براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران چهارشنبه (۳۰ فروردین) قسمتی ابری، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (۳۱ فروردین) کمی ابری و از بعد از ظهر افزایش ابر و در شب وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های پیش‌بینی عددی، وضعیت جوی استان تهران از امروز تا چهارشنبه (۱۶ تا ۱۸ مردادماه) با گذر متناوب امواج بارشی آسمان، قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه وزش باد در بعد از ظهر و شب، افزایش ابر، گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق و افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: وزش باد و رگبار باران در برخی از نقاط کشور برای روز جاری پیش بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به رگبار متوسط تا شدید باران و وزش باد شدید موقت در دامنه و ارتفاعات استان تهران هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای روز جاری در زنجان، قزوین، مازندران، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، البرز و تهران رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
یکشنبه (۴ تیر) در دامنه‌های البرز شمالی واقع در استان‌های مازندران، گلستان و همچنین در دامنه‌های البرز جنوبی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد در ساعات بعد از ظهر نیز در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.
برای فردا در اکثر نواحی استان تهران، آسمان قسمتی ابری همراه با وزش باد و در ارتفاعات گاهی همراه با رگبار و احتمالی رعد و برق است. از روز یکشنبه نیز با فعالیت سامانه بارشی جدید و وقوع ناپایداری‌های محلی تا روز سه‌شنبه به طور متناوب در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد در بعدازظهر وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.
با ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید وقوع ناپایداری‌های محلی تا روز سه‌شنبه (۲۳ خرداد) به طور متناوب در بعضی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران رعد و برق همراه با وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، خیزش موقت گردوخاک در نقاط مستعد و ارتفاعات بارش تگرگ مورد انتظار است.
برای روزهای جمعه تا شنبه آسمان استان کمی ابری گاهی وزش باد و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه با توجه به عبور و فعالیت یک سامانه بارشی افزایش ابرگاهی وزش باد شدید و رگبار باران و رعد و برق به ویژه در نواحی شمالی مورد انتظار است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان، آسمان ابری و در برخی نقاط رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.
از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده به تناوب برای برخی نقاط از شمال‌غرب، سواحل شمال، شمال‌شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.
آسمان تهران فردا (۵ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
از بعد از ظهر سه‌شنبه تا روز چهارشنبه (۵ تا ۶ اردیبهشت) با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به‌ویژه نیمه‌شمالی استان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در بخش‌های جنوبی استان گاهی با گردوخاک مورد انتظار است.
بر اساس این گزارش، از بعدازظهر سه‌شنبه پنجم تا روز چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ ماه با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به‌ویژه بخش‌های شمالی و غربی، بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.
رگبار باران و وزش باد در تهران
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین‌ماه) نیمه ابری، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین‌ماه) ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، امروز سه‌شنبه، اول فروردین‌ماه ۱۴۰۲ آسمان تهران نیمه ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۸ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. فردا چهارشنبه، دوم فروردین‌ماه نیز آسمان تهران ابری همراه با مه رقیق همراه با بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۱ و ۹ درجه سانتی‌گراد است.
آسمان تهران فردا (۲۵ اسفند) ابری همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۶ اسفند) قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید ابر با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران فردا (۲۲ اسفند) ابری در بعدازظهر رگبار باران و وزش باد، احتمال رعدوبرق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۲۳ اسفند) قسمتی ابری و وزش باد به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران فردا (۱۸ اسفند) ابری و مه رقیق و در بعضی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۹ اسفند) ابری و مه رقیق، در بعضی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۶درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اسفند) ابری، در بعضی ساعات وزش باد، رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۹ اسفند) نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
وضعیت جوی استان تهران؛ امروز آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و از بعدازظهر فردا تا روز شنبه (۱۹ تا ۲۱ آبان) در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و برف و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
همچنین لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، احتمال بارش برف در ارتفاعات بالا دست و نزدیک قله ها، احتمال ریزش کوه، احتمال آب گرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به صنایع کشاورزی نیز دور از انتظار نیست.
به گزارش سازمان هواشناسی در غرب و شمال‌ غرب کشور، سواحل خزر،و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز،‌ تهران و سمنان وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تهران، آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، از بعداز ظهر افزایش ابر در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و با احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ