لاک‌پشت بوشنل خیلی زود طرفداران بانفوذی پیدا کرداز جمله بنجامین فرانکلین که خورۀ فناوری بود و بنجامین گِیل پزشک و رساله‌نویسی که ارتباطاتی با انقلاب داشت. خبر ماشین بشنل به جورج واشنگتن هم رسیده بود. واشنگتن سال ۱۷۸۵ در نامه‌ای نوشت که «لاک‌پشت تلاش یک نابغه است»، اما اشاره کرد اختراعات بوشنل به ظاهر همیشه گرفتار تصادفات می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضانورد ناسا یاسمن مقبلی، فضانورد ESA (سازمان فضایی اروپا) آندریاس موگنسن ساتوشی فوروکاوا، فضانورد JAXA (آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن) و کنستانتین بوریسف، فضانورد Roscosmos با فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس و موشک فالکون ۹ پرتاب خواهند شد.
اقدام بازیکن سابق استقلال علیه این تیم در صفحه شخصی اینستاگرامش سوژه رسانه‌های ورزشی شد.
کاپیتان پرسپولیس با انتشار تصویری در فضای مجازی سوژه رسانه‌ها شد.
بشکه و سطلی که روی گاری بستنی‌فروش قرار دارند محل نگه داری یخ و مایۀ بستنی بوده‌اند. خامه، زعفران و شیر از جمله مواد اصلی تهیۀ مایۀ بستنی بوده‌اند.
آیو که کمی بزرگتر از ماه زمین است، جهانی در عذاب دائمی است. نه تنها بزرگترین سیاره در منظومه شمسی از طریق گرانش آن را به سمت خود می‌کشد، بلکه خواهر و برادر گالیله‌ای آیو نیز همینطور هستند؛ اروپا و بزرگترین قمر منظومه شمسی، گانیمد. نتیجه این است که آیو به طور مداوم کشیده و فشرده می‌شود، اقداماتی که با ایجاد گدازه‌هایی مرتبط است که از آتشفشان‌های متعدد آن فوران می‌کند.
فضائلی نوشت: عمل رذالت آلود ‎قرآن سوزی توطئه‌ای نه فقط علیه مسلمانان بلکه علیه بشریت است و عکس‌العمل‌هایی مانند سوزاندن ‎کتب مقدس آن هم در کنار عکس رهبر انقلاب اسلامی حداقل مشکوک و غیرقابل دفاع.
هواپیما به معنای واقعی کلمه در صد‌ها قطعه، بلکه بیشتر، متلاشی شده است. هر بخش اصلی، از کابین خلبان گرفته تا موتورها، باید حذف شود. حتی اگر هواپیما بازسازی می‌شد، احتمالاً برای پرواز تأیید مجدد نمی‌شد، زیرا ممکن است قطعات بزرگ‌تر آسیب پنهانی داشته باشند، به‌ویژه در اثر قرار گرفتن در معرض گرما، که می‌توانست آن‌ها را ضعیف کرده و یکپارچگی ساختاری هواپیمای بازسازی‌شده را به خطر بیندازد.
هافبک سابق پرسپولیس بار دیگر به اصفهان بازگشت و این بار نه به صورت قرضی، بلکه دائم، به سپاهان پیوست.
این اسکن‌ها نه تنها استخوان‌های حفظ‌شده آرترودایر را نشان داد، بلکه سایر اندام‌های نرم از جمله قلب و همچنین معده، روده و کبد را در معرض دید دانشمندان قرار داد.
ساعت‌ها انتظار، یک اتاق هتل گران‌قیمت و یک تعقیب و گریز طاقت فرسا در سراسر پکن برای یک هوادار چینی که در نهایت با قهرمان آرژانتینی خود، لیونل مسی عکس سلفی تار گرفت، ارزشش را داشت. لیو یوهانگ، یک برنامه نویس کامپیوتری ۲۶ ساله گفت: لیونمل مسی فقط یک ورزشکار نیست، بلکه یک هنرمند است. او به من معنای بیشتری در زندگی بخشیده و به نوعی باور برای من تبدیل شده است. لیونل مسی با تیم ملی آرژانتین برای دیدار دوستانه مقابل استرالیا در چین بسر می‌برد.
برخلاف سر و صدایی که چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بپا کرده‌اند، هوش مصنوعی تنها در این صنعت کاربرد ندارد، بلکه قابل‌توجه‌ترین دستاورد‌های هوش‌مصنوعی در صنایع نظامی اتفاق می‌افتد.
نیرو‌های مسلح اوکراین به طور فعال نه تنها از هواپیما‌های بدون سرنشین FPV دست ساز با قیمت ۱۰۰۰ دلار، بلکه از کوادکوپتر‌های غیرنظامی نیز استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین‌ها DJI Mavic ۳ است. این پهپاد می‌تواند نارنجک‌ها را روی مواضع دشمن پرتاب کند و حتی خودرو‌های زرهی را فراتر از نیروی انسانی دشمن نابود کند.
ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت کامل رعایت نکرده‌اند، اتفاق دیگری هم رخ داده است. این یکی مربوط به حضور تعدادی دونده زن در بخش مردان است که از قرار چندکیلومتر بعد از شروع به آن‌ها می‌پیوندند. آن‌طور که مسئولان فدراسیون در‌این‌باره خبررسانی کرده‌اند، چندین نفر از ورزشکاران زن پس از قریب به چهار کیلومتر از مسیر مردان به جمع آن‌ها اضافه می‌شوند و به همراه آن‌ها شروع به دویدن می‌کنند. موضوعی که باعث ایجاد جنجال شده، نه دوندگی آن‌ها بلکه وضعیت پوشش آنهاست که حساسیت مسئولان مربوطه را برانگیخته است.
وجود سوراخ در درپوش برخی خودکار‌ها از جمله خودکار بیک نه تنها با محافظت از جوهر، بلکه با نجات جان کاربر پیوند خورده است.
سعید معروف؛ او یک والیبالیست نه بلکه یک جادوگر است.
آیت الله عاملی امام‌جمعه اردبیل و عضو مجلس خبرگان رهبری: حرکت غلطی که در برابر بی‌حجابی انجام داده‌اند را به‌حساب دین ننویسید، دین این گونه نمی‌گوید. امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مشروط به تأثیر است. یک مسلمان باید بگردد و مؤثرترین راه را برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر پیدا کند نه اینکه اهانت یا تندروی کند. این‌ها مؤثر نیستند؛ بلکه نتیجه عکس و لجاجت کامل ایجاد می‌کند.
طبق شبیه‌سازی‌های کامپیوتری پادشاه دایناسور احتمالاً تی رکس نمادین آرواره‌های قدرتمندی داشت است. هوبر می‌گوید: وقتی تیزی دندان‌هایش را در نظر بگیریم، تخمین‌ها از نیروی گاز گرفتن دایناسور به فلک می‌کشد. اما بخشی از این نیروی کل نه تنها از نیروی گاز گرفتن، بلکه از فشار اضافی بایت وارد شده توسط آن دندان‌های تیز ناشی می‌شود. به طور کلی، هرچه نوک دندان تیزتر باشد، نیروی بالقوه بالقوه با توجه به نیروی ورودی یکسان عضله بیشتر می‌شود، زیرا هر چنین نیرویی در نوک دندان متمرکز می‌شود.
تانک آلتای مجهز به تفنگ ۱۲۰ میلی متری و سیستم دفاع CBRN (شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای و پرتو زاینده) است. حداکثر سرعت برنامه ریزی شده ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود که از طریق موتوری با قدرت ۱،۸۰۰ اسب بخار تامین می‌شود. این MBT همچنین می‌تواند تا عمق ۴.۱ متری زیر آب عملکرد خود را حفظ کند. تانک مورد نظر نه تنها از سیستم‌های بومی توسعه یافته سود می‌برد بلکه بر اساس موافقت نامه‌ای که با کره جنوبی به امضا رسیده است، قادر به استفاده از تکنولوژی توپ K ۲ بلک پانتر نیز خواهد بود.
بالن اولی قرمز رنگ بود، هوا رفت، اما کم وافتاد در باغ سپهسالار مرحوم، مردم هم رفتند، ما بودیم در بالای شمس‌العماره، سیاچی، امین السلطنه، عضد الملک، ادیب الملک، فرخ خان، باشی، وجیه و ... بودند. بعد بالن سفید بزرگ برش فرنگی باد شد، باز همه مردم دوباره جمع شدند در بام‌ها و غیره، این دفعه بالن بسیار خوب هوا رفت، نیم ساعت درست روی آسمان شهر ایستاده بود، دو هزار ذرع هم بلکه بیشتر هوا رفت.
پادشاه انگلیس هفته گذشته به مسجدی در لندن سفر کرد، اما دوربین‌ها این بار نه چهره‌اش، بلکه سوراخ جورابش را نشانه گرفتند.
آدریان رابیو که به دلیل سرماخوردگی در اردوی فرانسه قرنطینه شده است صعود به فینال فرانسه را نه در کنار هم‌تیمی‌هایش بلکه به تنهایی جشن گرفت.
زلاتان ایبراهیموویچ بار دیگر طرفداران و به طور کلی اهالی دنیای فوتبال را غافلگیر کرد، اما این بار نه با اظهارات سرشار از اعتماد به نفسش بلکه با ایفای نقش در یک فیلم سینمایی جدید.
خوان گفت زمانی که برای اولین بار این شیء را مشاهده کرد، در شوک بود و گفت که حالت او ترس نبود، بلکه چیزی شبیه بهت بود.
معاون وزیر علوم دوران اصلاحات در تحلیل خود از عکس‌های مسولان در سیل تهران، می‌گوید که وقتی از پیش درباره مسائل خوب تدبیر نمی‌کنیم، طبیعی است که حضور یا عدم حضور مسئولان در صحنه و عکس گرفتن یا نگرفتن آن‌ها، تبدیل به مسئله می‌شود. از سوی دیگر جامعه هم به دلیل اینکه اعتمادش آسیب دیده است، یک مسئله را یا تراژدیک یا کمیک می‌کند. اما به باور من مسئله نه آمدن یا نیامدن مسئولان و نه این نوع عکس‌هاست، بلکه مسئله اداره یک جامعه و حکمرانی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ