اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروهای دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه می‌گوید که آمریکا با تحقیقات روی «جهش‌های ویروسی»، برای یک همه‌گیری جدید آماده می‌شود.
یک سیستم هوش مصنوعی جدید ابداع شده که می تواند درباره ظهور شاخه های یک ویروس خطرناک که به پاندمی های آینده منجر می شود به افراد هشدار دهد.
دولت آمریکا در راستای آماده‌سازی جهت رویارویی با همه‌گیری‌ها و سایر «تهدیدهای بیولوژیکی»، سازمانی جدید را تاسیس کرد.
مدیران ارشد اجرایی شرکت های هوش مصنوعی، کارشناسان و اساتید درباره خطر هوش مصنوعی برای جامعه هشدار دادند و آن را به اندازه خطر پاندمی یا جنگ هسته ای دانسته اند.
پاندمی کرونا فقط شیوع یک بیماری جسمی نبود. حادثه‌ای بزرگ بود که بشر را در سراسر کره خاکی زمین گیر کرد. کرونا مثل طاعون قرون وسطی بود که همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، روانی، فردی و خانوادگی مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داد.
جاسوس های دو جانبه!/ شلیک های خونین در انتقام از پدر و پسر همسایه/ پاندای شعبده باز در قفس پلیس!/ قتل؛ پایان درگیری ۲ مرد همسایه/ جاساز ۳۸ کیلو شیشه در وانت عبوری/ شیطان در جلد میهمان خانه مردی با دخترش/ محموله بزرگ لوازم سرقتی در مخفیگاه روستایی/ جنایت خونین با دیدن فیلم سیاه زن تهرانی
فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات پرونده معروف به «پاندای شعبده باز» گفت: پس از شناسایی مخفیگاه سارق معروف به «پاندای شعبده باز» عملیات پلیس با دستور قاضی صالح (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به لابی یکی از هتل‌های هسته مرکزی شهر کشید و بدین ترتیب کارآگاهان در پوشش‌های مبدل منتظر ورود وی به هتل شدند.
رئیس پلیس راهور فراجا ضمن تقدیر از خادمان سلامت در کنترل بیماری کرونا، گفت: پاندمی کرونا به اعتبار جامعه پزشکی کشور افزود.
رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «جهان امروز به وضوح در موقعیت بسیار بهتری در مقایسه با هر لحظه دیگر از دوران همه‌گیری قرار دارد.»
سه سال از آغاز پاندمی کووید می‌گذرد با این وجود، بسیاری از جنبه‌های چگونگی واکنش به بهترین شکل ممکن به یک ویروس تازه به شدت مورد بحث است.
در حالی که پاندای بالغ به خاطر پوست سیاه و سفیدش شناخته‌شده‌ترین خرس جهان است، توله‌اش کوچک صورتی و کاملاً متفاوت است.
هفته گذشته، تدروس آدانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی(WHO) گفت که اگرچه خطر انتقال ویروس آنفلوانزای پرندگان به انسان کم است، اما نمی‌توانیم تصور کنیم که این رخ نخواهد داد و باید برای هر تغییری در وضعیت موجود آماده شویم.
اصفهان- سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: پادنای علیا در شبانه روز گذشته ۴۰.۴ میلیمتر بارندگی داشته که بیشترین میانگین بارشی استان طی ۲۴ ساعت اخیر است.
گونه‌هایی مانند پاندا و کوآلا که رژیم غذایی ظریف و خاصی دارند با خطر بیشتری رو به رو می‌شوند، اما گونه‌هایی با رژیم غذایی گسترده مانند کلاغ‌ها و راکن‌ها شانس بهتری دارند، چون انتخاب غذایی بیشتری دارند.
بازی و سرگرمی جالب یک پاندا در برف را ببینید.
مانتیس بامزه انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار، از ترسناک‌ترین شکارچیان بی‌رحم طبیعت است که نه فقط حشرات که گاهی پرندگان کوچک را نیز شکار می‌کند.
ویدئویی از وابستگی و محبت بیش از حد یک پاندا به صاحبش که باعث شده مانع از حرکت وی شود در فضای مجازی دست به دست می‌شود.
فکر می‌کنید پاندمی کرونا اتفاق خیلی بزرگی بود؟ مطمئنا بود. علاوه بر مرگ چند میلیون نفر، تقریبا همه کسب وکار‌ها را تحت‌تاثیر قرار داد، در زنجیره‌های تامین اختلال ایجاد کرد، به اقتصاد‌ها ضربه زد و کیفیت تحصیل تعداد بی‌شماری از دانش آموزان را در سراسر دنیا پایین آورد. این لیست همچنان ادامه دارد و از خیلی جهات، اثر آن در بقیه عمر ما ماندگار خواهد بود. برای آینده چه حدسی می‌زنید؟ نمی‌خواهیم دلسردتان کنیم، اما واقعیت این است که یک بحران دیگر، می‌تواند همین الان در کمین باشد. پس آیا منطقی نیست که همواره در برابر بحران‌های احتمالی آماده باشیم؟ البته که هست.
رصدخانه مهاجرت ایران گزارش کرده که در سال ۲۰۲۲ میلادی، در مجموع ۱۴۲ هزار و ۹۸۹ ایرانی در کشور‌های مختلف در وضعیت پناهندگی قرار داشته‌اند. آلمان همواره یکی از مقاصد اصلی پناهندگان ایرانی در سال‌های اخیر بوده و در سال ۲۰۲۱ میلادی، حدود یک‌سوم اتباع ایرانی پناهنده در جهان در آلمان زندگی می‌کرده‌اند.
ویرانی ناشی از پاندمی طاعون چنان اثر ژنتیکی باورنکردنی را بر بشریت برجای گذاشت که پس از گذشت نزدیک به ۷۰۰ سال هنوز بر سلامت ما تاثیر می‌گذارد.
پژوهشگران با انجام مطالعه‌ای دریافتند که رواناب یخبندان احتمالا باعث رخ دادن "سرریز ویروسی" در دریاچه‌های مرتفع قطب شمال می‌شود. با این وجود، خوشبختانه احتمال آن که این رویداد باعث بروز یک پاندمی شود بسیار اندک به نظر می‌رسد.
یک درس مهم از پاندمی کووید آن است که زمانی که یک بیماری بسیار عفونی در یک جمعیت آسیب‌پذیر شیوع پیدا می‌کند واکنش سریع ضروری است. حتی فراتر از آن، زمانی که بسیاری از عفونت‌ها بدون علامت هستند مانند مورد کووید-۱۹ واکنش سریع ضرورت بیش‌تری پیدا می‌کند.
دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست با بیان اینکه خوشبختانه آبله میمونی در دوره پنهان بیماری قابلیت انتقال ندارد، گفت: در پاندمی‌هایی مانند کووید ۱۹ که با آن مواجه شدیم، جامعه به این اتفاقات متداول بهداشتی حساس می‌شود. عملا اقدامی که باید انجام شود، این است که متولیان سلامت جامعه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و مردم هم اگر علائمی مانند تاول پوستی و ... دیدند به پزشک مراجعه کرده و از تماس با فردی که این علائم را دارد، اجتناب کنند.
وی هم در سخنان کوتاهی گفت: از عوامل فیلمم، انجمن سینمای جوانان ایران و آرش رصافی که به من کمک کردند، تشکر می‌کنم. از جشنواره «موج» هم ممنونم چون این یکی از علمی ترین جشنواره‌های داخلی است ضمن اینکه کنار هم قرار گرفتن فرهنگ‌ها باعث ارتباط فزاینده می‌شود. این جایزه را به مادران ایل قشقایی تقدیم می‌کنم. در بخش فیلم داستانی، دابر، شوفر، اسب سفید بالدار، پاندای قرمز نامزد بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ