پس از حذف ارز ترجیحی و آغاز واریز یارانه‌های نقدی، زمزمه‌های ارائه کالابرگ الکترونیکی توسط دولت شنیده شد؛ دولت تصمیم گرفت در ماه‌های ابتدایی حذف ارز ترجیحی، یارانه نقدی را به ۹ دهک درآمدی اختصاص دهد و پس از چند ماه زیرساخت اعطای کالابرگ الکترونیک را فراهم آورد و جایگزین یارانه نقدی کند. با وجود اینکه تخصیص کالابرگ به مردم از سال ۹۷ مطرح شده و در جزء ۱ از بند «ص» تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ هم آمده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: «کلیت مجلس از بیان نظر خودش در قبال لایحه عفاف و حجاب واهمه دارد و ترجیح می‌دهد جای دیگری با این موضوع درگیر باشد و افکار عمومی آن‌ها را مورد چالش قرار دهند».
سرپرست سازمان توسعه تجارت امروز میزبان سفیر ویتنام در تهران بود تا طرفین به بررسی و برنامه ریزی موضوعات تجاری همزمان با سفر رئیس مجلس ویتنام به تهران بپردازند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می‌خواستیم کالابرگ الکترونیکی را با یارانه نقدی جبران کنیم، اما با شتاب تورم مواجه شدیم و این یارانه جوابگوی تورم نبود.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می‌خواستیم کالابرگ الکترونیکی را با یارانه نقدی جبران کنیم، اما با شتاب تورم مواجه شدیم و این یارانه جوابگوی تورم نبود.
متولیان سازمان بهزیستی کشور و امثال کمیسیون معلولان مجلس شورای اسلامی به جای پیگیری این مساله عجیب و تاریخی، سکوت را ترجیح داده اند. سکوتی کر کننده و سوال برانگیز که در روز‌هایی اتخاذ شده که اوضاع اقتصادی بسیاری از مردم خوب نیست و گزارش‌های رسیده حکایت از آن دارد که بهزیستی در پرداخت برخی کمک هزینه‌های دیگر هم مشکلاتی جدی دارد.
متولیان سازمان بهزیستی کشور و امثال کمیسیون معلولان مجلس شورای اسلامی به جای پیگیری این مساله عجیب و تاریخی، سکوت را ترجیح داده اند. سکوتی کر کننده و سوال برانگیز که در روز‌هایی اتخاذ شده که اوضاع اقتصادی بسیاری از مردم خوب نیست و گزارش‌های رسیده حکایت از آن دارد که بهزیستی در پرداخت برخی کمک هزینه‌های دیگر هم مشکلاتی جدی دارد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم‌گیری شد، گفته بودیم که نباید این موضوع برای کالاهای اساسی و دارو حذف شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرط مجلس برای حذف ارز ترجیحی این بود که قیمت کالاهای اساسی به نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد و کالابرگ الکترونیکی به مردم داده شود که دولت باید آن را اجرا کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شهید سلیمانی همواره منافع ملی را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌داد و هیچ‌گاه برای خوشایند جریان‌های سیاسی به آرمان‌های ملی و انقلاب پشت نکرد.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: حذف ارز ترجیحی باعث گرانی دارو شده و این گرانی‌ها در شرایط سخت معیشتی مردم به صلاح نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پلتفرم داخلی با سرعت و با امنیت باشد قطعا همه نیز ترجیح می‌دهند که از پلتفرم داخلی استفاده کنند. از سویی دیگر در حوزه پیام رسان‌ها یک موضوع حائز اهمیت است دسترسی به بخش خارجی برای برخی از حوزه‌ها مانند دانشگاه و تجار حائز اهمیت است.
بر اساس نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس، ۵۸.۵ درصد مردم ترجیح می‌دهند دولت هفت قلم کالای اساسی را به قیمت سال قبل و از طریق کالابرگ عرضه کند و در مقابل ۲۸.۶ درصد ترجیح می‌دهند، ماهانه یارانه نقدی واریز شود. این در حالی است که معاون رئیس جمهور، نظر دیگری دارد.
تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد!
تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد! این در حالی است که این روزها، دغدغه مردم نجیب کشورمان به تامین نیاز‌های اولیه تقلیل پیدا کرده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا اصلاح هدفمندی یارانه‌ها، آثار و تبعاتی در بازار داشته است اما این اقدام در مجموعه به نفع جامعه و مردم است.
قالیباف پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح دارویار با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن در اجرای طرح دارویار است، گفت: مردم عزیز باید بدانند ما در حوزه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان ظرفیت ارز را حذف نخواهیم کرد، در حقیقت یارانه‌ها به صورت مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود.
نماینده مردم چناران در مجلس گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام شجاعانه دولت بود که جلوی رانت‌ اقتصادی و سوءاستفاده از بیت‌المال را گرفت ولی متاسفانه نظارت ضعیف بر بازار باعث گرانی شده است.
نماینده مردم چناران در مجلس گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام شجاعانه دولت بود که جلوی رانت‌ اقتصادی و سوءاستفاده از بیت‌المال را گرفت ولی متاسفانه نظارت ضعیف بر بازار باعث گرانی شده است.
توافق استراتژیک گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران‌خودرو
مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا ضمن بازدید از شرکت سایپایدک از نزدیک در جریان فعالیت های این شرکت قرار گرفت و در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد سازمان خدمات پس از فروش سایپا نکاتی در جهت بهبود روند خدمات دهی به مشتریان بیان کرد.
صبح امروز پانزدهمین نشست مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از قرائت دستور کار نشست توسط حسینعلی حاجی دلیگانی، بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها در دستور قرار گرفت؛اما آنچه در این میان جالب توجه بود، تذکرات پراکنده‌ای بود که نمایندگان مجلس در حین سخنان خود درباره نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی بیان می‌کردند.
با گذشت ۵۰ روز از آغاز به کار درگاه ملی مجوز‌های کشور، آمار درخواست‌های ثبت شده در این درگاه به تدریج قابلیت تحلیل پیدا کرده است. آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد از میان ۴۵، ۷۱۷ درخواست مجوز کسب و کار ثبت شده در درگاه ملی مجوز‌ها طی این مدت، فقط برای ۱۹ درصد آن‌ها مجوز صادر شده که بدیهی است، این نسبت باید به تدریج افزایش یاید و به صد در صد نزدیک شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: اینکه به معیشت مردم شوک وارد شود و بعد گفتاردرمانی کنند، این کافی نیست. اقدامات اجرایی مناسب باید پشتوانه این اقناع باشد. وگرنه اینکه بیایند در تلوزیون و فضای مجازی صحبت‌های دانشگاهی ارائه دهند به جای اینکه تصمیمات اجرایی خودشان را توضیح دهند، این به چه درد جامعه می‌خورد؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به منابع بانک‌ها، اظهار کرد: منابع بانک‌های دولتی ته کشیده و دولت هر چه به آن‌ها فشار بیاورد مجبور می‌شوند از بانک مرکزی استقراض کنند و بدهکار بانک مرکزی شوند یعنی استقراض غیر مستقیم، که به نفع دولت نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ