خبرگزاری مرکزی کره شمالی عکس‌هایی از کیم جونگ اون رهبر این کشور در حال تماشای آزمایش موشکی کره شمالی منتشر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت امور خارجه فرانسه آزمایش موشکی کره شمالی برای پرتاب ماهواره جاسوسی نظامی را محکوم کرد.
کیم جونگ اون همراه با دختر کوچکش در یک آزمایش موشکی غیرمعمول از یک سیلوی موشکی مدفون در زمین حضور پیدا کرد.
موشک دوربرد کره شمالی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کرد و به ارتفاع ۶۰۴۵ کیلومتری رسید و سپس در دریا فرود آمد.
سئول اعلام کرد که کره شمالی آزمایش موشکی از زیردریایی انجام داد.
در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.
رسانه‌های کره جنوبی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند که کره شمالی امروز پنج‌شنبه یک آزمایش موشکی جدید انجام داده است.
کره شمالی فعالیت‌های موشکی خود را در سال ۲۰۲۲ بسیار افزایش داد و حدود ۷۰ آزمایش موشکی با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک انجام داده است.
در پی آزمایش جدید موشکی کره شمالی، نخست‌وزیر ژاپن خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی «تهدیدهای موشکی کره شمالی» شد.
کره شمالی تصویری از آزمایش موشکی اخیر خود منتشر کرده که گفته می‌شود قادر به رسیدن و ضربه‌زدن به خاک آمریکاست.
نماینده ویژه کره‌ جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره امروز به همراه همتایان خود از ژاپن و آمریکا به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی واکنش نشان دادند.
پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد سئول برای مقابله با تهاجات احتمالی پیوینگ‌یانگ، با واشنگتن هماهنگی کامل دارد.
نیروهای نظامی آمریکا و ژاپن به بهانه انجام آزمایش موشکی اخیر از سوی کره شمالی، به برگزاری رزمایش مشترکی نزدیک جزیره «کیوشو» مبادرت ورزیدند.
دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی، پیونگ یانگ را به پایبندی به تعهدات بین المللی فرا خواند.
علی‌رغم واکنش تند کره جنوبی علیه آزمایش موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد این اقدام پیونگ‌یانگ تهدیدی فوری علیه واشنگتن و متحدانش نیست.
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که واشنگتن، توکیو و سئول جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ را به شدت محکوم کردند.
پیونگ یانگ در آزمایش موشکی جدید خود موفق شد یک موشک کروز راهبردی را با موفقیت به سمت دریای ژاپن شلیک کند. این موشک پس از طی ۲ هزار کیلومتر به هدف خود اصابت کرد.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
شکست آزمایش موشکی جدید کره جنوبی که در پاسخ به پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی انجام شد، نگرانی های متعددی را برای مردم کره جنوبی ایجاد کرده است.
دولت آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود برای پاسخ «قاطع» به پیونگ‌یانگ است.
رئیس‌جمهور کره جنوبی در واکنش به پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی در یک هفته اخیر مدعی شد این اقدام پیونگ‌یانگ با واکنش «قاطع» سئول و متحدانش روبرو خواهد شد.
ژاپن با اعلام اعتراض جدی نسبت به پرتاب موشک های کره شمالی گفت که این موشک ها خارج از منطقه اقتصادی ژاپن سقوط کرده است.
لندن از کره شمالی خواست تا از اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کند و گام‌های مشخصی برای خلع سلاح اتمی کامل بردارد.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی را محکوم کرد.
وزیر دفاع کره جنوبی گفت: درحالی که کره شمالی در ظرفیت‌های موشکی هسته‌ای پیشرفت می‌کند و آمادگی برای انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای را کامل می‌کند، شرایط امنیتی خطیر ادامه دارد. براساس اطلاعات ارتش ما وضعیت دفاعی محکمی برای مقابله با تهدید‌های امنیتی حفظ کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ