اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پروژه عظیم بندر فاو به عنوان یک مسیر استراتژیک اتصال عراق به مدیترانه و اروپا، می تواند منجر به ارتقای جایگاه و موقعیت سیاسی و اقتصادی عراق در منطقه شود.
معاون حمل‏ ونقل با توجه به آن در سیاست‌های کلی برنامه پنج‏ساله هفتم توسعه، از انجام مطالعات جانمایی یک بندر جدید در کرانه دریای عمان علاوه بر بندر چابهار در مجاورت محدوده نفتی جاسک خبر داد.
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
نخست‌وزیر ارمنستان امروز دستوری را صادر کرد که بر اساس آن کارگروهی برای ساخت مسیر جدید حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و تبدیل شدن ایروان به یک اپراتور در بندر چابهار ایران تشکیل می‌شود.
معین‌الدین سعیدی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شاید مجلس انقلابی به لحاظ گفتمان فکری و سیاسی هم راستا با دولت آقای رئیسی است اما به این جمع بندی رسیده که این تیم و کابینه توان لازم را برای عبور از بحران‌ها و ابر چالش‌ها را ندارد.
تا ساعت ۲ بامداد روز جمعه بنده با مولوی عبدالحمید در ارتباط بودم و ۶ بار وی با من تماس گرفت و در آخر من تماس گرفتم و اینکه چه چیزی بین ما گفته شد بگذارید در دلمان بماند او خود می‌داند من چه بیان کردم، خطاب به وی گفتم موازین فقهی این اجازه را به من نمی‌دهند سخن شما را قبول کنم.
معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه در اجلاس کارگروه مشترک هند و کشورهای آسیای مرکزی خواستار مشارکت فعال‌تر کشورهای منطقه، به ویژه آسیای مرکزی در فعالیت‌های بندری و ترانزیتی در چابهار شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اعلام آمادگی بندر چابهار برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی با عمان خبر داد.
معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: روز گذشته یک لنج چوبی باری با ۸ نفر خدمه در ۸۰ مایلی از بندر چابهار دچار آتش سوزی شده بود که ۴ نفر خدمه آن توسط یک کشتی خارجی و با هماهنگی مرکز (MRCC) چابهار نجات یافتند.
شادگان- نماینده مردم شادگان در مجلس با اشاره به وجود زیرساخت‌های مطلوب بندری در این شهرستان گفت: به‌کارگیری مناسب از این ظرفیت‌ها باعث محرومیت‌زدایی در منطقه خواهد شد.
نوشادی گفت:پس از موفقیت‌ درگازرسانی به شهرهای زابل و خاش به‌زودی باتکمیل خط لوله گاز ایرانشهر،چابهار،کنارک به طول ۲۹۰ کیلومتر،سومین طرح بزرگ گازی در این استان پهناوربه ثمر می‌نشیند.
سعیدی عنوان کرد: من خطاب به ایشان که از نظر بنده یک ورشکسته سیاسی است می‌گویم که اگر بنای ابراز وجود دارند، دنبال روش‌های دیگری باشند و مراقبت کنند که وارد پازل تفرقه‌افکنی انگلیسی‌ها نشوند؛ براساس تعبیری که حضرت آقا دارند با عنوان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی.
مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از این پس هر دو هفته یکبار کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت.
۱۴ مرد آزاد شده از چنگال گروهک تروریستی الشباب در اتوبوسی که از فرودگاه امام آن‌ها را به سمت چابهار می‌برد، نشستند. خبرنگار مهر آنها را همراهی کرد تا راوی اتفاقاتی که از سر گذراندند؛ باشد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:با توجه به امکانات موجود، در صورت مناسب بودن حجم ورودی محمولات از بنادر خاور دور به سمت چابهار، آمادگی برای راه اندازی سرویس منظم به این بندروجود دارد.
نماینده وزارت خارجه در منطقه آزادچابهار از آزادی ۱۴ صیاد چابهاری در بند گروه تروریستی «الشباب» سومالی خبر داد.
چابهار- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در بندر شهید بهشتی و آماده شدن زیرساخت‌های جذب کانتینر یخچالی در بندر چابهار خبر داد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن چابهار-زاهدان با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال آینده تکمیل و با این خط ریلی می‌توان حجم زیادی کالا از بندر چابهار به سایر نقاط کشور جابجا کرد.
معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا، به دلیل موقعیت استراتژیک، موقعیت ویژه‌ای را برای کاهش تأثیرات تحریم های اقتصادی فراهم کرده است که باید از این فرصت استفاده کرد.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خط کشتیرانی مستقیم بین هند و چابهار ایجاد شد. خط کشتیرانی مستقیم بین عمان و بندرعباس ایجاد شد. افزایش کشتی‌های ترانزیتی در دریای خزر را داشتیم.
معاون اول رئیس‌جمهور، توسعه بندر چابهار را فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم دو کشور ایران و هند و منطقه برشمرد و بر افزایش سرمایه گذاری ها در این بندر مهم تاکید کرد.
وزیر بنادر و کشتیرانی هند با تاکید بر اینکه کشورش متعهد به توسعه و تجهیز بندر چابهار است اعلام کرد: این کشور به تلاش‌های خود برای تبدیل بندر چابهار به قطب منطقه‌ای ترانزیت ادامه می‌دهد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر پایبندی این کشور به تعهدات خود در خصوص توسعه بندر چابهار گفت: مردم ایران توقع دارند حضور هند در چابهار مثمر ثمر باشد.
۴۴ هزار تُن محموله‌ یک فروندکشتیِ بزرگ حامل گندم که هفته گذشته در بندر اقیانوسی شهید بهشتی چابهار پهلو گرفته بود، تخلیه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ