چای پوست پرتقال از گذشته‌های دور در طب سنتی چین به منظور التیام بسیاری از بیماری‌ها و حفظ سلامت شخصی استفاده می‌شود. این ترکیب نه تنها مملو از ویتامین ث است، بلکه مقدار زیادی پکتین را هم در خود جای داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرضی‌نژاد با بیان اینکه خواص کاربردی چای ترش از کاسبرگ گیاه چای ترش تهیه می‌شود و در بسیاری از مناطق دنیا به‌صورت نوشیدنی گرم یا سرد از آن استفاده می‌شود، تصریح کرد: چای ترش خاصیت خنک‌کننده قوی برای بدن دارد، از این رو در فصل تابستان می‌تواند موردتوجه قرار گیرد، به‌طوری‌که میزان تعرق را افزایش داده و دمای داخلی بدن را کاهش می‌دهد.
بر اساس نتایج یک مطالعه که اخیرا نشریه «هافینگتون پست» منتشر کرده، بعضی از مواد خوراکی هستند که ممکن است با مکمل‌ها تداخل پیدا کنند، در پنج بخش چای و قهوه، دارو‌های آنتی‌بیوتیک، گیاهان و ادویه‌ها، دارو‌های افسردگی و برخی مواد غذایی طبقه‌بندی شده‌اند. در این شرایط در مواردی، تداخل برخی مواد غذایی با یکدیگر علائمی مانند تهوع، استفراغ، سرگیجه، خستگی، سردرد، جوش یا کهیر، دل‌درد یا دل‌پیچه و تغییر ضربان قلب را به دنبال دارد.
این تحقیقات در نهایت نشان داد گروهی که چای مصرف می‌کردند با کاهش دو تا سه درجه‌ای سطح فشار خون سیستولیک در طول روز و حدود دو درجه‌ای فشار خون دیاستولیک مواجه شدند. محققان می‌گویند این اولین باری است که موضوع تاثیر چای بر کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون بالا یا طبیعی بررسی می‌شود.
محققان می‌گویند مصرف سه فنجان چای در روز می‌تواند فشار خون را در افراد پایین بیاورد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف سه فنجان چای در هر روز میانگین فشار خون را دو تا سه درجه کاهش می‌دهد.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: افراد دارای مشکلات قلبی، زخم معده و خانم‌های باردار باید از مصرف چای پررنگ اجتناب کنند.
رئیس سازمان چای کشور گفت: افزایش قیمت چای خشک داخلی متناسب با رشد تورم، هزینه‌های تولید و سایر عوامل زندگی است و به میزان تولید ارتباط ندارد.
برگ انجیر دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و خاصیت کاهش قند خون است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است خاصیت ضدسرطانی داشته باشد. همچنین می‌تواند به سلامت قلب کمک کند و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشد. در این مطلب شما را با خواص برگ انجیر و نحوه تهیه آن آشنا می‌کنیم.
چای سبز غنی از موادی به نام پلی فنُل‌هاست که با خوردن چای از پوست در برابر آسیب دیدگی‌های ناشی از تابش پرتو فرابنفش که عامل آفتاب سوختگی است، محافظت می‌کنند
تصاویر این پست، اسکچ‌های حسی صبحگاهی هر روز من می‌باشد که موقع انتظار برای سرد شدن چای صبحانه اجرا شدند. برای همین نه رنگ دارند و نه خیلی بهشان پرداخت شده. خودم این مدلی بیشتر دوست دارم.
همه ما دوست داریم که در فصل تابستان اندام متناسبی داشته باشیم. مصرف چای سبز می‌تواند در این راه به ما کمک کند. هنگامی که مصرف چای سبز با ورزش همراه شود، فلاونید‌ها و کافئین چای سبز موجب چربی سوزی بیشتر شده و فرد وزن بیشتری کم می‌کند. یکی دیگر از دلایلی که مصرف چای سبز قبل از ورزش موجب کاهش وزن می‌شود، داغی چای است. این داغی درست خلاف باور همگانی است که فکر می‌کنند نوشیدنی خنک موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.
نوشیدن چای فقط این نیست که برگ‌های چای را در آب بریزید و دم کنید. در این مطلب درباره انواع چای و نحوه درست دم کردن چای می‌خوانید.
رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به قرارگیری چای در الگوی کشت محصولات کشاورزی استان، گفت: تمهیدات لازم به منظور دریافت کود یارانه‌ای برای چایکاران فراهم شده است.
نخ قصه ورود قند به ایران را که دنبال می‌کنیم به سال ۱۲۳۷ شمسی و دوره قاجار می‌رسیم. زمانی که دکتر «یاکوب ادوارد پولاک»، پزشک اتریشی دربار ناصرالدین شاه، یک مشت بذر چغندر قند را از اروپا آورد.
این استادیار دانشگاه با اشاره به اثرات کافئین بر بدن گفت: کافئین، مدر یا ادرارآور است. بنابراین نوشیدن چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می‌کند.
به نظر می‌رسد مصرف نوشیدنی‌های گازدار، شیر و آب‌میوه‌های طبیعی احتمال ابتلا به این عارضه تخریب‌کننده دستگاه عصبی را افزایش می‌دهد
این گیاه در عین حال که فواید زیادی برای سلامتی دارد، در مواردی نادر می‌تواند سمی باشد و در صورت تشخیص داده نشدن به‌موقع به نارسایی حاد کبدی منجر شود.
ارتباط بین نوشیدن چای سبز و بهبود سلامت پوست سال‌هاست که ذکر شده است. چای سبز از نظر محافظت پوست از نور و مزایای ضد پیری نتایج خوبی داشته است.
چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب و قدیمی در میان خانواده‌های اصیل ایرانی است که نوشیدن آن قواعد خاص خودش را دارد.
زردچوبه، پرکاربردترین ادویه در دنیاست که از هزاران سال پیش به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی کاربرد داشته است. چای زردچوبه یکی از روش‌های مفید استفاده است که در کنار بهره‌مندی از خواص این ادویه، انتخاب خوبی به‌عنوان نوشیدنی گرم در روز‌های زمستان خواهد بود.
در هوای آلوده و در شرایطی که سلامت بدن در معرض انواع تهدید‌ها قرار دارد، می‌توان با نوشیدن برخی نوشیدنی‌ها به تقویت سیستم ایمندی بدن کمک کرد. مثل تهیه و نوشیدن چای به که نقش بسزایی در بهبود ایمنی بدن دارد.
یک متخصص تغذیه کافئین را موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون برشمرد و خاطرنشان کرد: نوشیدن چای پررنگ باعث سوزش در ناحیه قفسه سینه و قلب فرد می‌شود.
قندی که در قندانتان دارید قند مصنوعی نیست و قند طبیعی است که از نیشکر و چغندر گرفته شده است. از طرفی قندی که در میوه‌هایی مانند کشمش، توت خشک، خرما و…وجود دارد، قند آزاد است.
چای سبز حاوی فواید بسیار زیادی است که می‌تواند سلامت انسان را تقویت کند و این فواید فقط به کاهش وزن محدود نیست؛ بلکه می‌تواند به پوست و مو نیز طراوت ببخشد.
چای لیندن یک چای گیاهی است که از برگ‌ها، گل‌ها و پوست درختانی با گونه‌های Tilia به دست می‌آید و از آن به صورت یک داروی گیاهی برای کاهش التهاب و تورم و همچنین نوشیدنی آرمش‌بخش استفاده می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ