این استادیار دانشگاه با اشاره به اثرات کافئین بر بدن گفت: کافئین، مدر یا ادرارآور است. بنابراین نوشیدن چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای اینکه سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید بهتر است از میو‌هایی مانند سیب، انگور قرمز، بلوبری، موز و گریپ‌فروت و سبزیجاتی اعم از کرفس، کلم بروکلی، قارچ، اسفناج، سیب‌زمینی، سرکه سیب و حبوبات استفاده کنید. خوردن غذا‌هایی پروتئینی مثل آجیل و خشک‌بار، تخم‌مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، برنج قهوه‌ای، شکلات تلخ و چای سبز نیز اثرگذاری بالایی در کاهش وزن افراد دارند.
این تحقیقات در نهایت نشان داد گروهی که چای مصرف می‌کردند با کاهش دو تا سه درجه‌ای سطح فشار خون سیستولیک در طول روز و حدود دو درجه‌ای فشار خون دیاستولیک مواجه شدند. محققان می‌گویند این اولین باری است که موضوع تاثیر چای بر کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون بالا یا طبیعی بررسی می‌شود.
محققان می‌گویند مصرف سه فنجان چای در روز می‌تواند فشار خون را در افراد پایین بیاورد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف سه فنجان چای در هر روز میانگین فشار خون را دو تا سه درجه کاهش می‌دهد.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: افراد دارای مشکلات قلبی، زخم معده و خانم‌های باردار باید از مصرف چای پررنگ اجتناب کنند.
پاتوق این‌قبیل سلمانی‌ها، میادین پرتردد و قهوه‌خانه‌ها بوده‌است_ مثل عکس قدیمی سلمانی‌های محله شوش مربوط به دهه ٤٠ _ این سلمانی‌ها معمولا مهارت همکاران دکان‌دار خود را نداشتند، به همین دلیل گاهی برای تبلیغ و ترغیب مردم به اصلاح، با چای دیشلمه و چای دارچین از آنان پذیرایی می‌کردند. ناگفته نماند به‌کاربردن اصطلاح رایج «اصلاح با چای دارچینی» بین مردمان قدیم نشانگر آرایش نامطلوب افراد هم بوده‌است.
برگ انجیر دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و خاصیت کاهش قند خون است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است خاصیت ضدسرطانی داشته باشد. همچنین می‌تواند به سلامت قلب کمک کند و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشد. در این مطلب شما را با خواص برگ انجیر و نحوه تهیه آن آشنا می‌کنیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کافئین موجود در چای، گفت: افراد دارای مشکلات قلبی، زخم معده و خانم‌های باردار باید از مصرف چای پررنگ اجتناب کنند.
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی غنی از فلاوانول‌ها که در چای، سیب و انواع توت‌ها یافت می‌شود، دارند کمتر در معرض از دست رفتن حافظه مرتبط با افزایش سن قرار می‌گیرند.
همه ما دوست داریم که در فصل تابستان اندام متناسبی داشته باشیم. مصرف چای سبز می‌تواند در این راه به ما کمک کند. هنگامی که مصرف چای سبز با ورزش همراه شود، فلاونید‌ها و کافئین چای سبز موجب چربی سوزی بیشتر شده و فرد وزن بیشتری کم می‌کند. یکی دیگر از دلایلی که مصرف چای سبز قبل از ورزش موجب کاهش وزن می‌شود، داغی چای است. این داغی درست خلاف باور همگانی است که فکر می‌کنند نوشیدنی خنک موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.
نخ قصه ورود قند به ایران را که دنبال می‌کنیم به سال ۱۲۳۷ شمسی و دوره قاجار می‌رسیم. زمانی که دکتر «یاکوب ادوارد پولاک»، پزشک اتریشی دربار ناصرالدین شاه، یک مشت بذر چغندر قند را از اروپا آورد.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به کافئین موجود در چای، گفت: افراد دارای مشکلات قلبی، زخم معده و سنگ‌های کلیوی و خانم‌های باردار از مصرف چای پررنگ باید اجتناب کنند.
این گیاه در عین حال که فواید زیادی برای سلامتی دارد، در مواردی نادر می‌تواند سمی باشد و در صورت تشخیص داده نشدن به‌موقع به نارسایی حاد کبدی منجر شود.
در هوای آلوده و در شرایطی که سلامت بدن در معرض انواع تهدید‌ها قرار دارد، می‌توان با نوشیدن برخی نوشیدنی‌ها به تقویت سیستم ایمندی بدن کمک کرد. مثل تهیه و نوشیدن چای به که نقش بسزایی در بهبود ایمنی بدن دارد.
اغلب افراد پس از غذا خوردن، به نوشیدن چای، چرت بعد از ظهر، میوه خوردن و… عادت دارند و معتقدند این اعمال به هضم بهتر غذا کمک می‌کند؛ این در حالی است که پیروی از چنین عادات اشتباهی، منجر به ناراحتی‌های گوارشی، سوء هاضمه و حتی عدم جذب مواد مغذی خواهد شد.
یک متخصص تغذیه کافئین را موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون برشمرد و خاطرنشان کرد: نوشیدن چای پررنگ باعث سوزش در ناحیه قفسه سینه و قلب فرد می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به کافئین موجود در چای، تاکید کرد: لازم است افراد دارای مشکلات قلبی، زخم معده و سنگ‌های کلیوی و خانم‌های باردار از مصرف چای پررنگ اجتناب کنند.
شاهرخ در توضیح ماجرا گفت: روز حادثه در چای او قرص ریختم وقتی بیهوش شد به سرعت به دو مالخر زنگ زدم و آن‌ها هم برای بردن دستگاه‌ها به کارگاه آمدند، اما به یکباره مقتول بیدار شد و می‌خواست به پلیس خبر دهد که از ترسم با یک میله آهنی چند ضربه به سرش زدم و وقتی روی زمین افتاد به سرعت از کارگاهش فرار کردم.
قندی که در قندانتان دارید قند مصنوعی نیست و قند طبیعی است که از نیشکر و چغندر گرفته شده است. از طرفی قندی که در میوه‌هایی مانند کشمش، توت خشک، خرما و…وجود دارد، قند آزاد است.
چای سبز حاوی فواید بسیار زیادی است که می‌تواند سلامت انسان را تقویت کند و این فواید فقط به کاهش وزن محدود نیست؛ بلکه می‌تواند به پوست و مو نیز طراوت ببخشد.
چای پوست پرتقال از گذشته‌های دور در طب سنتی چین به منظور التیام بسیاری از بیماری‌ها و حفظ سلامت شخصی استفاده می‌شود. این ترکیب نه تنها مملو از ویتامین ث است، بلکه مقدار زیادی پکتین را هم در خود جای داده است.
با استفاده از داده‌های حاصل از آزمایش چای سبز مینه‌سوتا، یک مطالعه بزرگ در مورد تأثیر چای سبز بر سرطان سینه، تیم تحقیقاتی بررسی کردند که آیا افرادی که دارای تغییرات ژنتیکی خاص هستند، پس از یک سال مصرف روزانه ۸۴۳ میلی‌گرم از یکی از آنتی اکسیدان‌های غالب در چای سبز، موسوم به اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) که به نام کاتچین شناخته می‌شود، بیشتر از دیگران علائم استرس کبدی را داشتند.
به گفته متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مصرف دمنوش گیاهی مانند چای سبز با زنجبیل و پونه، آویشن، دم نوش ترکیب چای سبز با زعفران و دارچین برای کاهش اثرات منفی الودگی هوا در بین افراد و حتی دانش آموزان موثر است. مصرف مایعات و به خصوص سوپ حاوی سبزی یا آش مملو از سبزی جهت کاهش عوارض آلودگی هوا توصیه می‌شود.
عسل حاوی مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است. مصرف خوراکی عسل منجر به افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌هایی از قبیل ویتامین سی، بتاکاروتن، اوریک اسید و گلوتاتیون رداکتاز سرم در افراد سالم می‌شود؛ این مواد همان عوامل موجود در چای سبز هستند که موجب کاهش وزن از طریق افزایش گرمایی‌زایی ناشی از غذا می‌شوند.
نتیجه پژوهشی تازه نشان داده که نوشیدن چای دم کرده می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد. به گفته پژوهشگران افرادی که دو فنجان یا بیش‌تر در روز چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند بین ۹ تا ۱۳ درصد کم‌تر در معرض خطر مرگ و میر قرار می‌گیرند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ