دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر، از رویکرد دوگانه سازوکارهای بین‌المللی در قبال وضعیت حقوق بشر در کشورهای غربی به شدت انتقاد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم به‌رغم اینکه‌عدم احراز صلاحیت‌ها به‌صورت گسترده‌ای صورت گرفته بود، نقش تعدادی از بزرگان و شخصیت‌های برجسته اصول‌گرا در اجماع روی ابراهیم رئیسی و رسیدن او به ریاست دولت تاثیرگذار بوده‌ است اما نگاهی به مواضع این روزهای آن‌ها نشان می‌دهد که یا در مقام انتقاد از دولت برآمده‌اند و یا سیاست سکوت را انتخاب کرده‌اند.
در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم به‌رغم اینکه‌عدم احراز صلاحیت‌ها به‌صورت گسترده‌ای صورت گرفته بود، نقش تعدادی از بزرگان و شخصیت‌های برجسته اصول‌گرا در اجماع روی ابراهیم رئیسی و رسیدن او به ریاست دولت تاثیرگذار بوده‌ است اما نگاهی به مواضع این روزهای آن‌ها نشان می‌دهد که یا در مقام انتقاد از دولت برآمده‌اند و یا سیاست سکوت را انتخاب کرده‌اند.
هفته گذشته، گفت‌وگویی از حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی منتشر شد که در بخشی از آن به موضع‌گیری اخیر فائزه هاشمی نسبت به رویکرد اصلاح‌طلبان درخصوص انتخابات امسال مجلس پرداخته شده بود.
رئیس‌جمهور فرانسه از رویکرد همتای روس خود در قبال توافق صادرات غلات انتقاد کرد.
گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل از لهستان برای توسل به زور در قبال پناهجویان انتقاد کرد.
وزیر خارجه آمریکا به شدت از رویکرد روسیه در جنگ اوکراین انتقاد کرد و مدعی شد: زمان ثابت کرد که حمله روسیه به اوکراین اشتباه و شکستی راهبردی است.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که انتقاد رئیس‌جمهور فرانسه از رویکرد تسلیحات اتمی آمریکا موثر است.
جلسه بررسی گزارش گزارشگر ویژه تحمیلی از سوی گروهی از کشورهای غربی بر شورای حقوق بشر در خصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۲۹ اسفند در جریان برگزاری نشست ۵۲ شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد.
دبیرکل سازمان ملل ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای ثروتمند جهان در قبال کشورهای فقیر، گفت کشورهای ثروتمند باید سالانه 500 میلیارد دلار به کشورهای فقیر کمک کنند.
وزیر خارجه روسیه به شدت از رویکرد جی بیست انتقاد کرد و آنرا شرم آور خواند.
وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از رویکرد اروپا و ناتو در قبال پرونده انفجار نورد استریم، گفت: از هند به خاطر تبدیل شدن نشست گروه -20 به نمایشی مضحک توسط غرب عذرخواهی می کنیم.
سفیر روسیه در آمریکا از رویکرد ضد روسی دولت واشنگتن در قبال مسکو انتقاد کرد.
گمان نکنید که با سپر شدن دین، می‌توان بار مسوولیت را از دوش آقایان برداشت. این رویکرد شما موجب می‌شود که به جای عمامه‌پرانی، دین‌پرانی هم رایج شود. این چه رفتاری است که عده‌ای خود را معادل دین گرفته و هر چیزی علیه خود را علیه دین معرفی می‌کنند؟ شما به جای آنکه دین را در جایگاه واقعی آنکه چتر است قرار دهید و خودتان را سپر آن کنید، در حال دنده معکوس هستید و دین را سپر خود می‌کنید.
رئیس جمهور ترکیه، «رویکرد خصمانه یونان» در قبال مهاجران را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
وزیر خارجه با انتقاد از رویکرد آمریکایی‌ها در ارتباط با تحولات داخلی ایران در طول سه ماه گذشته و با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه شاهد تغییر رویکرد و واقع بینی این کشور باشیم، گفت: آمریکایی‌ها باید بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق یکی را انتخاب کنند.
عباس عبدی نوشت: رویکرد شورای نگهبان، قانون اساسی را به اولویت‌های قدرت تقلیل داد. حضور مردم را از طریق رد صلاحیت‌های استصوابی و نیز بی‌اثر کردن جایگاه مجلس در ساختار قانونگذاری و نظارتی به مرور کم‌رنگ کرد.
داور بازنشسته آلمانی به انتقاد شدید از رویکرد فیفا در قبال وقت‌های اضافه در جام جهانی قطر پرداخت.
سفیر ایران در سازمان ملل از برگزاری جلسات پی در پی در خصوص سلاح های شیمیایی سوریه با توجه به همکاری کامل این کشور در این ارتباط انتقاد کرد. ‌
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن انتقاد از رویکرد خصمانه کشورهای غربی علیه کشورش گفت که آیا بهتر نیست شورای امنیت برای محکومیت تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت سوریه تشکیل جلسه دهد؟
وزیر دادگستری مجارستان ضمن انتقاد از رویکرد اتحادیه اروپا می‌گوید این اتحادیه به دنبال حذف تفاوت‌های ملی و منطقه‌ای و ایجاد یک ایدئولوژی واحد است.
رئیس جمهور ترکیه از رویکرد آمریکا و یونان انتقاد کرد و گفت: ما زره بر تن کرده ایم، هیچ واهمه‌ ای از این‌ ها نداشته و کاملاً آماده هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید ادعای آمریکا مبنی بر اینکه خواهان تعامل دیپلماتیک با روسیه در مورد اوکراین است، با ارسال تسلیحات و مزدور از غرب به کی‌یف متضاد است.
مجری‌گری محمدحسین میثاقی از یک سو و رویکرد شبکه سه از سوی دیگر، انتقاد‌هایی را در پی داشته است.
وزیر خارجه چین ضمن انتقاد از رویکرد آمریکا گفت اقدامات پکن در قبال تایوان در راستای حفظ تمامیت ارضی آن صورت می گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ