یکی از رسم‌های جالب و سنت‌های پسندیده رستوران‌دار‌ها در روزگاران تهران قدیم اختصاص دادن نیم‌پرس غذا به پادو‌ها و شاگرد‌هایی بود که برای خرید غذای صاحب‌کار‌ها و استادکارهایشان به رستوران می‌آمدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارائه خدمات دندانپزشکی سطح ۱ برای همه دانش آموزان مناطق روستایی عشایری و مناطق شهری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت رایگان خواهد بود.
مواد قندی، باکتری‌های بد را جذب می‌کند و pH دهان را کاهش می‌دهد. شیرینی‌جات مانند آهنربا برای باکتری‌های بد هستند. خوردن غذا‌های شیرین یا نشاسته‌ای باعث می‌شود تا باکتری‌های پوسیدگی‌زا (حفره زا) داخل دهان شما از این قند‌ها تغذیه کنند و از آن‌ها برای رشد و تکثیر استفاده نمایند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، پنیر، گوشت، ماهی و غلات کامل گزینه‌های بهتری هستند.
آفت دهان به بیماری‌های سیستم ایمنی بدن تعلق دارد. در این بیماری‌ها، سیستم ایمنی بدن به طور اشتباه بافت‌های آشنا را به عنوان بیگانه تشخیص می‌دهد.
آنطور که محققان دریافتند اورانگوتان‌ها می‌توانند با دهانشان همزمان دو صدای متفاوت تولید کنند.
روز گذشته کمیته انضباطی به خاطر تخلفات رخ داده در دربی ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم استقلال را 4 ماه محروم و 10 درصد از مبلغ قرارداد را جریمه نقدی کرد.
حساسیت دندان‌ها می‌تواند منجر به استفراغ مداوم شود. همچنین قرمزی زبان می‌تواند به دلیل کمبود مزمن آهن در بدن بروز کند. دندان مسطح که با سردرد و درد فک همراه است ارتباط مستقیمی با استرس دارد. در حقیقت این موضوع ناشی از دندان قروچه است که اضطراب و نگرانی از عوامل مهم دخیل در بروز آن است.
دو آهو با گرفتن برگ درخت بر دهانشان به میمون روی درخت کمک کردنند./خبرآنلاین
برخلاف سایر سرطان‌ها، سرطان دهان توسط دندانپزشک و همچنین پزشک قابل تشخیص و بررسی است و هر دو در زمینه شناسایی سرطان‌های سر و گردن آموزش دیده‌اند. اگر این بیماری زود تشخیص داده شود، احتمال بهبود بیماران ۹۰ درصد است.
کرم‌های Polycirus به‌دلیل شاخک‌هایی که از دهانشان بیرون آمده، به این صورت نامگذاری شده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد رسوبات رودخانه را برای پیداکردن غذا کنکاش کنند.
جناب رئیسی! اصلا جناح دولت شما از بستگان نزدیکتان ریشه گرفته. آن‌ها به حدی فضا را برایتان آرایش جناحی کرده اند که واقعیت از چشمتان دور مانده. اشتباهات فاحشی که در آمار و ارقام اعلامی شما هست همگی از سوی جناح‌باز‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که از صداقت‌تان سوءاستفاده می‌کنند. نتیجه اش اینکه دولت ناکارآمدتان را چنان بزک کرده اند که خودتان هم خوشگل بودنش را باور کرده اید.
اگر متوجه شدید که نفس و دهان شما یا عرق و ادرارتان بوی شبیه ماهی فاسد می‌دهد، احتمالا نشان دهنده نارسایی کلیه است و یک مطالعه جدید این موضوع را تصدیق می‌کند.
شایع‌ترین نشانه‌های سرطان دهان، لق شدن دندان‌ها یا بهبود نیافتن زخم به‌جامانده پس از کشیدن دندان است.
بد بویی دهان نوعی مشکل رایج در میان مردم است که منجر به بروز استرس روانی در فرد می‌شود. بد بویی دهان، پس از خراب شدن دندان و بیماری لثه، سومین دلیل شایع در میان افراد برای مراجعه به دندان پزشک است.
پرتاب محافظ دهان باز هم باعث اخراج ستاره تیم گلدن استیت از زمین بازی شد.
باکتری‌های دهان به راحتی قابل اشتراک‌گذاری هستند، زیرا بسیاری از باکتری‌ها، هاگ‌هایی را تشکیل می‌دهند که می‌توانند برای مدت طولانی در هوا زنده بمانند.
مشکلاتی که عامل ایجاد مزه فلز در دهان می‌شوند، به غیر از مشکلات کلیوی خیلی جدی نیستند. به عنوان مثال سوء هاضمه، سوزش معده و رفلاکس اسید معده می‌تواند باعث ایجاد طعم فلز مانند یا تلخ در دهان شود و مزه غذا را تغییر دهد. همچنین سرماخوردگی، عفونت سینوسی و عفونت‌های سیستم تنفس فوقانی هم می‌تواند عامل ایجاد طعم فلز در دهان باشد.
بزاق دهان یک ماده کاملا بی رنگ و شفاف است که از شش غده اصلی در دهان ترشح می‌شود، وجود بزاق در دهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که مهم‌تر از همه مرطوب نگه داشتن دهان در هنگام حرف زدن است. علاوه بر این وجود بزاق در دهان به سلامت هر چه بیشتر دهان، دندان و لثه‌ها کمک می‌کند، که در برخی از شرایط مختلف می‌تواند عوامل متعددی باعث غلیظ شدن بزاق شود، این امر می‌تواند با خود مشکلاتی را پدید آورد.
کوشش بی‌ثمر برای فیلترینگ، هیاهویی است که از چند سال پیش آغاز شده و هیچ آورده‌ای برای حکومت ندارد و حتی زیان‌بار است. در نهایت هم مصداق آ‌ش نخورده و دهان سوخته می‌شود.
چندین مطالعه ارتباط بین چاقی و بیماری لثه را تایید می‌کنند. این ارتباط ممکن است به دلیل التهاب مزمن، مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو و سایر عوارض چاقی باشد.
میکروب‌های دهانی نقش مهمی در عملکرد‌هایی مانند هضم، متابولیسم، تنظیم فشار خون و حفظ ساختار دندان‌ها دارند. پیگیری یک شیوه برای بهداشت دهان و دندان، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مصرف پروبیوتیک‌ها از بهترین راه‌کار‌های حفظ سلامت دهان هستند.
ارتباط "خشکی دهان" و "مواد قندی" با بوی بد دهان
برای مرطوب نگه داشتن دهان خود از مصرف مواد دخانی خودداری کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. با این حال نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل می تواند منجر به خشکی دهان شود. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات (ترجیحاً بدون قند) بمکید.
برای مرطوب نگه داشتن دهان خود از مصرف مواد دخانی خودداری کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. با این حال نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل می تواند منجر به خشکی دهان شود. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات (ترجیحاً بدون قند) بمکید.
امروز قصد داریم تا به بررسی سهام پارس به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد پارس در روزهای آینده بورس است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ