رئیس مرکز اموربین الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست از مذاکره ایران با افغانستان بر سر موضوع حق آبه هیرمند با سفر سلاجقه طی روزهای آینده به افغانستان خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز اعلام کرد: در مذاکره با ایران برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی هستیم.
محسن روحی‌صفت، دیپلمات سابق ایران در افغانستان گفت: مرز مشخص است و این موضوع منازعه‌آمیزی نیست. در طول سال‌های اختلافی بین دو کشور این این مسائل نبوده و نخواهد بود. ما دو کشور همسایه هستیم و نباید به طرف نزاع و درگیری کشیده شود. راهی بجز گفتگو و مذاکره دو طرف نیست، باید طالبان را فهماند نقشه کجاست؟ مرز کجاست؟
سفیر پیشین ایران در کویت گفت: در موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام شد که ایران با طرف کویتی مذاکره دارد و نه با طرفی دیگر، بدان معنا که اختلاف مطرح میان ایران و کویت و عربستان نیست.
سفیر ایران در روسیه طی مصاحبه‌ای با شبکه روسیه ۲۴ گفت که دو کشور در حال مذاکره برای تأسیس یک شرکت کشتیرانی مشترک هستند.
«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و اگر اینگونه نبود قطعا جان کربی موضعی تندتر می‌گرفت و به جای این که بگوید این سه کشور حق دارند با ایران روابط داشته باشند، می‌گفت با هر نوع ارتباطی بین کشور‌ها مخالفیم. نوع موضع گیری ایالات متحده، این بار، کاملا محتاطانه است که مبادا بر گفتگو‌های بین ایران و آمریکا خللی وارد شود.»
«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و اگر اینگونه نبود قطعا جان کربی موضعی تندتر می‌گرفت و به جای این که بگوید این سه کشور حق دارند با ایران روابط داشته باشند، می‌گفت با هر نوع ارتباطی بین کشور‌ها مخالفیم. نوع موضع گیری ایالات متحده، این بار، کاملا محتاطانه است که مبادا بر گفتگو‌های بین ایران و آمریکا خللی وارد شود.»
مرندی با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای باید به گونه‌ای تنظیم شود که مجال تقلب در آن وجود نداشته باشد، گفت: رافائل گروسی، مدیرکل فعلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «مستقل» نیست.
ایسنا نوشت: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید تلویحا از ارسال پیام آمریکا به ایران خبر داد.
ریاض به این نتیجه رسید که اگر ایران از طریق متحد حوثی در یمن موفق شود، به دستاورد قابل توجهی دست خواهد یافت و نفوذ جدیدی برای خود در منطقه خاورمیانه ایجاد خواهد کرد که از مرز اسراییل تا مرز عربستان سعودی و لبنان، سوریه و عراق گسترش می‌یابد. ارزیابی عربستان سعودی به این نتیجه رسید که وقوع این امر به معنای پیروزی استراتژیک ایران در منطقه است.
مذاکره ایران با مربی کره‌جنوبی برای دستیاری قلعه‌نویی
مذاکره برای راه اندازی مستقیم هوایی بین ایران و قطر در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران انجام شد.
اگر ایران و امریکا تصمیم بگیرند مسائل خود را بدون واسطه دیگران چه اروپا چه سایرین و از طریق مذاکره مستقیم حل‌وفصل کنند، ممکن است باز شدن گره‌های کوچک به بازشدن گره‌های بزرگ‌تر میان دو کشور کمک کند.
کاخ سفید اعلام کرد جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با مقامات صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران و نیز روابط تهران - مسکو رایزنی کرد.
فرصت مذاکره ایران با هروه رنار مهیا شد
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه شب اعلام کرد: مذاکره با ایران در دستور کار نیست.
نخستین دور مذاکرات ایران و عربستان درباره حج ۱۴۰۲ به صورت وبینار انجام شد و بر این اساس، مقامات حج دو کشور تا یک ماه آینده در عربستان با یکدیگر دیدار و تفاهم‌نامه حج را امضاء می‌کنند.
وزیر نفت با ال آیسامی، معاون رئیس جمهوری و وزیر نفت ونزوئلا در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه انرژی و آخرین تحولات بازار جهانی نفت به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.
وزیر نفت در حاشیه بیست‌وچهارمین نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در پنج محور اصلی با جمعی از وزیران این مجمع به صورت دوجانبه گفت‌وگو کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برای توافق ما منتظر زمستان نیستیم و در اولین روزی که آمریکایی‌ها اراده خود را نشان دهند ما می‌توانیم در مسیر حصول توافق حرکت کنیم.
مدیر صدور اسناد و مدارک بین المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جزئیات تردد وسایل نقلیه موتوری بین ایران و عراق را شرح داد و گفت: طرف عراقی هنوز کارنه دوپاساژ را صادر نکرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادعاهای بی اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود، بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند دستگاه‌های رسانه‌ای برخی از کشورها علیه ایران است.
مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران از مذاکرات با هیئتی از بلاروس خبر داد و گفت: مذاکرات برای صدور مواد، تجهیزات و دانش فنی به این کشور ادامه دارد.
مربی جدید تیم ملی فوتبال می‌گوید تماس‌ها و مذاکرات با کارلوس کی‌روش برای بازگشت به ایران حدود یک هفته بعد از جدایی او از تیم مصر آغاز شد؛ یعنی زمانی که قرعه کشی جام جهانی انجام شده بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روند مذاکرات در جلسه امروز بررسی شد و تاکید شد که ایران مسائل غیر هسته‌ای را قابل مذاکره نمی داند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ