در توییتی به زبان ترکیه نوشت که برای "دوست و همکار سابقش" فیدان در سمت جدید آرزوی موفقیت می‌کند. او ابتدا در توییت به صفحه جعلی فیدان اشاره کرد، اما بعدا وقتی مشخص شد این صفحه جعلی است در توییتر دیگری به طنز نوشت: " آرزوی خوب من، واقعی بود حتی اگر حساب، جعلی باشد. وی از حذف توییت قبلی اش خودداری کرد.
پس از رحلت پیکر امام خمینی جهت وداع در روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به مصلای تهران منتقل شد، یخچال بزرگی با دیوار‌های شیشه‌ای بر روی چند کانتینر به‌طوری قرار گرفت تا مردم بتوانند پیکر امامشان که عمامه‌ای سیاه به نشانه انتساب به سادات بر روی سینه داشت را ببینند. پس از اقامه نماز ابتدا تصمیم گرفته شد برای تشییع کامیونی تابوت حامل پیکر را به بهشت زهرا که در ۲۰ کیلومتری مصلا بود منتقل کند و یک هلی کوپتر از آغاز مسیر تابوت را همراهی می‌کرد، در میانه راه به علت هجوم جمعیت زیادی که برای تشییع پیکر آمده بودند ادامه دادن مسیر غیر ممکن شد و هلی کوپتر به زحمت به زمین نشست و پیکر برای تکفین مجدد به جماران و در رور بعد به محل تدفین منتقل شد. در یازدهم ژوئن ۱۹۸۹، یک ششم جمعیت وقت ایران (بیش از ده میلیون نفر)، جمعیتی به وسعت ۳۲ کیلومتر برای تشییع پیکر امام خمینی به حوالی بهشت زهرا آمدند تا این بدرقه بزرگترین مراسم تشییع دنیا لقب بگیرد. بخشی از عکس‌های زیر از مجموعه آرشیو خبرگزاری ایرنا از مراسمات پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که برای اولین بار منتشر می‌شود.
وزیر امور خارجه گفت: حضرت امام خمینی و مکتب توحیدی او، ابتدا اندیشه‌ها و دل‌های مردم آزاده و آزاداندیش را در ایران، امت اسلامی و جهان، متحول ساخت و سپس نظام سلطه‌گری جهانی را به چالش کشید.
امام جمعه موقت تهران درباره گرانی در کشور گفت: این مساله حال مردم را بد و اعصاب آنها را خرد می کند. مساله مسکن آن هم در بخش اجاره و رهن، جزو موارد مبتلابه است که حدود ۳۰ درصد در سطح ملی و در تهران نزدیک ۵۰ درصد درگیر هستند.
امام جمعه موقت تهران درباره مساله گرانی در کشور گفت: این مساله حال مردم را بد و اعصاب آنها را خرد می کند. مساله مسکن آن هم در بخش اجاره و رهن جزو موارد مبتلابه است که حدود ۳۰ درصد در سطح ملی در گیر آن هستند و در تهران نزدیک ۵۰ درصد درگیر هستند.
امام جمعه موقت تهران درباره مساله گرانی در کشور گفت: این مساله حال مردم را بد و اعصاب آنها را خرد می کند. مساله مسکن آن هم در بخش اجاره و رهن جزو موارد مبتلابه است که حدود ۳۰ درصد در سطح ملی در گیر آن هستند و در تهران نزدیک ۵۰ درصد درگیر هستند.
اواسط دهه شصت، (امام) خمینی به عراق آمد در حالی که در ابتدا فعالیتی نداشت. پس از انقلاب جولای ۱۹۶۸ میلادی، عراق موضع مخالفی در قبال تصمیم شاه برای الحاق جزایره سه‌گانه (امارات) اتخاذ کرد. محمدرضا شاه پهلوی به عنوان اهرم فشار و تهدید، نیروهایش را روانه مرز‌های عراق کرد. شاه از مخالفان کرد در عراق حمایت کرد و حمایت از مخالفان ایران را علیه او آغاز کردیم.
امام‌جمعه موقت مشهد گفت: نفوذی‌ها عوامل همان دولت‌هایی هستند که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با ما دشمی کرده‌اند. امروزه هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که آمریکایی‌ها در ایران نفوذی ندارند.
آن روز برای خرید سی‌دی بازی به میدان امام خمینی رفته بودم. ایام عید بود و وقت بازی و تفریح داشتم. می‌خواستم سریع خرید کنم و به خانه برگردم. پشت فرمان بودم و با سرعت کم می‌راندم تا جایی پارک کنم که دو نفر سمتم آمدند. خودشان را به من مأمور وزارت اطلاعات معرفی کردند. آن‌ها در ابتدا طوری وانمود کردند که به من مشکوک شده‌اند. می‌گفتند از صندوق عقب ماشین صدا می‌آید و تکان می‌خورد!
چت جی پی تی جایگزین پزشکان نمی‌شود، اما در تنظیم پرونده‌های الکترونیکی پزشکی کار پزشکان را راحت‌تر می‌سازد. چت جی پی تی نمی‌تواند مقالات قابل انتشار را از ابتدا بنویسد، اما ممکن است خلاصه‌ای از اطلاعات مرتبط را در قالبی جمع آوری شده و مفید در اختیار خبرنگاران قرار دهد.
معصومه ابتکار: امام (ره) از ابتدا با نگاه‌های سخت‌گیرانه به حجاب درگیر بودند/ همسرم از آمرین به معروف کتک خورد/، چون باورمان شده کسی هستیم، خطا می‌کنیم و عذرخواهی نمی‌کنیم/ آیا به مشکلات اقتصادی زنان همپای حجاب، توجه می‌شود؟ / پایه جهاد تبیین، گفتگو و درک حق اعتراض است/ اتفاقات ماه‌های اخیر، انباشت سال‌های طولانی مطالبات و اعتراضات زنان بود/ هیچ راهی نداریم جز اینکه اصلاحات مبنایی داشته باشیم
معصومه ابتکار: امام (ره) از ابتدا با نگاه‌های سخت‌گیرانه به حجاب درگیر بودند/ همسرم از آمرین به معروف کتک خورد/، چون باورمان شده کسی هستیم، خطا می‌کنیم و عذرخواهی نمی‌کنیم/ آیا به مشکلات اقتصادی زنان همپای حجاب، توجه می‌شود؟ / پایه جهاد تبیین، گفتگو و درک حق اعتراض است/ اتفاقات ماه‌های اخیر، انباشت سال‌های طولانی مطالبات و اعتراضات زنان بود/ هیچ راهی نداریم جز اینکه اصلاحات مبنایی داشته باشیم
سخنگوی مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای این مجلس پنجشنبه ۴ اسفند ابتدا به مرقد مطهر امام (ره) رفته و سپس به دیدار رهبرانقلاب می روند.
باید اشتباهات خود را قبول کنیم. اگر عیبی هست، از جوانان بخواهیم راهنمایی‌مان کنند و قبول کنیم و انجام دهیم. جوانان ما فهیم و عاقل و تحصیل کرده هستند. اگر ما واقعاً صادقانه با آنان گفت‌وگو کنیم و انتقادات آنان را بپذیریم و همدلی و هم زبانی با آنان داشته باشیم، این اعتمادسازی شکل می‌گیرد. باید یک فضای شفاف‌تر و میدان وسیع‌تری برای تحرکات همه پیدا شود.
باید اشتباهات خود را قبول کنیم. اگر عیبی هست، از جوانان بخواهیم راهنمایی‌مان کنند و قبول کنیم و انجام دهیم. جوانان ما فهیم و عاقل و تحصیل کرده هستند. اگر ما واقعاً صادقانه با آنان گفتگو کنیم و انتقادات آنان را بپذیریم و همدلی و هم زبانی با آنان داشته باشیم، این اعتمادسازی شکل می‌گیرد. باید یک فضای شفاف‌تر و میدان وسیع‌تری برای تحرکات همه پیدا شود
علی رغم اینکه رئیس مجلس باز هم تاکید کرد که باید ابتدا برنامه هفتم توسعه و سپس بودجه در مجلس بررسی شود، اما اظهارات دولتمردان نشان می دهد برنامه هنوز آماده نشده است.
پژوهشگران به‌تازگی از عملکرد سیستم ایمنی در مجاری تنفسی و در صدر آنها، بینی، آگاه شده‌اند. بررسی این پژوهشگران نشان می‌دهد به هر میزان بینی و مجاری تنفسی گرم‌تر باشند، امکان حمله به ویروس‌های واردشده به بینی و از بین بردن آن‌ها و در نتیجه ابتلا به سرماخوردگی کاهش پیدا می‌کند، اما در سرما، ویروس‌های موجود در بینی سر حال شده و عملکرد سیستم ایمنی در ناحیه بینی کاهش پیدا کرده و چند ساعت بعد، نشانه‌های سرماخوردگی پدیدار می‌شود.
اعتماد نوشت: غروب روز جمعه ۴ آذر ماه بود که گروه هکری «بلک‌ریوارد» از هک کردن وب‌سایت و سامانه داخلی خبرگزاری فارس خبر داد و اعلام کرد به ده‌ها بولتن محرمانه این خبرگزاری که برای نهاد‌های امنیتی و انتظامی تهیه می‌شد، دست پیدا کرده است. مطابق معمول، مدیران این خبرگزاری اصولگرا، ابتدا موضوع را تکذیب و اصل خبر را بی‌اهمیت قلمداد کردند. اما با انتشار برخی اسناد و تصایر متقن از سامانه‌های داخلی این خبرگزاری، مشخص شد که محتوای هک شده، آن‌گونه که مدیران این خبرگزاری ادعا می‌کنند، بی‌اهمیت و جزیی نبوده و دامنه وسیعی از اخبار، تصاویر و داده‌های بایگانی را شامل می‌شده است.
ایرنا : امام جمعه مشهد گفت: در حوادث اخیر ابتدا کار خود را با اعتراضات دانشجویی، دانش آموزی و دخترکشی شروع کردند و ۱۲ دختر را کشتند و به پای نظام انداختند. در مرحله دوم تعدادی از اراذل و اوباش را تربیت کردند تا افرادی را بکشند و هتک حرمت نمایند هدف آنها این بود که آشوب و اعتراضات سراسری در کشور درست کنند اما در هدف خود شکست خوردند.
مدیرکل بنادر خوزستان با اشاره به ورود یک فروند کشتی ۱۰۰ هزار تنی حامل گندم به بندر امام، میزان گندم‌های وارداتی به این بندر از ابتدای سال تا کنون را بیش از ۱.۷ میلیون تن عنوان کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ