قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا علاوه بر اینکه میلیارد‌ها دلار به دو طرف ضربه زده عامل ده‌ها مناقشه سیاسی و حتی نظامی میان دو طرف شده که تاکنون ادامه دارد. هرچند گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا در تهران حادثه آغازین و عامل این رویداد قلمداد می‌شود، اما این قطع رابطه زمینه و بستری تاریخی داشت که به مرور زمان بر علل آن نیز افزوده شده است
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کیومرث هاشمی در ادامه روزهای پرتلاش خود، امروز سری به اردوی ورزشکاران ووشوی مستقر در آکادمی ووشو زد.
رئیس ایکوم ایران گفت: اگر قرار است سنگ قبر ناصرالدین شاه سر جای اصلی خود نباشد بهتر است در کاخ گلستان بماند.
باشگاه پورتو پرتغال حاضر به کاهش مبلغ رضایتنامه مهدی طارمی برای انتقال به آث میلان نشد تا حضور مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در باشگاه های ایتالیا فعلا منتفی شود.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در سخنرانی در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: ما خیال می‌کنیم که روسیه رفیق استراتژیک ماست، اما این استراتژیک با استراتژیکی که ما فکر می‌کنیم فرق می‌کند! شما اگر دنبال اتحاد دائمی باشید اشتباه کردید و در چاله می‌افتید. ضد آمریکایی بودن خوب است، ولی نه اینکه تبدیل شود به هدف اول منافع ملی ما. چین به روسیه اسلحه نمی‌دهد، چون اتحادی وجود ندارد. این ما هستیم که می دویم زیر سنگ تا سنگ بخورد به سرمان! چین چنین کاری نمی‌کند چون تصور صحیح دارد، ادراک درست دارد. اصلا بد و خوب نداریم در دنیا. من اصلا ضد روس نیستم، ۲۸ سفر به روسیه داشتم در زمان وزارتم. معتقدم ضد روس بودن برای ایران خطرناک است، همان طور که ضد آمریکا بودن برای ایران خطرناک است. منبع: جماران
در طول دهه‌ها، دانشمندان می‌دانستند که فوران‌های آتشفشانی یک سنگ آذرین به نام کیمبرلیت، احتمالا حاوی الماس‌هایی در ماتریس سنگی‌اش است و نقاط داغ فوران کیمبرلیت را می‌توان در آفریقای جنوبی، شمال شرقی آمریکا، سیبری و چند نقطه دیگر دنیا یافت.
سنگی که تصور می شود یک شهاب سنگ است سقف خانه ای مسکونی در شهر هوپ ول تاون شیپ در ایالت نیوجرسی را سوراخ کرد و کف اتاق خواب فرود آمد.
بررسی برگزاری مراسم تاج گذاری پادشاه انگلیس در سایه اعتراضات مردم این کشور و هم چنین سنگ اندازی آمریکا در مسیر صلح یمن از محورهایی است که روزنامه‌های جهان عرب به آنها پرداخته‌اند.
بررسی برگزاری مراسم تاج گذاری پادشاه انگلیس در سایه اعتراضات مردم این کشور و هم چنین سنگ اندازی آمریکا در مسیر صلح یمن از محورهایی است که روزنامه‌های جهان عرب به آنها پرداخته‌اند.
رئیس کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله یمن، آمریکا را به سنگ اندازی در مسیر مذاکرات تبادل اسرا با دولت خودخوانده یمن متهم کرد.
نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل متحد می‌گوید که در هنگام ورود هیئت روسیه به این سازمان، آمریکا نتوانست ترتیبی بدهد که مقامات سایر کشورها به هیئت مسکو واکنش سردی نشان بدهند.
همان گونه که توافق برجام مانند بازی هفت سنگ بوده و در نهایت با مذاکره و تعامل مستقیم میان ایران و ایالات متحده آمریکا تحقق یافت، اکنون نیز فرآیند احیای برجام، لغو تحریم‌های شکننده و رهایی ایران از وضعیت دشوار کنونی نیز نیاز به همان الگوی هفت سنگ برجام به ویژه گفتگو و تعامل ایران و ایالات متحده آمریکا دارد.
عبدالله علی صبری سفیر یمن در سوریه گفت: آمریکا و عربستان فکر می کردند که جنگ یمن سریع و سرنوشت ساز خواهد بود، اما استقامت مردم یمن باعث شد که سر شیطان بزرگ به سنگ بخورد.
تحلیلگران سعودی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای سنگ اندازی درمسیر توافق با ایران تاکید کردند که واشنگتن باید به این توافقنامه احترام بگذارد.
اداره راه آهن آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که یک قطار باری خالی از زغال سنگ با برخورد با سنگی بزرگ در امتداد ریل در ویرجینیای غربی از ریل خارج شد و سه خدمه آن مجروح شدند.
من نمی‌گویم آمریکایی‌ها که این پروژه را داده بودند به شاه سوءنیت داشتند، نه، بلد نبودند. شرایط ایران را نمی‌دانستند. اصلا موضوع قنات یک موضوع تازه‌ای است برای اروپایی و آمریکایی، قنات نمی‌فهمد چیست. خیلی از مهندسان آب، زراعت و فلاحت حتی مهندسان آگرونومیک، قضیه قنات را نمی‌دانند. - فرانسوی‌ها اتفاقا می‌دانند، چون یک قسمتی در بعضی از کلونی‌های‌شان، الجزیره، دیدند- اصلا قنات نمی‌فهمند یعنی چه؟ تعجب می‌کنند. این سیستم را آمریکایی‌ها نمی‌دانستند. نمی‌گویم سوءنیت داشتند و نتیجه‌اش از بین رفتن صددرصد تولید ایران بود.
عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده در این منطقه که نشان دهنده رگه‌ای شهاب‌سنگ در آسمان است، در توییتر به اشتراک گذاشته شد. انجمن شهاب سنگ آمریکا که اطلاعات مربوط به مشاهده این جرم آسمانی در ایالات متحده را جمع آوری و منتشر می‌کند، تصویری از این شهاب سنگ را پس از فرود در تگزاس به اشتراک گذاشت. این سازمان گفت که سه شهاب سنگ مختلف در تگزاس، فرانسه و ایتالیا طی سه روز به زمین برخورد کردند.
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: صحنه هایی در سوریه دیده می شود که سنگ را به گریه می اندازد، اما مسئولان آمریکایی بسیار بی رحم هستند و قلب آنها از سنگ هم سخت تر است.
وقتی برنامه، حمله باشد، کسی پیش‌نمایش منتشر نمی‌کند؛ بلکه اغلب دست خود را نزدیک و مخفی نگه می‌دارد تا از عنصر غافلگیری خود را محروم نکرده باشد. بلندفکرکردن‌های دو طرف درباره جنگ، با اعلام جدول‌های زمانی دور و دیر، بیش از آنکه خبر از جنگ قریب‌الوقوع بدهند، بوی چنگ و دندان نشان‌دادن‌هایی را می‌دهند که پیش از گفتگو و مذاکره لازم‌اند.
یک مقام فرانسوی به سنگ اندازی واشنگتن در مسیر صادرات گاز به لبنان اشاره کرد.
روزنامه کیهان در خبر‌های ویژه خود مجددا به مولوی عبدالحمید حمله کرد و نوشت: مشکوک است که عبدالحمید اسماعیل‌زهی، پس از حمایت عجیب از حزب انگلیسی- صهیونیستی بهائیت، اینک سنگ اشغالگران را به سینه می‌زند و با ادبیات دیکته‌شده آمریکا و انگلیس و حتی صهیونیست‌ها، مدعی صلح حکومت اسرائیل و فلسطینی‌ها می‌شود.
بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمت نفت، گاز، زغال سنگ و برق در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من قبول دارم که رسانه‌های خارجی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و فضای مجازی در رابطه با اتفاقات اخیر ایران سنگ تمام گذاشتند و بدون شک به دنبال براندازی هستند، اما ما باید یک نکته را دقت کنیم که ما چه کرده‌ایم که حرف‌های دشمنان روی بخشی از مردم ما اثر می‌گذارد؟ در دوران اوج اپیدمی، معمولا کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند، کرونا آن‌ها را از پای در می‌آورد و من معتقد هستم الان در درون کشور هم ما با بیماری زمینه‌ای مواجه هستیم.
کمتر از دو هفته پس از آنکه یک گلوله آتشین درخشان از فراز "دریاچه‌های بزرگ"(The Great Lakes) گذر کرد، شهاب سنگ دیگری در شمال شرقی ایالات متحده دیده شد.
همکاری‌های تسلیحاتی، بهره گیری از کریدور موسوم به «حمل و نقل بین‌المللی شمال- جنوب» و تمایل مشترک تهران و مسکو برای پایان دادن به نظم آمریکایی، سنگ بنای تحکیم روابط این دو طرف است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ