سفیر ایران در روسیه طی مصاحبه‌ای با شبکه روسیه ۲۴ گفت که دو کشور در حال مذاکره برای تأسیس یک شرکت کشتیرانی مشترک هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایران منبع جایگزینی برای واردات سیستم‌های نظامی پیشرفته ندارد. زمانی که تهران به دنبال خرید سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته از روسیه بود، مشکلات مشابهی از جمله تاخیر‌های طولانی را تجربه کرده است. بنابراین، آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم احتمالاً فقط مذاکره در مورد اختلافات و تلاش برای به دست آوردن اهرم فشار و پنهان کردن مشکلات است. تحویل سوخو-۳۵ روسیه به ایران احتمالا فقط نیازمند زمان است.
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در رژه سالانه روز نیروی دریایی روسیه که فردا یکشنبه با حضور پوتین رئیس جمهور روسیه و مقامات بلندپایه دفاعی ۲۱ کشور جهان در بندر سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، وارد این شهر شد.امیر دریادار ایرانی در سفر به سن‌پترزبورگ با فرمانده نیروی دریایی روسیه و فرماندهان نیروی دریایی چند کشور آسیایی و آفریقایی دیدار ‌‌و مذاکره خواهد کرد.همزمان با برگزاری رژه سالانه روز نیروی دریایی روسیه، سه فروند شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از بندر کاسپیسک در شمال دریای خزر به مراسم رژه دریایی روسیه می‌پیوندند.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای خود در روسیه گفت: استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نبوده و نیست.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای خود در روسیه گفت: استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نبوده و نیست.
یک مقام آمریکایی درباره توافق تبادل زندانیان نیز گفت که نمی‌توانم به جزئیات بپردازم، اما درخصوص بازگرداندن شهروندان آمریکایی بازداشت‌شده در ایران و روسیه با دو کشور گفتگو کردیم.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، فرمانده فراجا در جریان این سفر علاوه بر ملاقات با مسئولان انتظامی کشور روسیه و مذاکره برای توسعه همکاری‌های پلیسی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه پلیسی در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، مواد مخدر و همکاری علمی پژوهشی پلیسی امضاء خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بدو ورود به فرودگاه سن پترزبورگ روسیه ازپیگیری توافقات درحوزه کریدوری وکلیه بخش‌های حمل و نقلی بامحوریت کریدور شمال به جنوب و مذاکره برای تحقق حمل و نقل خبر داد
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بدو ورود به فرودگاه سن پترزبورگ روسیه ازپیگیری توافقات درحوزه کریدوری وکلیه بخش‌های حمل و نقلی بامحوریت کریدور شمال به جنوب و مذاکره برای تحقق حمل و نقل خبر داد
در وضعیت جدید و نقش روسیه و چین: بازگشت غرب به برجام ناممکن خواهد بود؛ برجام به لحاظ تکنیکی و زمانی قابلیت دوام ندارد؛ امید باقیمانده در جعبه پاندورا ازبین رفته است؛ و این هم که آمریکا دیپلماسی را تنها راه‌حل مساله هسته‌ای میداند، چیزی جز مذاکره «مستقیم و جامع» با ایران نیست.
امریکایی‌ها یک‌بار مستقیما با ما در برجام مذاکره کردند. دیپلماسی ایرانی و توانایی نیرو‌های دیپلمات ما مطالبات ما را به دنیای آن روز که همه آن‌ها یک‌طرف میز و ما یک‌طرف میز بودیم، قبولاند که ایران حق دارد از انرژی هسته‌ای استفاده کند و پای میز مذاکره هم امتیاز بلاوجه نه به غرب و نه به شرق نمی‌دهد. نه به اروپا و نه به چین و نه به روسیه و نه به امریکا. این قدرت و توانایی اقتضا می‌کند که همواره وجود داشته باشد و این‌گونه نباشد که امروز بگوییم تیم ما روی فرم نیست و ما نمی‌توانیم مذاکره کنیم.
آیا این ژست خوبی در برابر سعودی‌ها که قیمت نفت را افزایش دادند و از خواست امریکا برای افزایش تولید به منظور تسهیل شکست روسیه در اوکراین خودداری ورزیدند نخواهد بود که ببینند نمایندگان امریکا با مقام‌های یکی از دشمنان آنان (ایران) مذاکره می‌کنند؟ در نتیجه، باید پرسید برای آن که بایدن به نوعی با ایران معامله کند چه چیزی مورد نیاز است؟
مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه در خصوص مواضع ادعایی و تکراری غرب علیه ایران که در توئیت جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده بود، گفت: «بروکسل نمی‌فهمد که چنین زبانی با مقامات ایران کار نمی‌کند.»
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اروپا و آمریکا نسبت به این مساله حساس هستند به‌ویژه آمریکایی‌ها که نگران همکاری گسترده‌تر ایران و روسیه هستند گفت: «قبلا که همکاری جدی نداشتند غرب هم خیالش راحت بود، اما اکنون نگرانی‌ها افزایش یافته، زیرا نگران این هستند که همکاری‌ها منجر به تقویت نیروی نظامی ایران شود و دست بالاتر را در حوزه خلیج فارس پیدا می‌کند.»
در حالی که بایدن در ویدئویی در جریان یک نشست انتخاباتی در پاییز این توافق را «مرده» خواند، مقامات دولت از اعلام مرگ آن خودداری کردند و فقط تا آنجا پیش رفتند که گفتند در حال حاضر تمرکز ما روی این توافق نیست. به گفته دولت بایدن، عدم همراهی تهران بر سر میز مذاکره در طول سال ۲۰۲۱، تلاش‌های ایران برای تامین پهپاد و سامانه‌های دیگر به ارتش روسیه و اعتراض‌های جاری در سراسر کشور، مذاکرات هسته‌ای را متوقف کرده است.
رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی یک سال گذشته رشد خوبی در گسترش روابط داشته‌اند و اطمینان دارم در طول برنامه هفتم توسعه که سیاست ما تقویت رابطه با همسایگان است، روابط بین دو کشور به چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان با دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه در خصوص گسترش همکاری‌های حمل و نقلی و تکمیل کریدورحمل و نقل شمال-جنوب در تهران دیدار و مذاکره کرد.
شهریار افندی‌زاده با اشاره به تداوم مذاکرات میان ایران و مسکو گفت: ایران تفاهمنامه پیشنهادی خود رابا ۱۶ ماده برای تعیین نحوه مشارکت وسرمایه‌گذاری روسیه درپروژه ریلی رشت-آستارا ارائه کرده است
غرب ایران را به ارائه صد‌ها پهپاد به روسیه متهم کرده و از سازمان ملل خواسته تا بررسی کند که آیا این عرضه پهپاد‌ها، نقض تعهدات ایران بوده است یا خیر. با این وجود، مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که مهار برنامه هسته‌ای ایران باید جدا از سایر مسائل مرتبط از جمله تسلیح روسیه توسط ایران و یا نوع برخورد با معترضان آن کشور مورد بررسی قرار گیرد.
رابرت مالی؛ نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: تمرکز ما توافقی نیست که پیشروی نمی‌کند بلکه روی چیزی است که در ایران رخ می‌دهد. همچنین بخش دیگری از تمرکز ما روی فروش پهپاد توسط ایران به روسیه و آزادکردن گروگان‌هایمان است.
مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات که برای شرکت در مجمع عمومی اینتوسای عازم برزیل شده است با روسای دیوان محاسبات ۲۷ کشور دیدار و گفتگو کرد. پرتغال، جامائیکا، مالزی، چین، یونان، سنگال، گواتمالا، قرقیزستان، ارمنستان، هند، اسلواکی، فرانسه، تایلند، ایرلند، قزاقستان، لهستان، بنگلادش، نپال، ویتنام، مغولستان، روسیه، اندونزی، نیجریه، بوسنی و هرزگوین، جیبوتی و تانزانیا کشور‌هایی هستند که در سه روز گذشته با رئیس دیوان محاسبات ایران دیدار، رایزنی و مذاکره کرده اند.
شورای امنیت ملی روسیه از مذاکره نیکلای پاتروشف و علی شمخانی درباره تحولات منطقه، اوکراین و مداخلات امنیتی کشورهای غربی در امور داخلی دو کشور خبر داد.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما با دوستان سعودی و ایرانی خود در تماس هستیم و از حل و فصل همه اختلافات و سو تفاهم‌های بین طرفین بر سر میز مذاکره در چارچوب گفتگوی سازنده حمایت می‌کنیم.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما با دوستان سعودی و ایرانی خود در تماس هستیم و از حل و فصل همه اختلافات و سو تفاهم‌های بین طرفین بر سر میز مذاکره در چارچوب گفتگوی سازنده حمایت می‌کنیم.
دیدار و گفتگوی مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در وین در حال برگزاری است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ