بعضی عادات غذایی هستند که ممکن است غلط یا درست باشند، مثل خوردن میوه بعد از صرف غذا که مخالفان و موافقانی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تاکید خیلی‌ها برای استفاده از میوه به خاطر بهره‌مندی از فیبر آن است، در حالی که میزان فیبر موجود در سبزیجات بسیار بیشتر از میوه‌هاست. اما علاوه بر فیبر، میوه سرشار از املاح و ویتامین‌هاست و بدن برای حفظ سلامت خود به آن‌ها احتیاج دارد. طوری که کمبود این مواد ضروری، سلامت را به مخاطره می‌اندازد و به سختی می‌توان جایگزینی برایشان پیدا کرد.
محققان دانشگاه تمپل پنسیلوانیا پی بردند که کنسانتره آب آلو ژاپنی می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشار خون کمک کند.
شاید باور نکنید، ولی میوه پاپایا در کشور ایران نیز کاشته می‌شود و به عنوان یکی از انواع میوه‌های وارداتی در بازار میوه و تره‌بار برخی از شهر‌ها وجود دارد. پاپایا در ظاهر ترکیبی از خربزه و گلابی است که ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فردی دارد. به طور معمول پاپایا در ابعاد ۱۵ الی ۲۰ سانتی‌متر دیده می‌شود.
میوه اگر بر شاخه‌ای نشسته است که به ریشه راه دارد و به آن ارتباط پیدا کرده؛ این میوه باقی می‌ماند و شیرین می‌گردد، اما اگر شاخه شکست و به ریشه و اصول آن درخت مرتبط نبود، آن میوه بعد از مدتی خشک می‌شود و از بین می‌رود؛ حال اگر نماز و روزه ما هم بر اساس باور و یقین باشد و بدانیم که خدایی هست؛ این عمل برای ما خواهد ماند، اما اگر عبادت ما از روی شک باشد و پشتوانه آن نیز یقین بر خاسته از اصول دین نباشد، آن عمل از بین خواهد رفت.
مصرف روزانه کیوی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و بروز یبوست ناشی از روزه‌داری را بهبود می‌بخشد. یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند.
رئیس سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفت:قیمت‌ میوه‌های نوبرانه مثل گوجه سبز و چاقاله بادام در ابتدای فصل برداشت بسیار بالا بوده از این رو در راهبرد سازمان میادین میوه و تره بار نیست.
مخلوط میوه بلوط بوداده در دوغ یا ماست، اسهال را در دام و انسان بند می‌آورد. همچنین گال بلوط بعنوان مقوی معده، رفع کننده خونریزی‌ها بکار می‌رود. بلوط دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر است که به تقویت سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از احتمال پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. کلسیم ماده معدنی حیاتی بوده که برای تراکم مواد معدنی استخوان ضروری است و به مقدار کافی یافت می‌شود.
غلط‌ترین کاری که می‌توانید بعد از یک روز پرخوری انجام دهید، این است که به خودتان قول بدهید که دیگر غذایی را نخورید. قول دادن برای نخوردن غذا‌های سرخ کرده و شیرنی جات چند روز و یا چند هفته‌ای بیشتر دوام نخواهد آورد و بهترین راه برای کنترل رژیم غذایی‌تان، خوردن آن‌ها به حد متعادل است. بهتر است که به سرعت تصمیم نگیرید و به رژیم عادی خود بازگردید. سعی کنید معده خود را با میوه و سبزیجات تازه پر کنید.
مدیر بهره‌برداری سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از توزیع میوه‌های ویژه شب عید از بعد از ظهر جمعه در میادین ۲۲ گانه خبر داد.
کیک مارمالادی نوعی کیک ساده وانیلی است که بعد از پخت با روکشی از مارمالاد میوه پوشانده می‌شود و به همین دلیل طعم بسیار جذابی دارد.
در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید میوه از یک میوه فروش سیار در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.
شب حادثه سر موضوعی باهم بحثمان شد و خواستم از کانکس خارج شوم که او به من فحش‌های ناموسی داد و یک لحظه عصبانی شدم با میله آهنی چند ضربه به سرش زدم و اکبر روی زمین افتاد بعد از ترس اینکه ممکن است پس از بلند شدن به من آسیب بزند با بیل هم ضربه‌هایی به سرش زدم و وقتی دیدم تکان نمی‌خورد وسایلم را جمع و فرار کردم، اما زمانی که من از کانکس خارج می‌شدم نفس می‌کشید.
اغلب افراد پس از غذا خوردن، به نوشیدن چای، چرت بعد از ظهر، میوه خوردن و… عادت دارند و معتقدند این اعمال به هضم بهتر غذا کمک می‌کند؛ این در حالی است که پیروی از چنین عادات اشتباهی، منجر به ناراحتی‌های گوارشی، سوء هاضمه و حتی عدم جذب مواد مغذی خواهد شد.
میوه عناب که دارای خاصیت‌های دارویی بسیار زیادی است. در اول رنگ سبز و گرد بوده و بعد از رسیدن به رنگ قرمز و زیتونی شکل درآمده و چروک می‌خورد. عناب را «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» هم می‌نامند. خراسان جنوبی قطب تولید عناب کشور ایران است.
روزنامه اعتماد نوشت: خواهر خدانور گفت: خدانور دو، سه ماه قبل از اینکه کشته شود، دستگیر شده بود. تازه از زندان آزاد شده بود که این اتفاق برایش افتاد. عکسی هم که از خدانور منتشر شده مربوط به زمانی است که در کلانتری بود. پس از یکی، دو ماه هم با قید وثیقه آزاد شد. ما هم درست نمی‌دانیم به چه دلیل زندان رفته بود. وقتی هم که از زندان آزاد شد همان روزی که معروف به جمعه خونین زاهدان است، خدانور هم کشته می‌شود. البته اول تیر می‌خورد و چند روزی در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان بستری می‌شود بعد هم می‌میرد. پس از آن هم عکسش زمانی که در کلانتری به میله پرچم دستبند زده شده بود، پخش شد.
یک متخصص گفت:برای هضم بهتر میوه‌ها باید از مصرف آب بعد از خوردن میوه تا نیم ساعت اجتناب کنیم. البته اگر هموطنان تشنه باشند می‌توانند قبل از مصرف میوه تشنگی خود را با آب یا نوشیدنی مناسب رفع کنند.
بعد از اردلان، اجتهادی صحبت کوتاهی کرد و سپس نوبت به عادل فردوسی‌پور رسید: جای دانشجو پشت میله زندان نیست. همه مردم ایران خواهان آزادی بی‌قیدوشرط دانشجوهای در بند هستند. این خواسته حداقلی نه تنها این دانشگاه، بلکه تمام دانشگاه‌هاست.
فراموش نکنید که شب، قبل از خواب این کار را انجام دهید و بعد از آن چیزی نخورید. انار پخته برای سرماخوردگی فوق العاده است.
خوردن انگور به عنوان غذا، که همراه با نان مرسوم است، به پاکسازی بدن کمک می‌کند حتی از اثرات منفی آلودگی هوا هم می‌کاهد و انتخاب خوبی برای عصرانه و شام است؛ با این حال مصرف این میوه بعد از غذا چاق کننده است و به این دلیل که یکی از مولد‌های خون در بدن است، در دوران نقاهت به بهبود بیمار کمک می‌کند.
خوردن انگور به عنوان غذا، که همراه با نان مرسوم است، به پاکسازی بدن کمک می‌کند حتی از اثرات منفی آلودگی هوا هم می‌کاهد و انتخاب خوبی برای عصرانه و شام است؛ با این حال مصرف این میوه بعد از غذا چاق کننده است و به این دلیل که یکی از مولد‌های خون در بدن است، در دوران نقاهت به بهبود بیمار کمک می‌کند.
خوردن انگور به عنوان غذا، که همراه با نان مرسوم است، به پاکسازی بدن کمک می‌کند حتی از اثرات منفی آلودگی هوا هم می‌کاهد و انتخاب خوبی برای عصرانه و شام است؛ با این حال مصرف این میوه بعد از غذا چاق کننده است و به این دلیل که یکی از مولد‌های خون در بدن است، در دوران نقاهت به بهبود بیمار کمک می‌کند.
متهم به قتل کوروش اعتراف کرد و گفت: از زمانی که با پدر کوروش ازدواج کردم رابطه‌مان خوب نبود و کوروش مدام از من می‌خواست تا از پدرش جدا شوم، اما من به خاطر پدرش همیشه گذشت می‌کردم. چند روز قبل به حمام رفته بودم و پس از آن متوجه شدم که کوروش از من فیلم گرفته است خیلی از این موضوع ناراحت بودم شب حادثه برای برداشتن گردو به طبقه‌ای که اتاق کوروش بود رفتم، اما متوجه شدم او در حال دیدن همان فیلم است آنقدر عصبانی شدم که با یک میله آهنی ضربه‌ای به سرش زدم و بعد هم با چاقو او را کشتم.
رسیدگی به این پرونده از ۲۸ بهمن سال ۹۴ با گزارش درگیری میان دو ضایعات جمع‌کن در میدان محمدیه آغاز شد. پس از حضور مأموران مشخص شد مرد جوان با یک میله آهنی مرد سالخورده‌ای را به قتل رسانده و بعد از آن قصد داشته از محل متواری شود که توسط چند عابر بازداشت و تحویل پلیس شد.
رئیس اتحادیه آب میوه، بستنی و کافی‌شاپ‌های مشهد از اعمال محدودیت ساعت کاری و ممنوعیت فعالیت رسته‌های زیرمجموعه این اتحادیه مانند آب میوه، بستنی، کافی‌شاپ‌ها، کافه‌سنتی‌ها، قهوه‌سراها، کافه‌بازی‌ها و گیم‌سنتر‌ها بعد از ساعت ۲۴ خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ