اقتصاددانان ترکیه پیش بینی می‌کنند که نرخ بهره در این کشور تا پایان امسال ممکن است بین ۲۵ تا ۵۰ درصد تعیین شود و برخی رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود نرخ بهره در ترکیه تا پایان سال ۲۰۲۳ در رقم ۲۸.۵ درصد تثبیت شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که افزایش نیم واحد درصدی نرخ بهره در ماه مه خارج از برنامه‌ریزی بانک نیست.
بانک مرکزی هند (RBI) نرخ بازپرداخت سیاستی خود را مطابق با انتظارات اقتصاددانان، ۲۵ واحد پایه و به ۶.۵ درصد افزایش داد.
در چند ماه گذشته فشارها به دولت بابت افزایش نرخ بهره شدت گرفته است اما دولت تاکنون در این باره با دید احتیاطی برخورد کرده است.
در شرایطی که در هفته های اخیر، صحبت های رئیس کل سابق و فعلی بانک مرکزی مبنی بر استفاده از ابزار نرخ بهره برای تقویت ارزش پول ملی مطرح شده بود اما ساعتی قبل شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی اطلاعیه‌ای مشترک در این باره منتشر کرد که نشان از عدم تغییر نرخ سود دارد!
بازار سرمایه امروز در واکنش به شایعات افزایش نرخ بهره با عرضه مواجه شده که این موضوع با واکنش بانک مرکزی مواجه شد.
بازار سرمایه امروز در واکنش به شایعات افزایش نرخ بهره با عرضه مواجه شده که این موضوع با واکنش بانک مرکزی مواجه شد.
بازار سرمایه امروز در واکنش به شایعات افزایش نرخ بهره با عرضه مواجه شده که این موضوع با واکنش بانک مرکزی مواجه شد.
این روزها اقتصاد ایران با خطر جدی افزایش نرخ بهره مواجه هستند و این در حالی است که با توجه به وضع فعلی اقتصاد، بنگاه های تولیدی و بورسی دیگر تحمل بالارفتن نرخ بهره را ندارند.
با مطرح شدن بحث تغییر نرخ بهره سپرده‌های بانکی، فعالان بازار سرمایه محتاط شده‌اند و از میانه جلسه معاملات، رفتار هیجانی برخی سهامداران حقیقی و حقوقی به تغییر روند بازار منجر شد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ارزش دلار آمریکا به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از ۰.۵ به چهار درصد طی چند مرحله تقویت شده است. در بیش از ۹۰ کشور، نرخ‌های بهره را افزایش دادند و این افزایش نرخ بهره به ویژه در آمریکا، منجر به تقویت دلار شد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: دلار در دنیا تقویت شد؛ چرا که ارزش دلار به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از ۰.۵ به چهار درصد طی چند مرحله تقویت شده است. در بیش از ۹۰ کشور، نرخ‌های بهره را افزایش دادند و این افزایش نرخ بهره به ویژه در آمریکا، منجر به تقویت دلار شد.
یک سناتور امریکا در بوستون، گفت که با شواهد اندکی از کاهش فشار قیمت‌ها، بانک مرکزی ممکن است نیاز داشته باشد تا نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش دهد.
نایب رئیس فدرال رزرو گفت که بانک مرکزی ممکن است به زودی سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.
«در حال حاضر با توجه به تورم، عملاً نرخ بهره در اقتصاد ایران منفی ۳۰ درصد است. به این معنی که نرخ رسمی بهره بانکی را حدود ۲۰ درصد در نظر بگیریم، اگر کسی همین الان تسهیلات بانکی دریافت کند، با توجه به اینکه نرخ تسهیلات در حال حاضر حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد است، به دلیل تورم ۵۰ درصدی در اقتصاد کشور، فرد وام گیرنده در همان ابتدا با یک سود بیش از ۳۰ درصدی روبرو می‌شود. این موضوع نشان دهنده پدیده نرخ بهره منفی در اقتصاد ایران است»
محسن یگانه تاکید کرد: با بالا رفتن نرخ بهره بانکی، نرخ بهره بدون ریسک افزایش می‌یابد. طبیعی است که نرخ بازده مورد انتظار آن کسی که روی سرمایه‌ها و یا دارایی‌های پرریسک سرمایه‌گذاری می‌کند هم افزایش می‌یابد.
سعودی ها در دفاع از مصوبه اوپک‌پلاس اعلام کرده‌اند کاهش تولید روزانه دو میلیون بشکه نفت خام، در واکنش به افزایش نرخ بهره بانکی در غرب و در راستای ارتقای اقتصاد ضعیف جهانی، رقم خورده است. این اقدام در طولانی‌مدت می‌تواند قیمت طلای سیاه را افزایش داده، تا جایی که حتی در ایالات متحده و برخلاف میل بایدن افزایش چندباره قیمت بنزین را رقم بزند.
طبق آخرین اعلام بانک مرکزی نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 23 شهریورماه باز هم افزایش یافته است.
بانک مرکزی اروپا افزایش تاریخی نرخ بهره را انتخاب کرد
زمانی که افزایش تولید و رشد اقتصادی برای دولت در اولویت باشد نرخ بهره کاهش می‌یابد و بانک مرکزی با افزایش ترازنامه و تزریق نقدینگی در جامعه مصرف را تحریک می کند که موجب رشد تولید اقتصادی می‌شود. نمونه کنونی اعمال چنین سیاستی برای افزایش تولید، کشور ترکیه است.
پس از اینکه رئیس فدرال رزرو گفت، اقتصاد آمریکا تا زمانی که نرخ تورم کنترل شود، به سیاست پولی سختگیرانه نیاز دارد، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازار‌های جهانی بیش از یک درصد کاهش یافت.
مجید تخت روانچی چهارشنبه گذشته ۵ مرداد، طی ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل ملل متحد به اظهارات جنگ طلبانه و تهدید آمیز سران رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.
ارزش واقعی سهام عدالت همسو با روند نزولی بازارکاهش یافت، به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی نسبت به روز گذشته بیش از ۵۴ هزار تومان کاهش داشته است.
سهامدارانی که قصد خرید سهام سرخابی‌ها را دارند با کارگزاران خود تماس بگیرند و اگر کد سهامداری ندارند آن را دریافت کنند. حداکثر سهامی که به حقوق سهامدار تعلق می‌گیرد ۳۰۰ هزار تومان است.
مرگ مرموز پسر ایرانی در آب‌های ترکیه

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ