رسم ویژه‌ای که در عهد قدیم انجام می‌شده و امروز فقط نامی از آن برده می‌شود، سنت «کلوخ‌اندازان» است. این کار را در روز‌های پایانی‌ماه شعبان انجام می‌دادند؛ پرتاب کلوخ به نیت بخشیده شدن گناهانشان.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آندرس اینیستا ستاره اسبق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا که در پنج سال اخیر در تیم ژاپنی ویسل کوبه توپ زد پس از جدایی از این تیم در ژاپن مانده و لحظات خوشی را در کنار خانواده‌اش سپری می‌کند. اینستای ۳۹ ساله با انتشار تصاویری که او و همسر و فرزندانش را در لباس سنتی ژاپنی نشان می‌دهد نوشت: تجربه عالی با خانواده ام، آشنایی با فرهنگ و سنت‌های ژاپن در چنین مکان‌های دیدنی.
دبیر شورای نگهبان با بیا اینکه فتنه‌های دشمنان شکست خورده است، گفت: مقام معظم رهبری با باور مومنانه به سنت‌های الهی، انقلاب اسلامی را عزتمندانه از گردنه‌های سخت عبور دادند.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه ما امروز از مسیر مبتنی بر سنت‌های الهی و فرهنگ استقامت و حرکت مردمی فاصله گرفته‌ایم، در حالی‌که در دوران دفاع مقدس امکانات حداقلی داشتیم ولی خداباوری، عدالت و ایمان حاکم بود؛ امروز در صنعت و اقتصاد مشکل داریم چون از فرهنگ دوران دفاع مقدس دور شدیم و مسیر را درست نمی‌رویم.
کراوات یا پوشش‌های دیگر، جزو آزادی‌های فردی و شهروندی هر انسانی است و بنابراین مداخله هیچ کدام از ارکان حکمرانی در این مسائل دارای جواز قانونی، اخلاقی و عرفی نیست. به‌همین خاطر این رویه ناپسند در برخورد با نوع پوشش زنان و مردان باید کنار گذاشته شود، زیرا این رویه هیچ فایده اخلاقی برای ترویج ارزش‌ها و سنت‌های دینی و عرفی ما ندارد؛ بنابراین برخورد حراست وزارت نیرو با وکلای معزز ایران بخاطر استفاده از کراوات یک برخورد نادرست، غیر قانونی، غیر شرعی و غیر اخلاقی است.
دروازه‌بان آلومینیوم علی‌رغم تلاش زیاد مقابل استقلال دروازه خود را باز شده دید.
پرونده میراث فرهنگی ناملموس «تولید سنتی گلاب و سنت‌های اجتماعی و فرهنگی وابسته به آن» از سوی ایران برای ثبت در فهرست میراث جهانی ناملموس به یونسکو ارسال شد.
رئیس قوه مقننه عنوان کرد: امروز بی شک ایران اسلامی با همه مشکلات و تحریم‌هایی که وجود دارد در حوزه مسائل موشکی و هوا فضا یکی از ۵ قدرت دنیا است و همه این ظرفیت‌ها و امکانات به دست همین مردم و جوانانی که به صورت قلبی به سنت‌های الهی اعتقاد داشته و تلاش صادقانه دارند، به دست آمده و این بازدارندگی را در مقابل دشمن ایجاد کرده که چنین امنیتی امروز برقرار شده است.
یکی از سنت‌های رایج در میان خانواده‌های ایرانی، خانه تکانی منازل در روز‌های پایانی سال است؛ نکته مهم آن است که توجه ویژه به نکات ایمنی هنگام نظافت منزل ضروری است؛ چرا که هر سال با شروع خانه تکانی آمار مسمومیت‌های ناشی از مصرف شوینده‌ها افزایش می‌یابد.
ابوریحان بیرونی در اواخر قرن چهارم درباره جشن ایرانی «سپندارمذگان» و سنت‌های این روز نوشته است.
محمد باقر قالیباف در افتتاحیه سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: امروز هرکجا در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی محیط زیستی دچار آسیب شدیم در همان نقطه‌ای است که از سنت‌های الهی فاصله گرفتیم و مردم را از گردنه کار و مشارکت اثرگذار حذف کردیم.
شرکت فضایی متعلق به جف بزوس می‌گوید با تکنیکی موسوم به Blue Alchemist می‌تواند از طریق الکترولیز گداخته، آلومینیوم، آهن و سیلیکون خاک ماه را از اکسیژن جدا کند و مواد کلیدی را استخراج نماید. با این فرایند می‌توان سلول‌های خورشیدی، شیشه محافظ و سیم آلومینیومی ساخت.
علی فیروزی، سرپرست صنعت نفت آبادان، پس از شکست برابر استقلال نسبت به عملکرد داور مسابقه انتقاد کرد.
وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای به جنجال سازی اخیر رسانه های اروپایی درباره پوشیدن لباس سنتی عرب ها از سوی لیونل مسی در مراسم اختتامیه جام جهانی ۲۰۲۲، واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نوشت: شب یلدا⁩ یکی از سنت‌های دیرینه فرهنگی و اجتماعی ایرانیان، نمادی از اصالت و اهمیت خانواده نزد ایرانیان است
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از برگزاری آئین شب یلدا به منظور پاسداشت مراسم و سنت‌های کهن ایرانی-اسلامی خبر داد.
یکی از رسم‌های جالب و سنت‌های پسندیده رستوران‌دار‌ها در روزگاران تهران قدیم اختصاص دادن نیم‌پرس غذا به پادو‌ها و شاگرد‌هایی بود که برای خرید غذای صاحب‌کار‌ها و استادکارهایشان به رستوران می‌آمدند.
بسیاری از رسوم و سنت‌های مردم دنیا آن‌قدر جالب و بعضا عجیب است که نظر هر انسانی را به خود جلب می‌کند. در این مقاله سراغ همین موضوع رفتیم قرار است همراه هم از برخی از رسم و رسوم جالب و متفاوتِ مردم نقاط مختلف دنیا آگاه شویم.
قالیباف گفت: نسخه شفابخش فرهنگ بسیجی، تکیه بر مردم و باور به سنت‌های الهی بود و برهمین اساس است که تصریح می‌کنم تا این دو باور در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مبنای برنامه ریزی و اقدام قرار نگیرد، نخواهیم توانست چالش‌های این عرصه‌ها را حل کنیم لذا تاکید می‌کنم تنها راه برون رفت کشور از مشکلات پیش رو مخصوصا در حوزه اقتصاد، نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت به مردم و تاکید بر خداباوری بعنوان دو رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد.
کیهان نوشت: دشمن به خیال خام خود تصور می‌کرد که با «میدان‌دار کردن دلقک‌ها» می‌تواند به جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران آسیب برساند. اما نکته اینجاست که دشمن نمی‌تواند بفهمد که در این عالم به غیر از محاسبات سیاسی، محاسبات دیگری هم وجود دارد که همان سنت‌های الهی هستند.
سال‌ها پیش قهوه‌خانه‌ها، محلی برای انتقال میراث ادبی ایرانیان بودند و نمادی از سنت‌های کهن را به نمایش می‌گذاشتند، اما امروز در کمال ناباوری تبدیل به پاتوقی برای تجمع افراد و اقشار مختلف به ویژه خلافکاران و معتادان شده و این شرایط در منطقه ۱۶ و به‌ویژه در خیابان‌های معروف محله‌نازی‌آباد، معتمدان، شورایاران و خانواده‌ها را حسابی نگران کرده است.
رئیس‌جمهور روسیه سند ۳۱ صفحه‌ای سیاست خارجی جدید این کشور را تصویب کرد که مفهوم بنیادی و اصلی آن محافظت از «جهان روسی» و ترویج فرهنگ‌ها و سنت‌های روسی است.
شاخص کل بورس سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۴۰۶۵ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۳۲ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به ذوق‌زدگی دشمن در برخی مقاطع به دلیل برخی ضعف‌ها و و کمبود‌های داخلی افزودند: هم در سال ۱۳۶۰ و هم بعد از آن در چهار دهه گذشته، دشمن در مواردی ذوق‌زده و امیدوار شده و تصور کرده است بساط انقلاب و نظام در حال جمع شدن است؛ اما این امیدواری به نا امیدی تبدیل شده و مشکل آن‌ها این است که راز این ناامیدی را متوجه نمی‌شوند.
این اثر بازگشتی به سنت‌های نئورئالیست کلاسیک در خلق یک تصویر متفاوت از مهاجرانی است که پا به نیویورک می‌گذارند؛ تصویری که برای تماشاگران حرفه‌ای بکر نیست اما نوع پرداختی که فیلمساز در نخستین ساخته‌اش به کار گرفته، جذاب است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ